Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40NYA gravidtråden:
www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
Hej allihopa...skickar en liten hälsning från Österrike. Helt slut efter en dag i backen...
var faktiskt helt ljuvligt att kunna sitta på en topp i en brassestol och småsippa på mannens kalla öl :)
Spargris: låste att mensen kommit....MEN då kan du väl iallfall starta med nästa försök??
ego: ingen mens här...inga symptomer på att den ska vara på väg mer än att jag blir jäkligt irriterad ibland och är väldigt godis sugen...men det å andra sidan är precis som jag brukar vara säger min man
kram på er
*gratis internet i lägenheten, ME LIKE* :)
grattis grodprinsessan
Ni andra som har ruvat och ni som ruvar...en fråga:
I morse efter att jag hade stoppat in vaggisen, fick jag kraftig molande värk och det sticker i magen. Är det så det kommer att kännas en tid framöver nu?
Jag trodde nästan att mensen skulle komma, blev väldigt skraj!
Hur mår du Tess under ruvningen?
Lycka till idag Myslisa82, på ÄP, håller tummarna!
Gräddnosen hur mår du nuförtiden?
Tess- Förstår dig verkligen att det är nervigt! Jag håller tummarna att allt ska gå bra för dig!!
Har ju läst dels här på tråden och dels fått veta av läkarna att man kan få liten blödningar trots att man är gravid! Så försök att ta det lugnt, jag vet att det är lättare sagt än gjort!
Kramar till dig!
Håller tummarna för falskalarm Tess!
EGO:
Är närmast lycklig över att kunna blöda så här mycket men INTE ha ont alls!! Detta är första gången jag verkligen har en egen mens efter alla behandlingar, innan har det ju bara varit mens efter misslyckad behandling. Men ändå....INGEN smärta. Svårt att ens haja att man har mens, nästan den älskade menskoppen fick komma fram idag oxå....inte använt den vid behandlinsgmens eftersom slemhinnorna varit så sköra av proggisarna.
Tack för kramarna o tummarna. Det värmer
Tess och Grodprinsessan: Håller tummarna för er nu!! Givetvis så ska ni har plus ;)
Kommer tyvärr inte ihåg biverkningar av vaggisarna....
Själv så ska jag hämta ut alla grejjer på Apoteket i dag...spännande bara det! mindre spännande att betala multum för det bara :(
MEEEEEN klart att det är värt det om man lyckas....bara att vara positiv och ta hand om sig!!!! (lätt va?!)
Hej tjejer!
Jag var på VUL imorse och det visade bara en äggblåsa på 11 mm i min vänstra äggstock. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag har tagit bort en cysta där.
I den högra fanns det 3 st mellan 11-13 mm och 5 mindre.
Vet inte om det är bra med tanke på att jag har sprutat i 6 dagar. Ska tillbaka på fredag och se hur det ser ut då. Hoppas på ÄP i början av nästa vecka.
Slemhinnan var 7,8 mm och det var väl ok vad jag förstod.
Tess håller tummarna för dig och hoppas det var falskt alarm.
MysLisa82 Hoppas att ÄP gick bra idag.