• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Klaveret

Li81: Jag känner likadant. Hur ska detta sluta? Förhoppningsvis så stannar man av i tillväxtprocessen så småningom...Kliver in i vecka 26 imorgon och känner mig alldeles lagom stor!

LindaMattias: Visst är det härligt med solsken! Kratta liiite tycker jag låter som en bra idé. Jag har inget att kratta, men har planterat gräs i en stor kruka inne som jag fick lov att klippa igår.
  • Lillebror

God morgon!
    Önskar jag hade långhelg också, men iaf ledig idag och till helgen! Hade varit smart att tagit ut semester imorgon, men det är så dax att tänka på det nu

Eftersom vi bestämde oss för Wiggo precis när 3 månaders gränsen var på väg att passera så vill jag denna gång att vi börjat fundera på namn innan lillebror är född. Eftersom det där med att se vad barnet passade att heta inte riktigt var våran grej!
    Storebror tycker han ska heta Felix eller Dinosaur..hmm jag tror inte han får bestämma hur mycket han än vill
    Sambon är inne på Rasmus...och själv har jag INTE en aning. Men jag har ett par veckor på mig att fundera!
    Så tips mottages gärna

Ett tips från mig om inte alla har sett det redan, så kan man gå in på barnens hus hemsida och beställa ett startpaket till bebisen med bla. en blöjhink, tvättservetter mm. Men man måste ha tillgång till en skrivare så man kan skriva ut ett kvitto som man ska lämna in på butiken 3 månader innan man ska ha tom. tills barnet är fött!

Ja man kanske ska ta och göra lite nytta idag, funderade ett tag att gå ner på stan...frågan är om det är något som är öppet??

Ha en trevlig helg allihopa som är långledig!

• Moyo

Ibland känns helgdagar helt värdelösa...
    Jag fick sitta uppe med lillan mellan midnatt och tre så fogarna och ryggen är på uselt humör idag, undrar om barnet håller på att få öroninflammation för tredje gången på 2½ månad.  Så less!
    Tio i åtta ringde svärfar och fick upp hela familjen, vi brukar i vanliga fall redan har ätit frukost då, men det var ju typiskt att han skulle ringa så tidigt just idag för att säga att han skulle komma förbi klockan elva. Jag ville ha sovmorgon!

Jag måste sätta om mina gurkplantor, helst idag men definitiv i helgen. Dags att städa ut allt rat ur växthuset så vi kan sätta ut elementet och plantorna kan flytta från tvättstugan. Säger som råttan i Askungen - "jobb, jobb och jobb...". Och det här är 100% självförvållat till på köpet! Men hemgurka är ju väldigt gott också.

• Starla

Lillebror: Man behöver inte en skrivare, jippi! Vi har ingen och istället för att jag skulle få min sambo att skriva ut den på jobbet (vilket aldrig skulle ha hänt) {#lang_emotions_tongue_out} så gick jag till Barnens Hus och frågade: om jag inte har en skrivare vad gör jag då?

Fick skriva upp mig på en lista där och sen fick jag min box och gick glad därifrån. Så även ni skrivarlösa kan få tag på gratisboxen. Har redan satt ihop blöjhinken som följer med på köpet, den är så himla fifiig. {#lang_emotions_smile}
    Vi bytte fönster i sovrummet förra helgen så nu idag var det dags att byta ytterpanel. Vi gick ut strax efter 10 och blev klara vid 5. Det var mkt roligare att stå ute på förmiddagen när solen sken än senare i regnet. Fy sjutton så råkallt det blev.
    Men! Nu är det gjort och himmel och pannkaka så skönt! 
    Moyo: Vad härligt att greja i växthuset! Vi har ett på gården men jag har inte hunnit ta itu med det än. Det fattas 3 glasskivor och jag hade tänkt gräva ut och lägga plattor. Föregående ägare har inte tagit hand om det så väl. Jag har rensat och rensat där inne.
    Helt plötsligt förra sommaren dök det upp jordgubbsplantor! Så nu har jag sticklingar överallt. Får ta ut några och plantera i pallkragarna istället för min mage börjar vara så mkt i vägen för att luta sig fram hela tiden. Det får bli någon annan sommar. Så oj vad avundsjuk jag är på gurkplantor! Låter supergott! {#lang_emotions_smile}
  • Klaveret

Vad bra det är med en tråd där man kan få tips om både det ena och det andra! Beställde nyss gratisboxen. Gratis är ju bra! 

