• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • Toppenloppan
    Grodprinsessan:

Garttis till ruvningen, hoopas den går snabbt och enkelt och slutar med ett plus

Jag fick min egna mens idag, trodde inte att vi skulle lyckas själva så det var bara skönt. lagom tid så den hinner försvinna tills vi åker till Thailand på lördag....HÄRLIGT!!!
  • spattanjansson

Hej allihopa...skickar en liten hälsning från Österrike. Helt slut efter en dag i backen...
    var faktiskt helt ljuvligt att kunna sitta på en topp i en brassestol och småsippa på mannens kalla öl :)

Spargris: låste att mensen kommit....MEN då kan du väl iallfall starta med nästa försök??

ego: ingen mens här...inga symptomer på att den ska vara på väg mer än att jag blir jäkligt irriterad ibland och är väldigt godis sugen...men det å andra sidan är precis som jag brukar vara säger min man

kram på er

*gratis internet i lägenheten, ME LIKE* :)

• Grodprinsessan

Ni andra som har ruvat och ni som ruvar...en fråga:
    I morse efter att jag hade stoppat in vaggisen, fick jag kraftig molande värk och det sticker i magen. Är det så det kommer att kännas en tid framöver nu?
    Jag trodde nästan att mensen skulle komma, blev väldigt skraj! {#lang_emotions_frown}

Hur mår du Tess under ruvningen?

Lycka till idag Myslisa82, på ÄP, håller tummarna! {#lang_emotions_smile}

Gräddnosen hur mår du nuförtiden?

• T e s s
    Grodprinsessan skrev 2010-03-01 09:07:53 följande:
    Ni andra som har ruvat och ni som ruvar...en fråga:I morse efter att jag hade stoppat in vaggisen, fick jag kraftig molande värk och det sticker i magen. Är det så det kommer att kännas en tid framöver nu? Jag trodde nästan att mensen skulle komma, blev väldigt skraj! Hur mår du Tess under ruvningen?Lycka till idag Myslisa82, på ÄP, håller tummarna! Gräddnosen hur mår du nuförtiden?
    Jag har hört att en del kan  få lite molvärk av vaggisarna, dock så har inte jag fått det men det verkar ganska vanligt så säkert inget att bry sig om! Jag har mått bra under ruvningen! Den första veckan hade jag ganska ont, detta var nog pga att jag fick så jävulskt ont vid ÄP o det sattnog i ett tag! Sedan har det varit okej, brösten har varit större o svullnare som precis innan mens. Idag är det RD13 o känner inte speciellt mycket förrutom brösten då. Imorse på toa var det lite rosa? Så nu är jag skit nervös över att mensen ska dyka upp{#lang_emotions_cry}. Har fortfarande lite som träningsvärk precis nedanför revbenen, alltså ganska långt upp i magen! Börjar bli riktigt nervös nu{#lang_emotions_foot_in_mouth}
  • Grodprinsessan

Tess- Förstår dig verkligen att det är nervigt! Jag håller tummarna att allt ska gå bra för dig!!
    Har ju läst dels här på tråden och dels fått veta av läkarna att man kan få liten blödningar trots att man är gravid! Så försök att ta det lugnt, jag vet att det är lättare sagt än gjort!

Kramar till dig!{#lang_emotions_flower}

• Toppenloppan

Håller tummarna för falskalarm Tess!

EGO:
    Är närmast lycklig över att kunna blöda så här mycket men INTE ha ont alls!! Detta är första gången jag verkligen har en egen mens efter alla behandlingar, innan har det ju bara varit mens efter misslyckad behandling. Men ändå....INGEN smärta. Svårt att ens haja att man har mens, nästan den älskade menskoppen fick komma fram idag oxå....inte använt den vid behandlinsgmens eftersom slemhinnorna varit så sköra av proggisarna.

• T e s s

Tack för kramarna o tummarna{#lang_emotions_kiss}. Det värmer{#lang_emotions_cool}

• jomi

Tess och Grodprinsessan: Håller tummarna för er nu!! Givetvis så ska ni har plus ;)
    Kommer tyvärr inte ihåg biverkningar av vaggisarna....

Själv så ska jag hämta ut alla grejjer på Apoteket i dag...spännande bara det! mindre spännande att betala multum för det bara :(
    MEEEEEN klart att det är värt det om man lyckas....bara att vara positiv och ta hand om sig!!!! (lätt va?!)

• Lovesmammi

Hej tjejer!

Jag var på VUL imorse och det visade  bara en äggblåsa på 11 mm i min vänstra äggstock. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag har tagit bort en cysta där.
    I den högra fanns det 3 st mellan 11-13 mm och 5 mindre.
    Vet inte om det är bra med tanke på att jag har sprutat i 6 dagar. Ska tillbaka på fredag och se hur det ser ut då. Hoppas på ÄP i början av nästa vecka.
    Slemhinnan var 7,8 mm och det var väl ok vad jag förstod.

Tess håller tummarna för dig och hoppas det var falskt alarm.

MysLisa82 Hoppas att ÄP gick bra idag.

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2