• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • Nea76
    Väntan på en liten skrev 2010-08-02 18:52:23 följande:

Mina: Skulle vilja ha en förklaring.

Vad är det du vill att jag förklarar? Jag anser bara du sprider dålig stämning med dina inlägg och jag är inte ensam om att tycka det. Du är välkommen att diskutera här i tråden men slå inte i huvet på andra att du har fått X antal missfall och därför ska alla andra vara nöjda som minsann fått barn redan. Alla har vi olika erfarenheter och bakgrunder. För någon kanske det är en sorg att inte få en flicka, för andra att inte kunna få barn överhuvudtaget. Konstigare än så är det inte.

Jag är övertygad om att man kan påverka könet till en viss del och tycker det är oerhört spännande att läsa alla teorier. Det finns studier som visar att ph i underlivet påverkar vilka spermier som når fram, X klarar sig bättre än Y i sura miljöer. Det är belagt.

Titta gärna på www.ingender.com för mer information under FAQ. Finns länkar där. Gå in på forum och klicka vidare.
    ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Och med det lämnar jag Väntan på en liten.

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • Nea76

Jag har precis beställt ph papper och ska börja kartlägga min och sambons ph, ska bli himla spännande!! Mellan 4-4.5 är idealt för en flicka!!  Det ska tydligen fungera med att stoppa in en tampong med lime på men jag tror jag håller mig till Replens kräm!!

Någon annan som är inne på detta??

ღ stolt tvillingmamma ღ
  • skrållan1978

Mina: åhh vad coolt, stoppa in en tampong med citron på=))hehe det är ju verkligen så spännande detta. Jag var inne på ett forum på en amerikans sida o där e detta vääädigt stort, att försöka påverka kön med olika metoder. O vet ni? där kan man tydligen spå sitt barns kön med hjälp av huvudformen på barnet, , beroende på om huvet e runt, högt, eller mer platt i fram så ska man tydligen kunna spå kön, hmmm lite krångligt o förstå för mig som inte försåtr så bra engelska. men iaf sidan e toppen o finns massor o läsa=) tipsar faktiskt om detta=)

www.ingender.com

• Livfull

Hej! Jag brukar vara inne här och läsa i eran tråd. Tycker det är jätteroligt att följa er hur det går. Jag har själv försökt mig på ett " tjejbak" och inväntar BIM den 13/8.  Jag har ätit bisolvon och tranbärskapslar. Jag hade problem att tillverka min son som snart är 6 år, det tog 15 månader. Så jag har väl inte så stora förhoppningar på att det skulle ta sig nu, men man kan ju alltid försökaGlad Jag har en liten fråga till er om ägglossningen, jag började få stegring på mina äl-tester på torsdagen och hade full stegring på fredagen. När räknar ni som äl-dagen? Det är ju lite svårt att veta tycker jag. Den ska ju vara 12-48 timmar efter full stegring på äl-testet. Vi hade mys sista gången på fredagen. Är det försent då tror ni? Ägglossningen kan ju lika gärna varit på söndagen.Tacksam för svar=)

• Väntan på en liten
    Elsans skrev 2010-08-04 13:14:58 följande:
    Tack! Du har absolut rätt, fattar inte att jag gick in i fällan igen fast jag vet att hon gör såhär i varenda tråd hon är i. Ska ignorera nu!
    Varenda tråd? Vad påstår du för dynga nu då som är osann?
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    Nea76 skrev 2010-08-04 15:44:01 följande:
    Vad är det du vill att jag förklarar? Jag anser bara du sprider dålig stämning med dina inlägg och jag är inte ensam om att tycka det. Du är välkommen att diskutera här i tråden men slå inte i huvet på andra att du har fått X antal missfall och därför ska alla andra vara nöjda som minsann fått barn redan. Alla har vi olika erfarenheter och bakgrunder. För någon kanske det är en sorg att inte få en flicka, för andra att inte kunna få barn överhuvudtaget. Konstigare än så är det inte.

Jag är övertygad om att man kan påverka könet till en viss del och tycker det är oerhört spännande att läsa alla teorier. Det finns studier som visar att ph i underlivet påverkar vilka spermier som når fram, X klarar sig bättre än Y i sura miljöer. Det är belagt.

Titta gärna på www.ingender.com för mer information under FAQ. Finns länkar där. Gå in på forum och klicka vidare.
    Varför du nämner mitt namn och försökte anmäla ett inlägg med min åsikt som alla har rätt till. Varför vill ha svar på det.
    Längtar...11 månaders kamp,MA 7+1 22/5-10. Nu försök 15 totalt, när blir det min tur?
  • Väntan på en liten
    mammaspojkar10 skrev 2010-08-04 16:38:23 följande:
    Hoppsan det var värst vad många som försöker få en tös Obestämd
    tjejer brukar vilja ha det nåt att identifiera sig med kanske
  • Nea76
    Livfull skrev 2010-08-04 16:28:39 följande:
    Hej! Jag brukar vara inne här och läsa i eran tråd. Tycker det är jätteroligt att följa er hur det går. Jag har själv försökt mig på ett " tjejbak" och inväntar BIM den 13/8.  Jag har ätit bisolvon och tranbärskapslar. Jag hade problem att tillverka min son som snart är 6 år, det tog 15 månader. Så jag har väl inte så stora förhoppningar på att det skulle ta sig nu, men man kan ju alltid försökaGlad Jag har en liten fråga till er om ägglossningen, jag började få stegring på mina äl-tester på torsdagen och hade full stegring på fredagen. När räknar ni som äl-dagen? Det är ju lite svårt att veta tycker jag. Den ska ju vara 12-48 timmar efter full stegring på äl-testet. Vi hade mys sista gången på fredagen. Är det försent då tror ni? Ägglossningen kan ju lika gärna varit på söndagen.Tacksam för svar=)
    Om du inte har provat det tidigare så kan jag rekommendera dig att ta tempen varje dag. När ÄL har skett så sker en temphöjning som kvitto så att säga. Finns enkla hjäpmedel såsom www.fertilityfriend.com.

Tar man inte tempen så tycker jag iaf man ska hålla koll på sina flytningar, när ÄL skett så blir flytningarna lite vitare och segare till skillnad från ÄL trådar som är glatta. För mig sker detta bara ett par timmar efter ÄL!
    ღ stolt tvillingmamma ღ
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke