• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • Michanna

hoppar in här. läser just nu till personaladministratör och just nu pluggar jag företagsekonomi.. Någon mer ? skulle behöva hjälp...

• SmoothOperator

Jag läser matematik 2a på hermods och jag funderar lite över det här med studieguiden.. Ska man bara följa den? Känns som man hoppar över så mycket.. Är på modul 2 nu och om jag förljer studieguiden så kommer jag hoppa över typ halva kapitlet.. inte mig emot då matte inte är mitt starkaste ämne men jag vill ju iaf få hyfsat på muntliga.
    Någon som läst matematik 2a? Hur var det för er? 
    Undrar också hur många procent ni läser? Jag läser på 50% nu men sen när jag är klar med matten tänkte jag köra 75-100%, känns som jag orkar med mer i "vanliga" ämnen.. matte är bra tungt om man inte är så duktigt på det... vilket jag inte är  

• MammaTillGuldklimpar

Jag har nyligen läst matematik 1b (50%) o jag följde studieguiden men där stod t.ex "räkna s 25-35 och gör sedan testa dig själv 2" så det blev ju hela boken.

• SmoothOperator
    MammaTillGuldklimpar skrev 2013-10-05 00:20:05 följande:
    Jag har nyligen läst matematik 1b (50%) o jag följde studieguiden men där stod t.ex "räkna s 25-35 och gör sedan testa dig själv 2" så det blev ju hela boken.
    Tack för svar... men hmm...  ja här står det typ läs sida 100 och gör uppgifterna på 101-102. 
    Sen nästa så står det läs exemplen på sid 110 och gör uppgifterna på 111.. Man hoppar alltså över en del hela tiden ..
  • MammaTillGuldklimpar
    SmoothOperator skrev 2013-10-05 10:59:56 följande:
    Tack för svar... men hmm...  ja här står det typ läs sida 100 och gör uppgifterna på 101-102. 
    Sen nästa så står det läs exemplen på sid 110 och gör uppgifterna på 111.. Man hoppar alltså över en del hela tiden ..
    Hmm.. Va märkligt! Maila din lärare o fråga då..
  • dalkullan81

Hej,jag läser samhällskunskap 1b med Anders blad och ska ha muntlig eximation nästa vecka. hur är han och är det svåra frågor som han tar upp? Vill gärna veta lite,känns så nervöst om man skulle få en blackout mitt i samtalet.

• Emmms01

hej!!! Är det någon som har läst Historia 1b och vad tyckte ni om den kursen? Är det muntliga provet svårt?
    Är det värt att läsa på en annan skola?
    Superduper tacksam för svar :)

• Emmms01
    Miss Princess skrev 2013-08-21 17:11:11 följande:
    Någon som har uppdragen till Historia 1b? :)
    Har du börjat läsa din historia ännu? Och har du fått tag på några uppgifter? Sitter här och funderar på vilken skola jag ska välja.... :)

• MammaTillGuldklimpar
    Emmms01 skrev 2013-10-14 14:06:00 följande:

hej!!! Är det någon som har läst Historia 1b och vad tyckte ni om den kursen? Är det muntliga provet svårt?
    Är det värt att läsa på en annan skola?
    Superduper tacksam för svar :)

Hej! Jag läser historia 1b just nu på hermods. Tycker inte att det är särskilt svår men det jag kan klaga på är dels att läraren är svår att få tag på, dels att läroboken inte ger tillräcklig information och är väldigt rörig kronologiskt. Annars är proven lätta och uppdragen är okej , man får tänka mkt själv. Muntan har jag den 5e nov..
Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5