Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40NYA gravidtråden:
www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
Jag går också på RMC i Linköping och fick inte någon antibiotika vid mitt ÄP. Gjorde operation för endon i juli förra året och fick ingen antibiotika då heller. Konstigt att det ska vara så olika.
Tess - jag gör mitt FET helt i naturlig cykel. Så inget spray och inga hormontabletter. Varför gör du stimulerat?
Jomi - kan tyvärr inte hjälpa dig. Hade inte det minsta ont i äggstockarna vid min nedreglering. Tyckte att den perioden var helt ljuvlig eftersom jag slapp all smärta av endon. Värre var det dock med svettningarna
Tess: Jag åt oxå progynon när vi skulle göra ett fet, men vet inte hur det påverkade endon. Det blev ju inget fet den gången, o sen fick jag ju vänta en mens till detta försök, o nu hade endon blivit lite värre men om det var tabletterna eller för att man haft mens vet jag inte.
Men jag tror inte att de skulle ge progynon om det va SÅ skadligt för oss med endo.
Turkisk Peppar: hur känner du dej så här i ruvardagar=)?????
Kram
hej alla...
hemma i sverige igen..ganska skönt faktikst :)
ser att jag har en hel del att läsa ikapp så jag tänkte göra det EFTER en långpromenad med hunden...
ser dock att ni diskuterat antibiotika en hel del. jag går på RMC i Malmö och där har ingen ens nämnt detta....konstigt att det är så olika.
Men nu..ut i den svaga vårsolen :)
Välkommen hem spattanjansson!! Hoppas du haft det skönt på semestern :)
Hur går det med allt och hur mår du?
Verkligen konstigt att RMC gör så olika med antibiotikan! Man vet ju inte vad man ska tro.
myslisa82: Jag känner inga speciella symptom än, men är ju bara på ruvardag 3. Har lite ont i äggstockarna, men det kan ju bero på endon. Svårt att veta vad som är vad. I övrig mår jag bra som ruvare, är mer avslappnad än på länge. Inget vi gör nu kan påverka utgången. Njuter av att bära på ett embryo... så länge jag inte fått ett minus så kan vi ju alltid låtsas Hur mår du själv? Känner du något speciellt?
spattanjansson: Välkommen hem! Borta bra med hemma bäst
Oj!! Här händer det grejer! Har inte hunnit vara inne på FL.
TurkiskPeppar och MysLisa- Grattis till ruvandet!! Kul att vi nu är 3 som väntar och väntar...jag hoppas att vi alla får fina plus!! Det här ska ju går bra... eller hur tjejer!
Såg att ni har disskuterat antibiotika eller inte. Jag opererades också i nov. förra året för min endo, vilket var operation nr 2 på ett och samma år. Jag fick antibiotika samma dag som operation och dagen efter men inte mer än så. Jag har inte fått någon antibiotika inför ÄP och läkarna på Sophiahemmet (Sthlm) där jag går har inte pratat om att det var aktuellt.
Men jag håller med om att man blir förvånad över hur olika det är på olika kliniker i Sverige!!
Jomi- Jag sprayade med Synarela. Hade ganska måttliga biverkningar av den-lite nedstämd, svettningar på nätterna, sov lite mer oroligt och mot slutet hade jag en huvudvärk som aldrig försvann riktigt förrän jag slutade helt att spraya!
Jag hoppas att ditt sprayande går bra och att biverkningarna inte är alltför jobbiga!
Gräddnosen, Tess och Camille- Håller tummarna för att ni är på gång snart för FET!
Babyväntan- Kul att det börjar bli dags för ÄP. Håller tummarna i veckan!
Ego: Väntan är sjukt frustrerande i kombination med att man är galet förstoppad av de där jäkla Progesteron vaggisarna.. Försöker verkligen tänka på vad jag äter och att dricka mkt vatten för att ..jaaa ni fattar hålla i gång magen...hehhe.
I övrigt mår jag bra-förutom förstoppning och att mina bröstvårtor har blivit större och de är ömma men det tar jag som vaggis-biverkningar!
Tänker positivt och hoppas hoppas på ett plus framöver!
Många kramar till alla i tråden-NI är fantastiska!
Turkisk Peppar: Precis, man bara njuter av att få bära ett litet embryo=) jag mår oxå bra! Lite öm i magen o molande värk typ mensvärk, men det hör väl till! Man får försöka att inte känna efter=)
Grodprinsessan: Klart detta ska gå bra=) När har du TD??
Kramar till er alla
Grodprinsessan: När har du testdatum? Än så länge tycker jag inte väntan är så jobbig, men det vänder säkert snart, när jag väl börjat fatta att jag ruvar Låter jobbigt med förstoppning, hoppas jag slipper det. Tycker absolut vi ska tänka positivt!! och håller också tummarna för att vi alla plussar! Kramar
Tjejer- Jag har TD 15/3..vi ligger tätt tätt efter varandra!
Håller tummarna för våra små embryon!