• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • Elsans
    Vix skrev 2010-08-04 21:57:40 följande:
    Vart har du beställt ph papperen. Låter lite aj-igt med en tampong med lime Vart har du hittat den infon? Vad är Replens kräm?

Vill dela med mig om fakta för att äta bisolvon för att favorisera för flickspermier. www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=5... 

Min mens kom igår så vi satsar på att få en liten maj-flicka
    Va roligt med en till som planerar (inte roligt att du fick mens förstås men du förstår hur jag menar)! Kan du ha länkat till fel artikel för där stod inget om Bisolvon?
  • Vix

Bisolvon är slemlösande och därmed blir även flytningarna påverkade av den och därmed lättare för flicksperimerna att simma tänkte jag

Var lika bra att jag inte var gravid för i måndags så ramlade min yngste son av att han lyckades klättra upp på broräcket och ramlade ner ca 2 meter ner bland träd och stenar och fick en raktur på underbenet. Var i två omgångar och röntkade hans ben och det hade inte varit bra om jag hade varit gravid. Hade på söndagen och under måndagen fått spotting så jag visste att mensen var på G.
    Så nu är min lillprins gipsad ifrån tårna till mitten av sitt lår. Jobbigt för en 1,5 åring som är aktiv och skulle vilja springa runt och leka Läkaren trodde dock att det skulle räcka med 3-4 veckor med gipset. Meeen det är låååång tid för en liten. Har idag lyckats röra sig runt i huset med ålning och krypning. Han är så duktig och tapper. Hjärta

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Väntan på en liten skrev 2010-08-04 21:30:30 följande:
    Fina bilder men mycket svank och då åker ju magen fram en bit såklart.
    tack. ja kan meddela att det va tungt, o ja e verkligen ingen som svankar
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    Vix skrev 2010-08-04 22:00:03 följande:
    Vilka fina bilder som har visats upp.
    Påväg: Din pojkmage såg precis ut som mina pojkmagar. Kunde ställa tallriken på den då jag satt i soffan
    Tack så mycket =)
    Ja, man kan väl lugnt säga att ett glas stod lägligt på magen när man satt i soffan haha.. men de avgör ju inte könet, men man lutar ju starkt åt pojke pga magformen denna gången.

med son 2 så vart magen inte så stor, men så gjorde vi hinnsvepning 2v innan bf också.. men han hade iaf inte vägt lika mycket som storebror..

sambon o ja prata lite nyss o ja han sa att de e första gången man säger typ att man går å hoppas på tjej.. o ja sa att man får va inställd på pojke.. å de försöker man väl vara också, så gott de går, även om man hoppas men inte vågar erkänna det för sig själv =))

Nu är barnvakt inför imorgon avklarad oxå, morfar fixar det, gud så skönt =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Elsans
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-04 22:25:55 följande:
    tack. ja kan meddela att det va tungt, o ja e verkligen ingen som svankar
    ignorera var det!
    Vix skrev 2010-08-04 22:21:13 följande:

Bisolvon är slemlösande och därmed blir även flytningarna påverkade av den och därmed lättare för flicksperimerna att simma tänkte jag

Var lika bra att jag inte var gravid för i måndags så ramlade min yngste son av att han lyckades klättra upp på broräcket och ramlade ner ca 2 meter ner bland träd och stenar och fick en raktur på underbenet. Var i två omgångar och röntkade hans ben och det hade inte varit bra om jag hade varit gravid. Hade på söndagen och under måndagen fått spotting så jag visste att mensen var på G.
    Så nu är min lillprins gipsad ifrån tårna till mitten av sitt lår. Jobbigt för en 1,5 åring som är aktiv och skulle vilja springa runt och leka Läkaren trodde dock att det skulle räcka med 3-4 veckor med gipset. Meeen det är låååång tid för en liten. Har idag lyckats röra sig runt i huset med ålning och krypning. Han är så duktig och tapper. Hjärta

Ahaaa, du menade så! trodde det skulle stå om just bisolvon. Men fy, stackars liten och va läskigt det måste ha varit för er! 3-4v är verkigen jättelänge!
  • Angy87
    Vix skrev 2010-08-04 22:21:13 följande:

Usch stackarn, hoppas han kryar på sig snart!
  • Zesssan

ojojo halloj tjejer! killar?
     denna tråd behövde nog jag. Jag är också ute efter att baka en flicka hehe
    jag har två pojkar nu.

Jag har köpt massor med ÄL tester och eftersom jag inte har en ANING om när jag har mens så kör jag dessa test varje dag,och visar det neg så har vi sex. Nu är det 4 dagen och ska testa om några timmar för att se om det fortfarande är neg.

Vad är detta med orgasm?? jag har fått orgams varje gång och vi kör olika ställningar.

• skrållan1978

hej alla=) Hur måsdet?? jag är trött idag,ont i fogar och massa mensvörk som kommer o går, fick min tid för extraUL i går, 6 september=/// Känns ju som evigheter tills dess så jag ska nog boka ett könsUL iaf, så fort mottagningen öppnar igen(sommarstängt) Räknade ut att jag kommer vara i v 33 när jag gör ul, hmmm o riktigt sååå länge vill jag ju inte vänta tills jag får veta vad som gömmer sig därinne, sen känns det mer säkert o göra ett könsUL, då dom verkligen tar sig tid o hitta könet o få bra bilder så man känner sig säker, här på spec-mödra på sjukhuset kollar dom ju lite som hastigast liksom o inte heller speciellt noga o länge. Den 16 aug öppnar privatUL här igen o då ska jag vara på telefon o boka ett=)

Påvägmotsyskon: Stort lycka till idag på RUL, hoppas ni får veta vad som gömmer sig i magen och att du fårh höra dem efterlängtade orden- Det är en flicka=)

• ÄlsklingsAdam

Påvägmotsyskon:  Lycka till idag,jag va skitnervös på vårt rul.
    Med första så fanns det liksom inte på världskartan att ngt skulle kunna va tokigt men med andra vet man lite mer.

Så jag va nervös för det och könet såklart,men vi fick ändå inte veta det då. Hon såg inte säkert.... 

• Livfull
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-04 19:34:38 följande:

Dessa tog ja precis nu.. skulle tagit längre ner så man ser mer av benen.. men man ser ju att de går lågt iaf

Detta tycker jag ser ut som en typisk "tjejmage" eller? Obestämd
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke