• Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5
  • Aupendi

Hej!

Någon som gjort prövning i Svenska C eller Retorik?
    Vill veta hur prövningen såg ut. Var det många eller få frågor?

• Michanna

behöver hjälp med psykologi. hur mycket jag än läser fattar jag inte.. någon som har läst 1 och 2 som kan vara bollplank ? .. ( och jag är inte ute efter svaren på provet utan mer bollplank hur man ska tänka. samt kanske få läsa någons egna uppsats på psykologi 2 . ) Har aldrig känt mer dum än jag gör när jag pluggar detta..

Hade sagt att jag ville ha ett C men efter ha börjat så kommit fram till att ett godkänt är nog vad jag vill ha iallfall..

• Aupendi

I psykologin är det viktigt att du lär dig de olika teorierna och att du kan tillämpa dem på givna problem. Jag har fått B i både Psykologi 1 & 2 på hermods.

• abis

Snälla!!!! någon som kan maila engelska 5 studieguide 1 och uppdrag 1 till mig?

rodluvan90@hotmail.com

Tack på förhand, skulle betyda massor då jag kämpar med att läsa in många kurser för slutbetyg måste vara klar nästa år.

• Veev

Någon som har haft kemi 1 munta? Dags att boka in den om ett par veckor. Vad bör man tänka på?

• Johnsson

Någon som har gjort exemination i Organisation & Ledarskap???? Mycket frågor? Vad frågas det om?

• Johnsson

Behöver er hjälp att komma igång!!

Information är ett av de starkaste makt- och styrmedlen som företagsledningen har. Genom att styra innehållet i informationen och vilka som tar del av den, kan man påverka och styra företaget.

Beskriv hur du skulle vilja styra informationsflödet i ett medelstort svenskt exportföretag. Använd IT – informationsteknologin på olika sätt i din planering.

• Ronya86

Någon som har uppdrag 3 i Engelska 5. Eller som vet hur man 

presentera lokala nyheter journal.
    sammanfatta lokala nyheter från engelsktalande land val. Ljudfilen ska vara 2-3 minuter lång och ska innehålla flera nyheter.

Vore så tacksam för svar!
  • längtareftermiraklet

alltså jag är så vilsen som jag bara kan vara, jag har skickat detta uppdrag om och om igen men får den tillbaka pågund av del svar på första frågan. JAG FÖRSTÅR INTE vad det är dom vill ha ut av mig på första frågan?! snälla hjälp mig, jag har skrivit här felra gånger men får ingen hjälp av er, snälla hjälp mig och förklara vad exakt jag ska tänka på, och vad är igentligen skillnaden mellan realism och naturalism och hur kan man veta om det tillhör realism eller naturalim? vad ska jag igentligen skriva här? Du har nu läst en härlig roman av någon författare från någon av epokerna realismen eller naturalismen. Nu är din uppgift att presentera denna bok för en tänkt målgrupp: Radiokanalen Läs mera, 98,2 Gör så här: Skriv ned de punkter du vill ha med om boken (handling, miljö, personer, tema, motiv etc). Berätta om epoken den är skriven under. Beskriv vad som är realistiskt/naturalistiskt i romanen. Välj ut ett citat ur boken som du sedan tar med i framställningen. Varför inte inleda med lite högläsning? Presentera författaren: Ta inte med för många torra fakta, utan försök hitta något annorlunda om romanens upphovsman. Argumentera för eller mot bokens status som klassiker. Är den värd sin ställning i världslitteraturen? Tänk på att inleda och avsluta på passande sätt. Skicka in en ljudfil - med ditt max fyra minuter långa anförande. (Har du inte möjlighet att spela in en ljudfil, gör du uppgiften som en skriven text, 400-600 ord.)

Svar på tråden Vi som läser på Liber Hermods del 5