• Loris
    Moyo, Vad värdelöst att läkaren ville ta tillbaka sitt löfte, man kan ju tycka att ett 20 minuters besök och användning av maskinen inte ska vara så överdrivet mycket begärt speciellt om man har haft problem vid tidigare graviditet.. men men, sjukvården ska väl försöka spara på allt. {#lang_emotions_undecided}
    Vad härligt med växthus, inget slår ju egna grönsaker, bara lukten gör ju såå mycket!! Har ni stort trädgårdsland?
    Jag längtar verkligen till den dagen man har chansen att ha eget.

Li81, ni får ha det så trevligt i sthlm!

Nu har svärmor kommit, skönt att flygen gick den här gången! Och de är ute på en promenad! Gissa om jag passar på att njuta av lite egentid!

I eftermiddag ska vi hälsa på mina föräldrar, de har flyttat ut i stugan, tanken var att grilla men vi får väl se vad vädret har att erbjuda i eftermiddag..
    Snacka om typiskt att det ska vara sånthär väder när man är ledig {#lang_emotions_yell}
  • Lisabettan

Vi är barnlösa hela helgen för att kunna packa inför flytten. Tänkte få ner allt utom det allra nödvändigaste. Om det går enligt planerna så fixar jag mat för den kommande veckan så kan vi packa ner det mesta i köket också. Vad skönt med hus!!!

Ni som har pallkrage, vad odlar ni i dem? Är väldigt sugen på att odla lite själv i år, men vi får se hur peppad jag är efter flytten. Risken finns ju att jag bara vill sitta och dricka (alkoholfria) paraplydrinkar på verandan{#lang_emotions_laughing}. Har iaf planerat in flytten rätt bra, för veckan efteråt åker jag till Barelona. Visserligen jobb, men en paus också.

• MissDezibel

Hej Allihopa!
    Jag har just skrivit in mig på BF-Listan och hoppas få hänga här med er andra Umeå bor. Jag har inte varit den mest aktiva på Familjeliv men nu börjar det känns mer verkligt att vi väntar liten (BF 1 Augusti 1:a barnet)  så då känns det skönt att läsa här att det finns andra med samma tankar och som genomgår samma sak {#lang_emotions_smile}

• Moyo

Loris:
    Vi har inte riktigt klart på gården ännu, men som det ser ut i år så har vi en pallkrage med rabarber och en med jordgubbar. Sedan har jag ett par smultronplantor och brukar sätta sockerärter i en tredje.
    I växthuset hade jag i fjol tomater, gurka och chili och det blir nog detsamma i år. Känns som om jag gärna byggt ut lite till, men det är inte riktigt realistiskt att orka ta hand om så mycket mer just i år.

Lisabettan:
    Det ÄR härligt med eget hus! Fast det tar lite tid innan man kommit iordning såklart. Vilken tur att ni "hyrt ut" barnen så ni får jobba i lugn och ro, det skulle inte vara lätt med en liten hjälpreda som packar upp det man just packat ner.

Hej, hej MissDezibel!

• Andrenna

LindaMattias: Vilka fina namn. Jättegulliga!! Andranamn på vår gosse blir nog Karl(min kära sambo heter det i andranamn så då får han heta lite efter sin pappa), jag skulle nog kunna tänka mej att han fick heta t ex Hjalmar Karl André. Men som sagt förstanamnet är svårt att bestämma sig för. Vi har så många alternativ och vet inte riktigt vilket som är bäst.

Vilken helt underbar dag idag. Har inhandlat två klänningar på Kappahl. Sedan solat på altanten och grillat med vänner på kvällen. Nu blir det en film i soffan. Helt rätt dag att ta ut en semesterdag.

Trevlig helg på er allihopa.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)