Inlägg från: ÄlsklingsAdam |Visa alla inlägg
  • ÄlsklingsAdam

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Hej alla!
    Varit borta ett tag..gjorde nämligen ett tidigt vul pga utomkvedes i höstas och fick beskedet att de är 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    TVILLINGCHOCK!!!!! BIG TIME!!!!!!!!!
    Har fortfarande inte smält det och stundtals känns det riktigt jobbigt! Hur ska det ska det gå?? Med 3 småbarn? Jag har aldrig känt mej som en tvillingmamma,för mej har det varit nog jobb med 1 barn!
    Men men det blir nog bra...
    Annars JÄTTE trött,äter lergigan mot illamående,totalt stopp i tarmarna och extrem huvudvärk.
    Superhungrig hela tiden och kommer bli hur STOR som helst!
    Ha ha vad underbart det är att vara gravid!
    Kram
  • ÄlsklingsAdam
    LukasoViktorsMamma skrev 2010-03-14 10:04:42 följande:
    Oj, åhh så roligt! Dubbel lycka som sagt... Var det du som åt dubbla doser folsyra eller var det någon annan här inne?
    Tack för alla grattis,trots att jag fortfarande har svårt att smälta det...
    Nej jag har inte ätit dubbel dos folsyra,bara bisolvon och tranbär..men detta är nog enäggstvillingar till 98% eftersom de inte ens hittar någon skiljeväg än...
    Så det har nog inget med det jag har ätit att göra utan då är det ju att ägget delat sig 2 ggr..
    Håller tummarna för er som hoppas plussa,ni kan få en av mej annars.. {#lang_emotions_wink}
    Med min tur är det nog 2 st pojkar så då har jag 3. Detta är jag lite orolig för,hade det varit 1 pojke så hade man kunna försökt 1 gång till. Men 4 barn,varav den sista antagligen blir enpojke iaf! Ha ha!
    Lycka till Valkyrian1!!
  • ÄlsklingsAdam
    telma64 skrev 2010-03-14 22:03:30 följande:
    ska du kolla könet eller väntar du tills de är födda? blir kanske mer än ett ul när man väntar tvillingar så då kanske du lyckas se könet om du inte får veta på RUL
    Ja det blir mkt extra koll och noggranna sådana så jag tror nog att det kommer att synas,annars tar jag nog reda på könet.  
    Speciellt när de är 2,då kan det vara skönt att förbereda sig extra..
    Men jag har mått precis som vid förra graviditeten +lite extra (för att de är 2) så det är nog 2 små pojkar där inne....
  • ÄlsklingsAdam
    telma64 skrev 2010-03-15 09:24:34 följande:
    vilken v är du i nu då? Hoppas det är en av varje då i alla fall, eller kanske t o m två sessor att glädjas åt, det blir en suprise senare.. du har ju ändå ätit tjejmat så då borde det ju ge något resultat, det finns ju de andra som har lyckas här inne med att skapa sitt kön, så jag tror du har lyckats oxå.. spännande att få följa dig och se
    Jag körde faktiskt inte så noga utan bara tranbär och bisolvon,och kom ej i missionären...sen hade vi ju sex dagen innan och dagen efter äl..så det kan definitivt bli vad som..
    men hoppas på tjejer,för annars blir det nog inte någon tjej tycker nog att det räcker med 3 barn {#lang_emotions_foot_in_mouth}
  • ÄlsklingsAdam
    Hipp hipp hurra! Va på vul igår och de hittade en skiljeväg! Så nu är det ingen högriskgraviditet längre utan en "normal"enäggsgraviditet!
    SO happy,en stor sten föll från mitt bröst!
    Ha en trevlig dag alla!
  • ÄlsklingsAdam
    jennyfer skrev 2010-03-18 07:47:22 följande:
    Jag håller tummarna!!!
    Jag med!!!
  • ÄlsklingsAdam
    Valkyrian1 skrev 2010-03-23 15:04:46 följande:
     Det gör jag. Ligger på BB nu, har inte tid att skriva så mycket nu. Förl. var fruktansvärd, slutade i snitt. Men bebis och mår bra. Skriver mer sen. Men nu är han här, Marwin// Kram ocg GRATTIS Miffi//
    GRATTIS!!!!! Huvudsaken alla mår bra nu!
    Grattis Miffi oxå!
  • ÄlsklingsAdam
    Miffi skrev 2010-03-29 09:28:28 följande:
    På torsdag ska jag på inskrivning på mvc Men jag längtar till UL och se vad det är för en liten sak där inne
    Inskrivning redan? Det va snabba bud! 
    Lycka till!
  • ÄlsklingsAdam
    Valkyrian1 skrev 2010-03-30 10:33:25 följande:
    Äsch, fixade det någolunda:)
    Härligt!!!!
  • ÄlsklingsAdam

Jag blev bakåtfllyttad, fick ett tidigare datum, fick ju en kille.....

Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke