Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40NYA gravidtråden:
www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
jag har också "medvetet" varit frånvarande--behöver lite distans från alla scheman och sprutor
men jag läser in i bland och följer er alla--håller tummar och en massa pepp-kramar till er som fått "börja om"
har haft en blödning och väntar nu på blödning nr 2 då jag ska ringa RMC i malmö för start med Synarelan igen...
ska försöka koppla bort det mesta tills nästa blödning....
Kramar till er alla och trevlig helg!!!
Måste bara fråga ..har för mig att nån mer har frågat tidigare men orkar inte leta....
OMEPRAZOL vid ivf försök funkar det???
Har åkt på en ordentlig magkatarr som måste bort!!!!!!!!!!!*ont*
Fråga: Hur länge har ni SPRAYAT?? när jag läste om mitt första försök sprayade jag i 33 dagar innan jag fick börja med sprutpr...Ni?????
jomi: Minns att Loppanlängtan skrev att omeprazol var helt okej att ta. Har själv haft problem med magkatarr, men den lugnade ner sig precis när jag köpt hem omeprazol, så jag behövde aldrig ta. Jag har inte sprayat utan nedreglerats med sprutor. Det gjorde jag i 2 veckor innan jag började med stimuleringssprutor.
Rättar till lite i listan. Det blev lite konstigt. Såg nästan ut som jag hamnat under rubriken "gravida". Tänk om det hade varit verkligt
VÄNTRUM
* Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
* Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
* Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
* Spattanjansson, 34 år, 1 IVF (slutade i mf), väntar på mens och sen IVF2 (FET)
* Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
* Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
* Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
* Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
SPRAYARE
* Jomi, 31 år, syskonförsök 2, spraystart suprecur 3/3
SPRUTARE
* Babyväntan, 29 år, IVF1 sprutstart menopur 23/2
* MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
* Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
* Grodprinsessan, 30 år, startat med Puregon 12/2.
* Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.
ÄP
* Grodprinsessan, 30 år, ÄP 26/2
* TurkiskPeppar, 30 år, ÄP 3/3
* Myslisa82, 27 år, IVF2 ÄP 1/3
RUVARE
* Tess, 31 år, IVF 1, TD 6/3
GRAVIDA
* Lilloppan09
* Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
* Muhina, 29 år, TD 8/2
* Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) Ruvar på twins TD 14/12
* Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
* Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
Har idag börjat få konstiga gula prickar på bröstvårtorna, ser nästan ut som finnar. Kan det vara en biverkning av stimuleringen? Någon som haft liknande symtom?
Hej allesammans! Och tack för att ni har hållt tummarna för mig!
Har hunnit uppdatera mig lite på er andra och försöker ta igen läsandet nu ikväll. Håller tummarna för alla och för er som börjar närma er ÄP och testdag!
Ego:
Det har varit en helg av stor emotionell vånda, och nervositet.
Äggplockningen i fredags gick bra, såklart gjorde det rejält ont men de knockade mig riktigt bra med lugnande och smärtstillande, så jag var delvis lite frånvarande. Min kära sambo var fantastiskt stöd och de på IVF-kliniken är så gulliga och omtänksamma!
Jag har ju bara en äggstock med de lyckades plocka ut 13 ägg! Vi var nästan lite chockade över reslutatet men hade i åtanke att det nog är många som faller bort i nästa process/steg.
Jag har haft en ganska dov, molande värk av själva plockningen, det gör mest ont när jag går...önskar att mina skor hade stötdämpare!
Igår ringde de och meddelade att, vi hade 9 st ägg som var befruktade och att äggen såg ut att ha bra kvalitet och vi fick en tid för dagens ET. Vi var fortfarande sjukt sjukt nervös men glada att vi kom till nästa steg!
Idag var det då dags för ET, då fick vi veta att endast 2 höll nästan toppkvalitet vilket innebar att de ville föra tillbaka två! För att verkligen optimera chanserna plus att inget av de två äggen skulle gå att frysa ner...det kändes lite knäcknade när vi ändå hade haft 9 som blivit befruktade...jag blev ledsen inombords och oroligt för att chanserna nu är sämre! Och att jag inte har något i frysen...
Men läkare menade på att de andra äggen som var befruktade och hade delat på sig, var bra men inte tillräckligt bra, då kraven är höga och de kan "se" vilka som kommer har störst chans att bli en graviditet! Vi var lite förbryllade men vill ju såklart optimera alla chanser vi har-så nu ruvar jag på 2st ägg!!!
Dessutom sa han (vilket var glädjande och positivt) att det faktum att vi hade 9 ägg som blev befruktade visade på en hög fertilitetskvot och att jag och min sambo var ett "bra team tillsammans"! Vi tar fasta på allt som är positivt och att vi har kommit så här långt och att det mesta har gått relativit "smärtfritt"...
Nu är det ruvningstid och vaggisarnas tid!
Många många kramar
Uppdatera Väntrummet
VÄNTRUM
* Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
* Gräddnosen, 30 år, väntar på FET.
* Loppanlängtan, 32 år, IVF nr 3, startar nästa nedreglering i mars.
* Spattanjansson, 34 år, 1 IVF (slutade i mf), väntar på mens och sen IVF2 (FET)
* Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
* Trinity78, 31 år, 2 IVF. Nedregleras nu inför IVF nr 3
* Camille, 37 år, 1 IVF som slutade i mf. Väntar på mens och sedan FET.
* Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
SPRAYARE
* Jomi, 31 år, syskonförsök 2, spraystart suprecur 3/3
SPRUTARE
* Babyväntan, 29 år, IVF1 sprutstart menopur 23/2
* MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
* Anna Lisa, 32 år, start puregon 29/1 (syskonförsök, har pojke född-06)
* Bellman01, sprutar med suprefact inför FET nr:2.
KNAPRARE
*Bellman01: 33år äter Progynon + sprutar Suprefact.
ÄP
* TurkiskPeppar, 30 år, ÄP 3/3
* Myslisa82, 27 år, IVF2 ÄP 1/3
RUVARE
* Tess, 31 år, IVF 1, TD 6/3
* Grodprinsessan, 30 år, IVF 1
GRAVIDA
* Lilloppan09
* Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
* Muhina, 29 år, TD 8/2
* Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) Ruvar på twins TD 14/12
* Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
* Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
Grodprinsessan: Grattis till ruvarstadiet