• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • PåvägMotSyskon
    telma64 skrev 2010-08-06 12:32:34 följande:
    grattis till pojken i magen, jag som drömde i natt att du väntade en flicka
    Tack så jättemycket =) Gud va mysko att man drömmer det och sedan blir det inte det. MEN, vem vet, könet vi såg kanske är en SUPERsnippa??  tvivlar starkt, men ingen vet förrän bebis är här ;)
    Jessica1979:  PåVägMotSyskon: Förberedde du dig på nåt särskilt sätt när du blev gravid, du vet med alla knep? Bisolvon, tranbär, när ni hade sex osv?

Denna gången så tänkte ja köra sex-metoden o ha innan äl.. de blev ju inge bra iom att ja hade så få äl-tester kvar &  då testa ja varannan dag, hann me 3 tester totalt från Neg till + till neg...

man kan säga att vi gjorde såhär.
    Sex 10.e sex 13.e 14.e
    pos äl-test 14.e (antagligen + 13.e också)
    testa neg med äl-test 12.e testa + 14.e och neg 15.e, tempen steg till 15.e o ff satte ut äl 15.e

Så vi sexa alltså 1och 2 dagar innan FF satte ut äl..  Alldeles för nära tydligen men men de e ju inga garantier för en pojke ändå?

ja köpte bisolvon men minns ej om ja drack de i samband denna gången.. men darck de i feb vet jag, men då blev de inget.  Tranbärjuice drack ja nångång, men minns inte om de va i samband me detta  heller.. ville bara bli gravid, så man ville ju sexa..

Blev bakifrån ej orgasm. å  me mina 2 pojkar innan va de missionären (antar ja då den e vanligast) och ej orgasm) e de nå mer  du undrar så fråga =)

na96gen: När kan man göra köns UL ? i vilken vecka ?
    någon som vet ....{#emotions_dlg.flower}

ja såg supertydligt på Rul =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Nyår 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • na96gen
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-06 13:37:55 följande:
    na96gen: När kan man göra köns UL ? i vilken vecka ?

ja såg supertydligt på Rul =)
    härligt, men när får man göra det ?
    vi skall göra vårt första om två veckor .. längtar så .. kommer då vara i v. 14 tror jag och antar att man då ej kan se ... eller hur ?
  • PåvägMotSyskon
    na96gen skrev 2010-08-06 13:48:08 följande:
    vi skall göra vårt första om två veckor .. längtar så .. kommer då vara i v. 14 tror jag och antar att man då ej kan se ... eller hur ?
    Rul är lite olika beroende på vart man bor, men jag var i enligt mig v19 (18+2) men flyttades fram någon dag =)

i v14 är de nog bra att se en nub-bild (könsbild) om dem e bra på att avläsa könet då, annars så syns de bäst vid Rul.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Nyår 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • na96gen
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-06 14:59:58 följande:
    Rul är lite olika beroende på vart man bor, men jag var i enligt mig v19 (18+2) men flyttades fram någon dag =)

i v14 är de nog bra att se en nub-bild (könsbild) om dem e bra på att avläsa könet då, annars så syns de bäst vid Rul.
    ok, stort tack !!
    {#emotions_dlg.flower}
  • ÄlsklingsAdam
    na96gen skrev 2010-08-06 13:48:08 följande:
    Om du bokar speciellt könsul så är det som tidigast i v 22 upp till 26 beroende på vart du vänder dej..

På mej ville de inte säga på rul i v 18,de såg inte tillräckligt för att säga..

Är nog olika och berende på erfarenhet hos den som gör ul.. 
  • Nirak Gbg
    na96gen skrev 2010-08-06 12:39:45 följande:
    När kan man göra köns UL ? i vilken vecka ?
    När jag väntade sonen så fanns det 2 ställen här i gbg som gjorde köns-Ul, ena stället från v.26, andra från v. 27 om ja inte minns fel. Nu finns här ett nytt ställe där man kan kolla redan från v. 18. Dock säger de aldrig kön på RUL här i Göteborg. Vet nte hur det är med RUL och köns-UL i andra städer.
  • Elsans

Hej alla! Hur mås det? Här har jag just tagoit det sista p-pillret. Vet dock inte riktigt hur jag ska räkna ut min ÄL nu för jag slarvade en del emd p-pillrena och började blöda redan igår. Någons om vet om det räknas som mensens första dag?

• Vix

Elsans: När man blöder rött så är det periodens första dag så jag skulle räkna som gårdagen.

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Elsans
    Vix skrev 2010-08-08 21:29:53 följande:
    Elsans: När man blöder rött så är det periodens första dag så jag skulle räkna som gårdagen.
    tack!
  • Miffi

Måste fråga en sak. Min styvsyster skrev i sin blogg att hon hellre sitter och gnäller och glor än att pratar rosa fondväg och prinsseskläder med mig.
    Jag blev ledsen och besviken eftersom jag trodde att hon var interesserad hon är ju också gravid menar jag.
    Jag skrev till henne att jag bad om ursäkt för att jag pratar om sådant som inte intresserar henne. Och att jag kunde hålla käften.
    Tycker ni jag överreagerade?
    Hon pratar inte mycket med mig annars, men det är så tråkigt att man vid varje familjemiddag bara ska prata om alla krämpor

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke