Inlägg från: PåvägMotSyskon |Visa alla inlägg
  • PåvägMotSyskon

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

hoppar in här. bakar en flicka. tänkte försöka me 3dagars metoden som ja hört e effektiv.. vi får väl se när man ska sluta småblöda, e inne på 11.e dage nu :(

• PåvägMotSyskon
    telma64 skrev 2010-04-09 22:29:26 följande:
    En dum fråga kanske, men alla ni som har pojkar här inne har alla ni legat kvar i sängen efter samlaget, eller har ni gått upp och kissat direkt efteråt?
    jag har gått upp för de mesta. nångång kanske man legat kvar, men 99% går ja upp o sköljer av mig, har 2 pojkar
  • PåvägMotSyskon
    lajm skrev 2010-04-10 09:19:21 följande:
    Miffi - grattis. Skönt att bara njuta nu! Jennyfer  - Grattis till pojken! Telma - Tror också det där är lite skrock Jag brukar ligga kvar en stund men inte alltid. Har en liten prins hemma iaf. Påvägmotsyskon - då är det snart dags att köra på Lycka till! Kram till alla. Idag ska jag ner på stan och shoppa lite. Behöver lite kläder som döljer magen lite. Fast jag är i v 8 så börjar det synas. Hur är det för er? När började det synas? Tips på fina gravidkläder?
    ja men småblöda i 11 dagar (om ja räknar då de börja blöda) innan va de konstigt =( när e äl nu liksom?

måste teststrecket va starkare än kontroll IGEN för att va stegring, eller kan de skilja sig olika gånger? me samma tester?
  • PåvägMotSyskon

Igår så fick jag flytn så ini bomben, vilket är underbart,
    för då e kroppen igång igen, och KANSKE äl inom en kort period =)

sagt & gjort. Tog äl test varannandag börja i förrgår,
    ingen stegring. igår sexa vi som bara den hihi. (3 dagar sedan sist)
     å idag va de dags för ältestet igen,  gjorde proceduren o gick sedan iväg efter de gått ½min på testet,
    en snabbis, kom tillbaka snabbt igen, å SKÅDA MINA ÖGON; AJ CARAMBA... Såhär va testet innan testtiden va
    slut på 7min (de kom supersnabbt när de kom)

SÅ JAG ÄR VÄRLDENS LYCKLIGASTE. började igår me flytningar, å kände tappen som ändrat läge från att
    va på sidan gömd stängd, till ett annat läge, så ja ana ugglor i mossen, Å SE.. mina ugglor visa rätt
      tjohooo. OM stegringen börja igår, så sexa vi i rätt tid iaf.. så beroende på imorgon om de e starkt
     eller nite så vet ja när den börja.  =))) nu ska de bakas bebis

extra info, ja e så glad för ja har haft en cykel efter amningen såhär.
    32 dagar.
    46 då äl sköts upp. stegring osv hade jag
    sist nu blödde ja mini på dag 15-18 uppehåll 2 dagar, sen börja ja blöda, så småblödde 12 dagar to m fre-lör som var. sen blev de såhär flytning 3 dagar senare, å idag som på bilden på dag 16, så ja e  LYCKLIG!

• PåvägMotSyskon

glömde fråga, vi myste igår, OM stegringen börja igår vet jag inte, de märks imorgon. men vill göra tjejbak.. e de försent nu?

han kom bakifrån (alltid missionären, har 2 pojkar)

låg kvar lite, eller sprang till soffan, annars e ja uppe sköljer av mig direkt.

vad tror ni?

• PåvägMotSyskon
    Dynah skrev 2010-04-18 13:01:03 följande:
    Det är mitt trick oxå... 
    med första sonen höll vi inte reda på alls när äl är nånting var, hade bara slutat med p-pillrena. med son 2 så hade vi heller inte koll, förutom att vi sexa varannan dag först o avsluta med var tredje. (vilket vi inte gjorde me 1.an alls)
  • PåvägMotSyskon

någon som vet när äl infaller... jag hade förut 2 stegringsdagar, har ja alltid de då?

isf börja den på tisdag, för ons fick ja fullstegring. Sker då äl på stegringsdag 2?

Sist så på dag 2 23.efeb så kom mensen 2v senare dvs 9 mars.

Någon som vet om äl sker 2.a stegrinsgdagen då eller dagen efter ändå?

• PåvägMotSyskon
    Väntan på en liten skrev 2010-04-19 14:04:54 följande:
    Skrev här inne för flera månader sedan och sedan hittade jag ingen fortsättninsgtråd.Undrar nu. om man har sex på ÄL-dagen är förutsättningarna för flicka högre då?Var får ni tag på tranbärstabletter? Äter man de fram till ÄL eller hela cykeln? Hur många per dag?
    sex på äl-dagen är om man vill ha pojkar, genom att pojkspermierna e snabbare än flickorna, å kan då snabbt ta sig till ägget som väntar. Sex före äl så som 3 dagar eller nå liknande innan äl, är bra förutsättningar för flickorna, då dem lever längre än pojkarna och kan på så vis ha en chans att leva då dem e framme =)

tranbärstabl e väl apoteket som har kan jag tänka mig? hälsoaffär?

jag har läst att man äter från mens-äl sen slutar man med dem.. men som sagt har bara läst nått sånt. =) eftersom kapslar är koncentrerade än tranbärs juice så tror ja man tar 1per dag, men som sagt, de kan du ju söka på fl o se, finns massa trådar där de skriver sånt, de e bra me fl ibland )=
  • PåvägMotSyskon
    rimi skrev 2010-04-26 09:08:38 följande:
    Idag var jag hos min barnmorska för en extrkoll, har varit lite orolig för bebbeb i magen eftersom jag haft ont i ryggen, haft rosaaktiga flytningar och starka sammandragningar. Fick veta att bebisen ligger ganska långt ner och hjärtljuden var runt 140 slag/min, nån som har erfaraenhet kring det där med hjärtljud och kön eller om magen är hög el låg? Med tjejerna tror jag att hjärtljuden oxå låg runt 140..försökte ju verkligen baka pojke denna gång så vi får se, är i v. 17+ nu.
    Med mina 2 pojkar så har magen varit lååååg och hjärtljuden va aldrig över 149 s/m

hade en aning putig mage.. hm, Kika in på mitt galleri så får du se =) iaf så va magskillnaderna mellan 1.an o 2.an otroligt stor på "lilla smala mig" då 1.an vägde 1½kg mer o va 6cm längre =)

hoppas allt är bra med bebben
  • PåvägMotSyskon

åhh.. igår va min bim dag (den som jag antar att jag hade som sist) enligt ff är bim idag. Ingen mens alls i sikte. möjligen nån känning ibland, men ingenting.

Ska köpa cb imorgon.. lär väl få neg o mens.. men hur stor chans är det om min mens kom 2v efter sista äl+ (vilket skulle vara igår isf, bim va) å sen inte få nån idag, fast ff säger det typ?

tempen steg igen från å sjunkit igår.

sexa ju dag 10,13,14.e april. Möjlig äl den 14.e alt 15.e april, därmed bim igår alt idag.
     stegra sista + 14.e
    Få se om de blev nå tjejbakande, för va äl den 15.e å vi myste 10,13,14, hm ja de va väl pojkbak.. så de blir väl en till kille här med antar jag.

O B S. OM ja e gravid-

Theodor 070518, Dexter 090328 * Bakar bebis 3*
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke