• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • Nea76

Glömde säga, tror du ligger väldigt bra till för att baka en tjej faktiskt!!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

skrållan1978: Ja, det är jättestor det här!! Finns ju dem som försöker sortera spermier hemmavid oxå!! Funderade faktiskt ett tag på att köpa mig ett mikroskop och försöka men sambon vill inte ställa upp som avelstjur. Glad Det skulle krävas  X antal försök innan man lyckades tror jag. Det kallas för "extreme gender swaying" och är lite som Microsort fast för hemmabruk!!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Finns ju "dom" ska det stå...inte "dem"...brukar vara ordpolis så då är det väl inte mer än rätt att jag korrigerar mig själv.Tungan ute

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Väntan på en liten
    Nea76 skrev 2010-08-04 16:48:42 följande:
    Om du inte har provat det tidigare så kan jag rekommendera dig att ta tempen varje dag. När ÄL har skett så sker en temphöjning som kvitto så att säga. Finns enkla hjäpmedel såsom www.fertilityfriend.com.

Tar man inte tempen så tycker jag iaf man ska hålla koll på sina flytningar, när ÄL skett så blir flytningarna lite vitare och segare till skillnad från ÄL trådar som är glatta. För mig sker detta bara ett par timmar efter ÄL!
    Alla får temperturhöjning efter ÄL pga progesteronet  så då är det försent att bli gravid.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Nea76 skrev 2010-08-04 16:51:52 följande:
    skrållan1978: Ja, det är jättestor det här!! Finns ju dem som försöker sortera spermier hemmavid oxå!! Funderade faktiskt ett tag på att köpa mig ett mikroskop och försöka men sambon vill inte ställa upp som avelstjur. Glad Det skulle krävas  X antal försök innan man lyckades tror jag. Det kallas för "extreme gender swaying" och är lite som Microsort fast för hemmabruk!!
    Tror du på det?
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • PåvägMotSyskon
    skrållan1978 skrev 2010-08-04 08:44:24 följande:
    påvägmotsyskon: spännande i morgon=) som sagt jag har känt flicka pådig sen du plussade o jag håller fast vid det=) det är en liten tjej ska du se=)))

Jag är jättenyfiken vad som finns i min mage, o sååå avis på alla som redan vet vad dom har i magen=) Vill ju kunna shoppa o fundera ut namn men det får vänta ett tag till=)

Vet inte om jag ska boka ett könsUL nu efter den 16 aug när privatUL öppnar igen eller om jag ska chansa o vänta o hoippas dom ser på UL v 32??? Tänk om dom inte ser denna ggn heller liksom??? På ett könsUL tittar dom ju BARA efter könet, o på vanliga UL v32 kommer som bara kika som hastigast=/ Tänk vad denna lilla busbebisen har gömt sig väl!! trots såpass många extraUL-inget kön, hahaha kasnke är könslös, vem vet?
    aaa ja e nervös som en tok ska du veta.. det blir ju som en förlossning imorgon ungefär... men är rätt säker på pojke pga att jag redan har 2. Men men vi får väl se. =)

kul känsla.. enklare o ha åt andra tror jag än en själv (för mig) då ja har 2 av samma m.m.

hihi, du har en tjej, förstå de *ler* =)))
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Nea76
    Väntan på en liten skrev 2010-08-04 16:56:10 följande:
    Alla får temperturhöjning efter ÄL pga progesteronet  så då är det försent att bli gravid.
    Det behöver det inte vara. Ägget kan ju leva upp till 1-2 dygn i kroppen under ideala förhållanden. Det finns en specifik metod för att alstra tjejer som heter O+12 som går ut på att ha sex 12 timmar efter ÄL. Tanken är att tjejspermierna ska klara omställningen i flytningarna bättre än killarna. Så dels kan man ha sex enligt cut-off metoden dvs 2-3 dagar INNAN ÄL men även efter ÄL när miljön i underlivet ändrats.
    ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Jag kan inte säga att jag tror på det men jag skulle gärna försöka och bilda mig en egen uppfattning om sambon tillät det!!

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • PåvägMotSyskon
    telma64 skrev 2010-08-04 11:09:38 följande:
    ja jag tror du väntar en flicka oxå

huur mådde ni när ni precis blivit gravida?? Jag känner mig uppblåst och svullen och så har jag som träningsvärk i magen, eller är det bara jag som hoppas och känner efter för mycket..??kanske bara ätit fel mat nu när det är semester
    Jippi GUD va roligt att du gissa de med,, för oftast säger folk pojke om min mage (då den ser lika ut me dem tidigare graviditeterna.. o ja mår samma typ. Men det är ju inga garantier som tur är =))

hm hur ja mådde, ja mådde nog ok tror jag, känner inte så mycket symtom i samband me graviditeternas början.. antagligen därför jag mår bra sen också.. Men möjligen svullen o svag mensvärk å lite ont i huvudet innan +
    fel mat tror jag inte.. för då blir de nog bara kortvarigt o går över fort...
    vilken dag är du på nu efter äl?? Håller mina tummar stenhårt =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Väntan på en liten
    Nea76 skrev 2010-08-04 17:09:02 följande:
    Det behöver det inte vara. Ägget kan ju leva upp till 1-2 dygn i kroppen under ideala förhållanden. Det finns en specifik metod för att alstra tjejer som heter O+12 som går ut på att ha sex 12 timmar efter ÄL. Tanken är att tjejspermierna ska klara omställningen i flytningarna bättre än killarna. Så dels kan man ha sex enligt cut-off metoden dvs 2-3 dagar INNAN ÄL men även efter ÄL när miljön i underlivet ändrats.
    Jag tempar själv och har gjort det ett tag bra tag nu. Jag får en sänkning i tempen när ÄL-testen visar positivt och dagen efter så höjs tempen och testen visar positivt på förmiddagen då men inte på kvällen och sedan är det över så jag vet vad jag ska tro där. Jag menar ÄL-testen visar ju positivt 1-2 dygn före ÄL och tempen ska ju gå upp efter ÄL skett om man ska tro FF.
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke