• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • aehammarman

Hej!

Jag har examination i Svenska B imorgon och är  helt fantastiskt dödsnervös.
    Någon som gjort denna? 

Vore otroligt tacksam för svar!

• tusstess

Hej,
    Jag är så förvirrad ang det här med Nationella Provet.
    Måste man göra det?

Kollar lärarna om har gjort det när man ska göra det muntliga?
    om man inte har gjort det blir man underkänd då?

Det var nån som frågade på forumet ang NP då svarade Per-Daniel så här :

"Whether you take the NP or not depends on where you live. Please talk to Hermods in your municipality about that, e.g. your Studieledare.

Kindly,"

Och när jag mailar hermods så säger dom att alla måste göra det. Dom säger ju emot varann!

tacksam för svar
  • MammaTillGuldklimpar
    tusstess skrev 2013-11-11 13:01:50 följande:

Hej,
    Jag är så förvirrad ang det här med Nationella Provet.
    Måste man göra det?

Kollar lärarna om har gjort det när man ska göra det muntliga?
    om man inte har gjort det blir man underkänd då?

Det var nån som frågade på forumet ang NP då svarade Per-Daniel så här :

"Whether you take the NP or not depends on where you live. Please talk to Hermods in your municipality about that, e.g. your Studieledare.

Kindly,"

Och när jag mailar hermods så säger dom att alla måste göra det. Dom säger ju emot varann!

tacksam för svar
    Ring till en yrkesvägledare i kommunen du bor i. I vissa kommuner är det obligatoriskt medan det inte är det i andra. Jag bor i Helsingborg o här är det inte obligatoriskt. Jag har inte varit med om att läraren frågat om jag har gjort det och jag har haft fyra olika examinationer med tre olika lärare. Men det kan ju bero på att de vet att det är valfritt..
  • kiwigirl

Hej! Är det någon som läser/har läst yrkesutbildningen "Receptionist" via Hermods?

den är på 800 p och kan läsas i valfri takt,    

ni som har läst på Hermods, vad får ni för slags betyg?

Är Hermods väl känt när man sedan söker jobb? 

• LillMyran1

Hej där allesammans! 

Jag har nu läst kurserna Historia 1b ( perspektiv på historien) och Engelska 5 ( Blueprint Version 2.0)
    och har inget behov för dessa kursböcker längre. Dom är helt nyinköpta, med andra ord är det bara jag som använt dom under de senaste 7 veckorna då jag läst kurserna.

Tänkte nu sälja vidare dessa för en billigare slant än vad dom kostar nypris! 
    Är det någon som är intresserad som skall läsa dessa kurserna?

Jag bor i Göteborg men kan såklart skicka dom per post om du inte bor i närheten.  Glad

• LillMyran1

Jag säljer mina helt nya kursböcker i engelska 5 ( blueprint 2.0) och Historia 1b ( perspektiv på historien) som jag skrev i förra inlägget, vill bara till lägga att jag läser fler kurser så jag kommer att sälja vidare fler böcker så fort de kurserna är klara, jag kommer vara färdig med samhällen inom max. 2 veckor och svenska innan jul. 

Så är någon intresserad av någon av de böckerna är det bara att hojta!

Ser gärna att de kommer till någon istället för att ligga hos mig och damma Glad

• Vagi

Hej!
    Jag började Svenska 2 för ungefär en månad sen och nu upptäcker jag att jag inte får låna om mina böcker för att det är någon som reserverat dom så har lite panik.
    Behöver Den levande litteraturen (andra upplagan, med röd text på ryggen) och Levande texter (andra upplagan, med grön rygg) båda är skrivna av Ulf Jansson. Någon som har en över som dom vill sälja?

• Vagi
    LillMyran1 skrev 2013-11-24 15:31:32 följande:
    Jag säljer mina helt nya kursböcker i engelska 5 ( blueprint 2.0) och Historia 1b ( perspektiv på historien) som jag skrev i förra inlägget, vill bara till lägga att jag läser fler kurser så jag kommer att sälja vidare fler böcker så fort de kurserna är klara, jag kommer vara färdig med samhällen inom max. 2 veckor och svenska innan jul. 

Så är någon intresserad av någon av de böckerna är det bara att hojta!

Ser gärna att de kommer till någon istället för att ligga hos mig och damma Glad

hej! Vilka svenska böcker är det du har?
  • modi 86
    YasValla skrev 2010-04-01 11:48:01 följande:
    Hej!
    Jag har läst en A och som AnnizIS säger det kan skilja sig från examination till examination. mina frågar var framförallt angående sista uppdraget, novellens sammanfattning och en film review som jag skrev. Hoppas det hjälper, lycka till
  • modi 86
    YasValla skrev 2010-04-01 11:48:01 följande:
    Hej!
    Jag har läst en A och som AnnizIS säger det kan skilja sig från examination till examination. mina frågar var framförallt angående sista uppdraget, novellens sammanfattning och en film review som jag skrev. Hoppas det hjälper, lycka till
    Hejsan, jag har en fråga angående examinationen i engelska 5. Jag har faktiskt gjort många examinationer och alla har gått bra, men är väldigt nervös i just den här examinationen. Är inte så himla bra på engelska.. Kommer läraren fråga om texter som finns i boken och de uppdrag man har gjort eller kan det vara vad som helst?
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5