Vi som försöker att få en flicka eller en pojke
Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5
Vi som försöker göra en pojke eller flicka del 5
Jag hade en väldans huvudvärk i vecka 18 och kollade mig för havandeskapsförgiftning. Det var det inte. Insåg att jag måste dricka mycket mer än jag gör (och sova).
Lite status för egen del: Gravid i vecka 28. Väntar en tjej efter två killar. Funderar lite på om jag ska dubbelkolla kön så jag bokade en tid men det är inte förrän sista dagen i vecka 31 och då kan det vara svårare att se för att barnet ligger så tajt i magen. Hm. Typiskt mitt kontrollbehov.
Var hos frissan som berättade att hon varit på förlossning när mostern födde en flicka efter två pojkar. Hon fick en barn med downs. Var frissan tvungen att berätta detta? Speciellt som jag sa att jag inte gjort fostervattensprov. Jag har iof gjort kub som visade en chans på 8.500. Jag blir alltid nojigare ju närmare förlossning jag kommer.
Har för övrigt svårt att fatta att jag ska få ett barn. Folk frågar om jag är nervös inför förlossning. Förlossning?
Tungt, tungt. Tyngre än med de tidigare barnen. Pust. Men jag måste tänka positivt, finns ju så mycket att glädjas åt. Jag hade ju gjort allt för att få vara i denna situation efter mitt tredje missfall.
klarahh: det går fort nu=) jag har nästan bara hört posetiva saker om dom dom kollat könet kring v 32=) oftast ser man allt väldigt bra om vinkeln blir bra, jag ska oxå kolla könet v 32 o hoppas verkligen det syns då=)) försök o inte lyssna på såna där historier, förstår inte vad folk tänker med i bland..... alltid när man börjar närma sig förlossning kommer folk med skräckhistorier o ska delamed sig ..ja det är tungt nu, känner mig gryyymt otymplig denna gången,, o har ändå typ 10 veckor kvar=////undrar vart det ska sluta, för jag blir helt slut i rutan av o gå ner till affären, känner mig stor som ett hus, iofs e magen rätt stor sa BM men ändåååå,, huvvva..
hej allihoppa, var ett bra tag sedan jag var här inne och skrev, har dock försökt läsa ikapp lite och verkar som de flesta mår bra.
Själv är jag nu i v.32 (31+4) och väntar 3 dje barnet, har två tjejer sedan tidiagre och har denna gång försökt baka kille genom att pricka in äl. Hade sex på kvällen efter ältestet gett utslag och morgonen efter och inget flera dagar innan dess ( liten uppdateriong för de som glömt eller är nya här). jag har gått upp 7kg och min mage är lite liten så jag var på tillväxt ul i måndags, allt såg bra ut förrutom att bebben verkad lite liten, låg -19% på vikten så jag ska tillbaka om 2 v för ytterligare koll. Är egentligen inte orolig då jag även med de andra barnen sa att de var för små och så vägde de över 3.5 kg när de föddes. har inte frågat om könet på barnet, är faktikst lite feg när det gäller det mest för att jag är lite orolig för hur jag kommer reagera på ett tjej besked, även om hon isåfall såklart kommer att bli älskad, men jag längtar så jättemycket efter att få bli en pojkmamma denna gång, precis som ni alla där ute längtar efter att få flickor. På tul såg jag inget kön så vi får se om jag ser nåt nästa vecka, men jag tänker inte fråga får bli en överraskning......
Kan ngn meddela vad som gäller för tjejbak nu igen?
Måste kolla, jag funderar på att köpa tranbärstabletter....är bara lite rädd att de kan ställa till nåt så att jag inte blir gravid överhuvudtaget. Vad tror ni andra??
Har ÄL (tror jag..) sista helgen i augusti, och borde alltså (för att öka chanserna till flicka) mysa innan ÄL va??? Har ej fattat det där ännu...
Från en gammal tråd!
Det finns massor av idee'r om man vill ha kille alternativ tjej. Men det är inget som är bevisat. Vissa påstår att det visst går, andra är mer tveksamma. Men vill man kan man försöka sig på några av dessa tips.Mannen har två typer av spermier, X (den kvinnliga) och Y (den manliga).
Y-spermierna är mindre, svagare men snabbare än X-spermierna.
X-spermierna är större, starkare men långsammare.
Baserat på detta faktum finns flera saker som kan underlätta det blivande barnets kön.
· Det viktigaste är tiden för samlaget i menstruationscykeln.
Ju närmare ägglossningen man har samlag desto bättre chans för en pojke eftersom Y-spermierna är snabbare och då kan nå ägget först.
Om man har samlag tre dagar eller mer före ägglossning desto bättre chanser att få en flicka eftersom de svaga Y-spermierna har en tendens att dö fortare och X- spermierna finns tillgängliga i större mängd när ägget lossnar.
Å andra sidan att ha sex from två dagar före ägglossning och upprepat till och med några dagar efter är fördel för pojke. De är alltid på plats och kan hinna först.
Omkring två dagar, 48 timmar, före ägglossning är chanserna 50/50.
För dem som har mycket regelbundna menstruationer är 24 timmar före ägglossning störst chans till pojke, 24 - 96 timmar före störst chans för flicka
· Samlagsställning och djupet för inträngande är viktigt delvis på grund av pH värdet, surhetsgraden, i kvinnans underliv.
Ju närmare ingången till slidan desto lägre pH, surare. Djupt inträngande gör att spermierna hamnar närmare ägget och ger de mer aggressiva pojkspermierna fördel. Alltså praktiskt råd är missionärsställning för flicka och bakifrån som möjliggör djupare penetration för pojkar.
· Kvinnors orgasm är också viktigt.
Vid orgasm utsöndrar kroppen alkaliska ämnen, med högt pH- värde, viket favoriserar pojke. Alltså ingen orgasm bra för flicka.
· Spermaantalet:
Stor mängd bra för pojke. Mannen ska då inte ha utlösning under tre dagar före ägglossning. Vid samlag tidigare än tre dagar före rekommenderas kondom.
Sex varje dag från menscykelns start till och med tre dagar före ägglossning bra för flickor. X-spermien är ju mer långlivad.
· Män bör ha svala och inte åtsittande kläder.
Boxerschorts rekommenderades. Kyligare miljö för testiklarna är bra för de svagare Y spermierna. Observera att motsatsen inte gäller för flicka. Värme minskar fruktsamheten generellt.
Inget varmt bad för mannen före. Rumstemperatur bra för pojke.
· Att mannen dricker kaffe med koffein före är gynnsamt för pojke .
Oklart varför
Här kommer en bild på badbollen=))) e sååå nyfiken på vad som gömmer sig därinne=)) suupernyfiken=)