• Love83

Vi som försöker att få en flicka eller en pojke

Ho ho hoppar in här nu har skrivit tidigare i tråden mn har nu gjort om kontot lite mer anonymt Jo har ju 4 döttrar innan och nu planerar vi en 5:e igentligen 6:e då vi miste en son i vecka 21 men hoppas iaf på en 5:e levande barn och har såklart en extra önskan om en pojke.

Läste lite på ingender.com har försökt enligt shettels metoden, hade ägglossning i torsdags kväll och maken hade hållt sig i ca 4 dagar,vi sexade direkt när  ägglossningstestet gav utslag då maken inte orkade vänta jag sköljde iaf slidan med bakpulver blandat i vatten detta skulle iaf gynna pojk spermierna enligt ingender.com sidan. Men kan ju säga att det kändes lite konstigt  men får väll se hur det blir och om det ens blir något men håll tummarna för oss.

någon som vet när ett befruktat ägg brukar fästa i livmodern är de ca 7 dagar eller?

skrållan superfin mage du har :)

det är föressten jag som är coolasupermamsen här på fl om ni är nyfikna. är anonym just här då jag inte vill att de jag känner ska snoka :)

• Love83

skrållan va spännande du måste uppdatera oss så fort du vet jag är lika nyfiken jag

• Love83
    PåvägMotSyskon skrev 2010-08-17 20:41:16 följande:
    Bakpulver där lät lite som en bakning, vet dock inte om jag hade vågat mig till något sådant därnere.. =)
    men vad gör man inte??

Ja kan säga att jag har 2 pojkar å 1 i magen, å vi sexa såhär-

pojke 1: vet inte, de blev när de blev efter p-stopp å vi ville ha barn.
    pojke 2. varannan dag sex till dag 14, sen var 3.e. Missionären (EJ orgasm)
    Pojke 3 (i magen) dag 10, dag 13& dag 14 BARA efter mensen som sluta på dag 12 typ. bakifrån (Ej orgasm)

Så jag tror inte på att man ska ha sex mycket/lite för tjej/kille... eftersom jag gjort lika.
    Samma med ställning o orgasm.

De enda som varit lika me de senaste 2 (antagligen) så är de sex nära äl.. SÅ jag tror mer på att ha sex nära äl.. SEN kan de ha betydelse me ph-värdet o massa andra saker. (men utifrån våra metoder o vad som sägs så blev våra resultat så)

Angående ägget fäster - enligt hon som gjorde ul (en annan än me mina 2) hon som förlöste första, sa att Fast jag vet när äl skedde (hade äl-test + tempade) så kan bf variera med 1 vecka. Enligt mig så va bf 4-6 januari, de kunde inte va tidigare.. men enligt ul så va bf 31 dec =))

hon sa att det beror på hur lång tid de tar me allt o de vet ju ingen, dvs. hur lång tid innan ägg å spermie smälter samman. sen när de fäster så går de superfort sa hon. O de e väl de som de gjort åt mig, gått fort, iom att bf blev tidigare än enligt "min" räkning av mens o äl. =)

Du får gäääärna lämna några tips om tjejbakning, är VÄLDIGT intresserad
    Hmm ja gud vilken soppa detta är med baknig av kön. Med flickorna hade vi väll sex varje till varannan just för att se till att det fanns säd när väl äglossningen inträffade. Läste på ingender.com  igår kväll att shettells metoden inte var pålitlig utan det hängde mer på ph värde så om det inte blir något denna månad ska jag kanske prova ph stickor. Sen skrev dem att kill och tjejspermier simmar lika fort och att det inte alls stämmer att kill spermier simmar fortare.

Men man provar ju allt nu känns det som sen kvittar det såklart om det skulle visa sig vara en liten flicka till. Vi har till och med ställt verktygslådan under sängen haha då har vi iaf försökt. Sen tror jag att vissa får helt enkelt leva med att man får samma kön oavsett hur många barn man får. Vet några här som har 8 pojkar inga flickor.

Har först mens om en vecka men går ändå och testar ibland vet ju att det är förtidigt att få posetivt på stickan men jag längtar så efter att vara gravid

Lycka till med dina gossar det är faktiskt lite speciellt att ha många av samma kön
  • Love83
    MrsMuffin skrev 2010-08-18 09:09:22 följande:
    Jag vet inte om jag vågar äta tranbärstablatter...tänk om de dödar alla mannens spermier så det inte blir nåt barn överhuvudtaget??

Måste fråga er en annan grej tjejer, jag fick mens i lördags och idag är den typ slut... När borde man börja sexa isåfall???? Hur nära mensen kan man ha ÄL? Någon som vet? är supertacksam för svar.

Grattis till er som fått veta vad ni har i magen!! Underbart! Själv har jag äl om två veckor (enligt FL:s kalender..), blir första riktiga försöket efter spiraluttagningen för oss. Wihiii!
    kolla på fl.s ägglosnnings kalender den stämmer ¨bra för mig, men de brukar väll säga ca dag 14 från mensens första dag, köp ägglosnningstester så får du mer koll
  • Love83

påvägmotsyskon 

Speglar under sängen hade vi när 3:e flickan kom   dom låg där för att vi inte hunnit få upp dem.

Vet faktiskt inte hur det fungerar riktigt med ph-stickorna har för mig att de ska gå att köpa dem på apoteket och tror att det är tjejer som gillar surt. Och det finns ju speciell mat som man själv kan reglera ph i underlivet med. Läste även om att man kunde skölja underlivet med vinäger eller var det ätticka utspädd. Haha känner mig helt sjuk i huvudet när jag låg där med bakpulver blandningen i sängen och tänkte va fan håller jag på med.

Men gå in och läs på ingender.com om ph stickor och vad som gäller eller sök på nätet nnån stans måste det stå.

Ja vi håller tummar för pojke men som sagt det kvittar. Har ni tänkt försöka på¨nytt igen så småningom??

• Love83
    skrållan1978 skrev 2010-08-21 09:28:07 följande:
    enligt detta UL blev bf 1 november, o enligst sista mens + ÄL är det 28 okt=)
    Skrållan härligt med lyckat ul
  • Love83
    Goabullen skrev 2010-08-21 12:50:52 följande:
    Hej flickor!
    Var inne här för ett tag sen och frågade om råd att få en tjej. Knaprade tranbärstabletter som bara den och hade sex innan ÄL - men första gången tog det sig inte tyvärr. Så nu andra gången käkade jag lika mycket men hade sex varannan dag. Och häromdan visade stickan plus! Hihi - känns så kul! Hoppas nu bara lilla pyret stannar där inne Tror mycket på ph-metoden så det finns iaf en chans att det är en flicka! Annars får vi en Alfred2 vilket vore häfttigt det med
    Grattis Skrållan förresten till friska bebisen! Det är min högsta önskan det med.

Grattis till Plus jag tror också mycket på ph metoden om det inte blir någon bebis denna månad ska jag nog testa med ph nästa gång :) lycka till nu
Svar på tråden Vi som försöker att få en flicka eller en pojke