• Miffi

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5

Då var det dags att fortsätta i den här tråden.
    Här samlas vi som var med i den förra tråden men även nya planerare som försöker oss på konsten att göra en liten flicka eller en pojke.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-15 21:36
    TJEJ:
    Miffi
    ljubav
    dojence
    sirendes
    Jennyfer
    Älsklingsadam
    MCH
    Strumpan77
    LukasochViktorsMamma
    minagosebarn

POJKE
    Rödros
    telma64
    Valkyrian1 (Bf 22 Mars)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-19 23:03
    här kan ni se vem som "bakar" tjej eller kille och vilka som plussat :)
    www.familjeliv.se/Forum-1-32/m50157808.html
    ♥Liam & Oliver♥
  • Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
  • Elsans
    skrållan1978 skrev 2010-08-15 12:05:20 följande:
    telma. Önskar jag vågade tro på det du däger men jag vågar verkligen inte det, i morgon ska jag ringa o se om jag får ngn tid för könsul, hoppas sååå det går!!! vill veta så man kan ställa in sig i skallen på blått=))
     Tack! Åh, va spännnade med könsUL!! Hoppas du får tid! Förresten har jag missat hur många barn du har sen innan. Eller, ja jag vet ju att det är 7e du är gravid med men är de andra barnen flickor eller pojkar?
  • skrållan1978

hihi jag har 2 flickor och 4 pojkar=))) minsta dottern på 3½ år längtar efter en lillasysyter o leka med, då hennes enda syster är snart 15 =))

nummer 7 i oktober=)
  • Vix
    Klaraah skrev 2010-08-15 10:28:09 följande:

Vix: Med killarna hade vi sex varje dag från äl-test utslag till dagen efter äl.
    Med tjejen hade vi sex endast en gång 4 dagar innan äl.

När min mamma var ung fick hon höra att spermierna skulle vara "färska" för kille. Dvs sex ofta. Men man hör ju så olika där. Skulle vara intressant att veta hur det ligger till.

Så blev det med våra pojkar med . Fick höra ifrån min mamma samma som du har hört. Jag blev till så :-P Så vi kör på avhållsamhet i två veckor sen ska det bakas en tjej Hoppas bara att vi kan hålla oss så länge :-P
    (¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
  • Klaraah

Du får surfa lite mer om det Vix. Jag tror iaf på sex 3-4 dagar innan äl. Sen kan man ju läsa ibland att man ska göra det ofta för tjej också, förvirrande. Men tiden och surhetsgrad är nog viktigast. Börja med tranbärstabletter några dagar innan ni har sex. Sen kör ju en del med bisolvon, det vet jag inget om.

Jag fick förövrigt orgasm vid bakandet av båda killarna, men ingen orgasm vid tjejbaket. Det står ju ibland att orgasm gör ett bättre ph för killar. Lycka till!

• Klaraah

Fina ni är Skrållan! Du är nästan lika bystig som jag ser jag. Känner mig väl frodig nu. Undrar om jag kan hitta en bra amnings-bh...

• Love83

Ho ho hoppar in här nu har skrivit tidigare i tråden mn har nu gjort om kontot lite mer anonymt Jo har ju 4 döttrar innan och nu planerar vi en 5:e igentligen 6:e då vi miste en son i vecka 21 men hoppas iaf på en 5:e levande barn och har såklart en extra önskan om en pojke.

Läste lite på ingender.com har försökt enligt shettels metoden, hade ägglossning i torsdags kväll och maken hade hållt sig i ca 4 dagar,vi sexade direkt när  ägglossningstestet gav utslag då maken inte orkade vänta jag sköljde iaf slidan med bakpulver blandat i vatten detta skulle iaf gynna pojk spermierna enligt ingender.com sidan. Men kan ju säga att det kändes lite konstigt  men får väll se hur det blir och om det ens blir något men håll tummarna för oss.

någon som vet när ett befruktat ägg brukar fästa i livmodern är de ca 7 dagar eller?

skrållan superfin mage du har :)

det är föressten jag som är coolasupermamsen här på fl om ni är nyfikna. är anonym just här då jag inte vill att de jag känner ska snoka :)

• skrållan1978

God Morgon allihopa=) Jag bara måste få berätta: på Fredag kl 11 har jag ett könsUL inbokat=)))))) ÄNTLIGEN får jag veta vad min filur i magen e för "sort"=))) Längtar otroooligt mkt nu o kan knappt bärga mig tills dess!! Hon skulle göra en viktuppskattning på bebisen oxå samt en ordentligt genomkoll av bebisen så man vet att allt är bra med den=)) ÅHHH vad jag längtar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nummer 7 i oktober=)
  • Love83

skrållan va spännande du måste uppdatera oss så fort du vet jag är lika nyfiken jag

• Vix

Vad spännande Skrållan

Här är det lite pirrigt med Hade sex igår eftermiddag då jag började se en liten skugga på äl-testet. Var så strax innan jag hade ägglossning förra månaden. Så då passade på. Behövde inte fråga gubben två gånger om man säger så Har ju haft uppehåll i två veckor :-P (tips av min mamma) Sen nu på eftermiddagen fick jag positivt på äl-testet. Strecket var lite starkare än gårdagen Det lär bli helt streck imorgon då det verkar vara lika dant denna månaden. Då blir det bra precis 3 dagar som vi har haft sex om mina beräkningar stämmer?!? Dvs får jag positivt imorgon så kommer äl troligen bli dagen efter det? Hoppas nu iallafall att det blir så

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste pojkar, Hampus & Filip ♡ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke