• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Andrenna
    Loris skrev 2010-02-11 20:38:56 följande:
    Hej hej =) Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =) TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34 Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna! TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50 BF-lista: tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti Li81, 2:a barnet BF 23 augusti. Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti Loris, 2:a barnet BF 29 augusti Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september shioo, 2:a barnet, BF 20 september Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober Nygga 2:a barnet BF 24:e september TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19 Starla, 1:a barnet, BF 30 juli LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31 BF lista i egen tråd! www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D
    Andrenna, 1:a barnet 30:e augusti
  • LauraMaria

Jag var också in och kikade på Lilla Mirakel i dag. Men än fanns hur mycket fint som helst så jag har lite is (ekonomi) i magen och väntar till de höjer till 30 procent nästa vecka och sedan 40 veckan därpå ;)

I helgen fick jag panikstressen och åkte till Babyproffsen för att köpa barnvagn. Blev en Brio Happy Classic, allt i svart. Superfin! Och jag tyckte personalen där var superbra, kändes proffsigare än på Barnens hus tyckte jag personligen.

Det där med gravidkläder är supersvårt. Än så länge har jag bara köpt ett par jeans och gravidstrumpbyxor. Det mesta som finns är inte riktigt min stil så det känns superskumt att handla det bara för att man har blivit lite rund om magen. Kika runt på andra affärer och ni upptäcker ganska snart att en hel del som finns nu passar även oss gravida ;)

LindaMattias, Det där med sparkarna beror nog lite på hur bebisen ligger också. Jag får för mig att den ligger med fötterna inåt och sparkar då jag känner lite mindre. Men mitt lilla hjärtegull sparkar mycket då jag sitter ner framför datorn på jobbet medan jag får för mig att hon somnar/blir lugnare då jag rör på mig. På nätterna då jag vaknar är det oftast värsta livet, kanske just därför jag vaknar;)
    Hur är det med tvillingarna? =)

• LauraMaria

Jo, det där med smärtor från ligamenten. Jag har det också och mest på nätterna då jag ska vända mig hastigt eller om jag nyser. Jag vaknar och skriker nästan rakt ut...ja, det känns ju som att ngt ska gå sönder....fruktansvärt.

• Klaveret

Hej alla! 

Jag var in på Lilla Mirakel idag och då tänkte jag att kanske är det någon av er som var där samtidigt. Priserna är ju rätt rejäla där så 20% gör ju tyvärr väldigt lite med ursprungspriset. Gravidkläder finns det inte så himla mycket av, men barnkläderna...ooooh så fina! Jag vill shoppa loss totalt, men jag är så skrockfull så jag vågar inte shoppa än. Visst är jag fånig!? Vecka 25 är ju helt ok. Vilken vecka man än är i garanterar ju ändå ingenting... Borde jag shoppa? Hur tänker ni?
  • LauraMaria
    Klaveret, ja mycket möjligt att vi var där flera stycken samtidigt ;)
    Borde, nej det gör man ju inte. Nog kommer du hinna köpa babykläder alltid. Men jag kan inte hålla mig längre ;) + att det känns skönt att avverka lite eftersom. Allt är ju som sagt inte helt billigt.
  • Moyo

Klaveret:
    Jag var så skrockfull när vi väntade lillan att vi hade inte skaffat någonting när hon kom! Nu känns det ju helt galet att vara så nojjig, men så var det. Egentligen borde jag vara minst lika nojjig nu, och det är jag kanske, men inte på samma sätt (nu är jag nog mer rädd än skrockfull).
    Mormor hade fixat iordning vagga, vagn och babyskydd (som vi fått ärva) men vi hade ingenting ordnat hemma hos oss. Hon var också den som fick fara och panikshoppa och tvätta kläder åt vårt nakna lilla pyre hennes första dag utanför mammas mage.
    Den här gången däremot verkar alla spärrar ha släppt och vi har redan skaffat både syskonvagn och babyskydd. Kläder var det bara ogjort att jag handlade idag, men jag bet ihop och lät bli. Nåt måste vi ha kvar till sen. Bara v.25 ännu.

• Loris

Klaveret, vi började handla direkt efter RUL under första graviditeten :) Den här gången har jag varit i helt andra tankar vi köpte barnvagnen för rätt länge sen, innan RUL, kanske dumt men vi tänkte att vi nog hur som helst skulle ha användning av den förr eller senare. Jag gillar att vara ute i god tid med kläder och sånt, då har man möjligheten att köpa något fint plagg här och där och oftast till riktigt vettiga priser också, jag är annars lite "rädd" att man inte hittar något som man verkligen tycker om utan får köpa det som finns. Förmodligen skulle det nog inte bli så eftersom nästan alla bebiskläder är supersöta men det känns bättre att vara på det säkra. :)

• shioo

Oj vad det skrivs mycket i denna tråd :) har nog inte skrivit mer än ett inlägg själv men jag ska bättra mig. Är så trött så energin ligger på noll just nu. Håller på att bygga ut en kallvind hemma oxå så all ledig tid går åt till renovering och städning känns det som.

