• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • Trinity78
    Toppenloppan skrev 2010-03-02 19:37:53 följande:
    Trinity:UTMÄRKT redovisning efter ditt konsultbesök. Undrar bara, menade hon att just din slemhinna är sådär giftig eftersom din endo är så aktiv eller skulle det gälla för alla med endo??? En hel del lyckas ju efter bara lite extra nedreglering menar jag!
    Hon menade för många, men inte alla. Det är ju lite individuellt hur kroppen tar upp slemhinnan och dessutom har inte alla med endo samma problem.
    Reproductively challenged
  • spattanjansson

hej tjejer...
    har lite bråttom så jag hinner tyvärr inte skriva så mycket...
    men sitter här nere i österrike och har ju fått mens som ni vet...ska ta 3 tabletter progynon står det på min lapp från RMC. TYcker det låter mycket..är det någon annan som käkat så många??

• Toppenloppan
    Trinity:

OK, är så himla nyfiken bara och direkt tänker man ju att "jag kanske oxå ska nedregleras läääänge"

Vet du hur hon visste att du hade det problemet, VUL eller annat???

Spattan:

vet tyvärr INTE!
  • myslisa82

Turkisk Peppar: Lycka till imorgon!!!!

Spattan: Jag tog oxå tre tabletter inför FET, så det e rätt=)

Kram

• Grodprinsessan
    Trinity: Tack, för att du delade med dig och gav oss så saklig information! Det var mycket intressant läsning! Jag har själv fundaerade redan i höstas på att åka dit för konsultation men sen kom min 2:a endooperation ivägen.  Men har tänkt att om man inte lyckas med IVF, ska jag söka mig dit också för konsultation.

Det var mycket intressant det där med slemmhinnan i livmodern! Jag undrar också om läkaren menade att det generellt är så att slemhinna hos endotjejer är "giftig"?

Vad skönt för dig att träffa en läkaren som verkligen kan sin sak och kunde bekräfta dig! Är glad för din skull att du fått ny information och kraft att ta nya tag!{#lang_emotions_smile}
    Önskar dig all lycka till, med nya försök!

Jomi - Bra att du fick dina recept nu!

Myslisa - Vad roligt att det blev så många befruktade ägg! Fortsätter hålla tummarna!

Spargrisen- Tråkigt att det blev negativa besked idag, hoppas att det ordnar sig för dig!

Spattan - Bra att en mens, på sätt och vis kan vara positivt!!

TurkiskPeppar
    - Lycka till på ÄP imorgon!

Tess- Jättetråkigt att höra!{#lang_emotions_cry} Kan föreställa mig hur smärtsamt och jobbigt det känns för dig/er! Tänker massor på dig och kramar dig!

• Grodprinsessan

Gräddnosen- Håller ju tummarna för att den där envis{#lang_emotions_wink} Äl ska komma igång!

kramar

• Trinity78
    Toppenloppan skrev 2010-03-02 20:16:31 följande:
    Trinity:OK, är så himla nyfiken bara och direkt tänker man ju att "jag kanske oxå ska nedregleras läääänge"Vet du hur hon visste att du hade det problemet, VUL eller annat???
    Hon sa att det var väldigt vanligt bland endopatienter. Hon gjorde ett VUL och såg att jag hade slemhinna kvar, trots att jag då varit nedreglerad i nästan 3 månader.
  • Toppenloppan
    Trinity:

Puh....eller vad man nu ska säga för egen del.
    Jag har inte knappt haft mätbar slemhinna vid mina nedreglerings- VUL nämligen, var direkt mentalt inställd på att boka om hela IVF-andet 3 månader till....slipper det nu....men FANTASTISKT att endocentrum finns och att du redogör så bra för vad du fått veta!
  • Trinity78
    Toppenloppan skrev 2010-03-02 20:27:12 följande:
    Trinity:Puh....eller vad man nu ska säga för egen del.Jag har inte knappt haft mätbar slemhinna vid mina nedreglerings- VUL nämligen, var direkt mentalt inställd på att boka om hela IVF-andet 3 månader till....slipper det nu....men FANTASTISKT att endocentrum finns och att du redogör så bra för vad du fått veta!
    Tack Bra att jag kan hjälpa till.
  • spattanjansson

mylisa82: TACK  

ego: tabletterna är nu svalda och imorgon ska jag ringa till RMC och boka en tid där...så skönt!!!!

Har läst igenom senaste inläggen och det är ju både tråkiga och glada nyheter.
    Skicka tröstkramar till dom som behöver det och grattiskramar till dom som har fått lite gladare besked.

Nu ska jag vi äta chokladbollar :)

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2