alltså jag är så vilsen som jag bara kan vara, jag har skickat detta uppdrag om och om igen men får den tillbaka pågund av del svar på första frågan. JAG FÖRSTÅR INTE vad det är dom vill ha ut av mig på första frågan?! snälla hjälp mig, jag har skrivit här felra gånger men får ingen hjälp av er, snälla hjälp mig och förklara vad exakt jag ska tänka på, och vad är igentligen skillnaden mellan realism och naturalism och hur kan man veta om det tillhör realism eller naturalim? vad ska jag igentligen skriva här? Du har nu läst en härlig roman av någon författare från någon av epokerna realismen eller naturalismen. Nu är din uppgift att presentera denna bok för en tänkt målgrupp: Radiokanalen Läs mera, 98,2 Gör så här: Skriv ned de punkter du vill ha med om boken (handling, miljö, personer, tema, motiv etc). Berätta om epoken den är skriven under. Beskriv vad som är realistiskt/naturalistiskt i romanen. Välj ut ett citat ur boken som du sedan tar med i framställningen. Varför inte inleda med lite högläsning? Presentera författaren: Ta inte med för många torra fakta, utan försök hitta något annorlunda om romanens upphovsman. Argumentera för eller mot bokens status som klassiker. Är den värd sin ställning i världslitteraturen? Tänk på att inleda och avsluta på passande sätt. Skicka in en ljudfil - med ditt max fyra minuter långa anförande. (Har du inte möjlighet att spela in en ljudfil, gör du uppgiften som en skriven text, 400-600 ord.)