• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • camille

Gräddnosen: är det graviditetssymtom att det pirrar i bröstvårtorna?  Hoppas att jag inte får så här när jag blir gravid, då blir jag galen!! :) det är ju jätte otrevligt!

Vad roligt att du får göra ditt FET snart!! Jag väntar på min mens så att vi får göra vårt FET snart också :)

• T e s s
    VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
    * Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
    * Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Tess 31, 1a IVF slutar i minus, väntar på nästa mens inför FET.

SPRAYARE
    * Jomi, 31 år, syskonförsök 2,  spraystart suprecur 3/3

SPRUTARE
    *
    Babyväntan, 29 år, IVF1 sprutstart menopur 23/2
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
    * Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.

KNAPRARE
    *Bellman01: 33år äter Progynon + sprutar Suprefact.
    * Spattanjansson, 34 år, äter progynon inför första FET (1 IVF slutade i mf)

ÄP
    * TurkiskPeppar, 30 år, ÄP 3/3, ET 5/3

RUVARE
    * Grodprinsessan, 30 år, IVF 1
    * Myslisa82 27 år IVF 2 TD 15/3

GRAVIDA
    *
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) Ruvar på twins TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
  • T e s s
    Gräddnosen skrev 2010-03-04 16:52:46 följande:
    Tess - hur mår du nu? Tänker på dig. Vet hur svårt och mörkt allt känns när första försöket misslyckas. Kram
    Så gulliga ni är som tänker på en, det värmer verkligen! Kram tillbaka!

Börjar sakta men säkert ta mig framot igen, nu räknar man ner tiden till nästa mens så man kan hoppa på karusellen igen! Tyvärr så har jag väldigt gles mens så när den tänkt titta fram vet man aldrig. Bara hoppas att det inte tar allt för lång tid!
    Hade hoppats på att få göra en ny ET men på SU har dom tydligen så att om man fått nå´t embryo nerfruset så skall detta användas först. Tyvärr har vi bara en rackare i frysen så man får verkligen hålla tummarna för att den klarar upptiningen! Då jävlar blir det FET{#lang_emotions_wink}.
    camille skrev 2010-03-04 17:58:50 följande:
    Gräddnosen: är det graviditetssymtom att det pirrar i bröstvårtorna?  Hoppas att jag inte får så här när jag blir gravid, då blir jag galen!! :) det är ju jätte otrevligt!Vad roligt att du får göra ditt FET snart!! Jag väntar på min mens så att vi får göra vårt FET snart också :)
    Jag väntar oxå på nästa mens för att få göra ett FET!
  • TurkiskPeppar

Tess: Håller tummar för att din mens dyker upp snart och kramar sen tummarna ännu hårdare för att ditt lilla embryo ska klara sig!! På rmc i Malmö måste man också göra FET så länge man har något embryo i frysen. Det är visst nya regler sen i höstas.

• Gräddnosen
    Tess och Camille - nu får vi tre hålla ihop. Vi verkar ju hyfsat synkade inför ett FET. Mitt kommer väl bli någon gång under v.15. Jag har precis som dig Tess bara en liten eskimå i frysen så jag oroar mig också för upptiningen. Vi får hålla tummarna tillsammans!
  • T e s s
    Gräddnosen skrev 2010-03-04 19:26:40 följande:
    Tess och Camille - nu får vi tre hålla ihop. Vi verkar ju hyfsat synkade inför ett FET. Mitt kommer väl bli någon gång under v.15. Jag har precis som dig Tess bara en liten eskimå i frysen så jag oroar mig också för upptiningen. Vi får hålla tummarna tillsammans!
    Ja nu jävlarimig! Massor av tummar hålls det här! Kul att vi ligger hyfsat lika alla 3!
  • camille

tess och gräddnosen:  vad roligt att vi kan följas åt :)  vi har bara 2 stycken i frysen så vi ligger ganska lika till där också!   Vi får hålla alla tummar och tår vi har :)

• myslisa82

Turkisk Peppar: Lycka till idag=)

• jomi

Men HALLÅ... jag blir förmodligen plockad V. 15!!!!!

Beräknat till v. 13 men då är det Påskavecka + att jag förmodligen får spraya längre V.14 hade de fullt så de trodde v. 15!!!!!!!!!!

OMOMOMOM  det lyckas v. 15 när skulle bf bli då???? Januari va????
    (man måste ju få hoppas eller...)

Längtar.....
  • TurkiskPeppar

jomi: Det skulle bli precis vid årsskiftet tror jag. Den veckan man gör ÄP räknas som v 2 av graviditeten har jag hört. Så gravvecka 40 för dig lär ju bli v 53/v1 (v 13+40) i så fall. Vet inte hur nyår ligger i år, men vissa år finns väl en v 53 och vissa inte. Du får knipa sista veckan om du vill ha en januaribebis Klart man får hoppas Håller tummar för dig!! Själv har jag räknat ut att jag får bebis sista veckan i november ifall allt går vägen. Mycket kan hända innan dess, men drömma kan man ju alltid .

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2