Var inne på Lilla Miraklet igår. Så mycket fint!!! Men eftersom vi har flera kartonger med kläder efter vår treåriga Thor hemma så känns det inte som någon panik att handla en massa. Blir det en till kille så finns allt och blir det en tjej får vi komplettera med lite fina tjejiga saker såklart. Nu kan man köpa bara det finaste och skippa basplagen :)

Jag har förutom tröttheten mått toppen! Lite illamående de första tolv veckorna men inget allvarligare... Moderkakan sitter i bakvägg denna ggn så jag känner bäbisen väldigt mycket bättre än sist. Regäla buffar ibland tycker jag *mysigt*
    Dock är det mest om kvällarna då jag ligger i soffan eller sängen som jag har tid att reflektera så mycket över hur det rör sig. Tycker att när jag jobbar och flänger runt med annat så är det rätt lugnt i magen.

Sist var jag gravid på vintern och då köpte jag gravidkläder i form av jeans, manchesterbyxor och en vinterkjol.... I övrigt blev det vanliga långa linnen, tröjor och koftor mest från Gina.... Kändes bra att mest köpa större vanliga kläder som även kunde användas efter förlossningen då magen var som en deg :)

Nä.. dax att jobba lite! Ha en bra dag allihopa!

• Delta1

Efter en hur härlig helg som helst i Budapest är man hemma igen för två dagars jobb och sedan ledigt igen :) Flygresan gick jättebra. Hade inte alls behövt oroa mig. Stödstrumpor på, vattenflaskan redo och små gympaövningar under resans gång. Lillknodden i magen var väldigt aktivt under själva flygningen. Dock hann jag inte skaffa mig något intyg om att graviditeten är normal så det var väl tur att ingen stoppade mig :) Men fram till v 28 ska det vara lugnt läste jag någonstans.

Har inte skaffat några barnkläder/saker än. Känns som att jag har huur mycket tid på mig som helst. Är nog också lite skrockfull och vill inte bunkra upp för mycket. Men jag ska nog kika in på Lilla Mirakel och kolla läget - ett bra tips. 
    Är det någon som har gått på infomöte om föräldraledighet på försäkringskassan? Hade tänkt att boka in mig på en träff eftersom det känns som en enda röra för mig om alla dagar. Kanske inte är så krångligt som det verkar...... 
  • Starla

Moyo: Åh vad jag önskar att jag kan se den där länken! Vi har haft virus i datorn så inte alla program är på plats igen efter utblåsningen. 

Det står bara att jag saknar det som behövs för att se filmen men inte vad. Nedrigt. Ska försöka ta mig till någon annan dator. Blev ju såå nyfiken! {#lang_emotions_smile}
    LindaMattias: Ja byta panel på ett souterränghus kan ju få vem som helst att tappa gnistan. Vi ska måla om huset i sommar också med lite hjälp av svärisar. Vet inte hur mkt jag kommer att orka då men jag ska göra det lilla jag kan. 
    Innan dess; ska det komma gubbar och byta fönster och sätta in altandörr. Jag känner lite som du; bäst de kommer när de ska annars blir jag nog inte rolig att ha och göra med. 
    Värsta tänkbara scenario: de byter fönster i vardagsrummet precis när vi kommit hem från BB. Så fram med piskan! Haha! {#lang_emotions_tongue_out}
    Loris: Ja, du har så rätt. Varför kan de inte bara vara nöjda och glada? Jag tänkte lite sådär också; vi väntar också en tjej så grönt blir alldeles utmärkt! 
    Jag har inte heller gjort några inköp förutom beställt barnvagnen men jag har för mig att man får lämna tillbaka den om nåt går fel. 
    Usch, det är hemskt att man ska vara så skrockfull men jag är verkligen livrädd (fastän jag inte låtsas om det såklart) för att det ska gå på tok. Min svägerska förlorade sin bebis en vecka innan BF då förra året. Som tur är fick de en till flicka nu i September och det gick hur bra som helst men jag kan inte riktigt släppa det helt. 
    Fast jag tänker inte på det varje dag men är extra tveksam till att köpa nåt. 
    Däremot går jag och känner (och kikar förstås) på bebiskläder, hur stört det än låter. haha! 
    Var inne på Lindex och blev förvånad över hur olika kläderna var i kvalité. Vissa var supersträva medan andra mjuka som en babystjärt! Men det är klart.... jag har ju en hel väska med ärvda babykläder alá superrosa så varför ska jag vilja köpa nytt? {#lang_emotions_wink}
    Delta1: Åh vad härligt det lät med en tur utomlands! Det skadar inte i det här fortsatta aprilvädret! 
    Inget möte för oss på FK, jag borde också gå. Det kanske är som du säger att det inte är så krångligt men vore ganska skönt att få det berättat istället för att försöka bli klok genom alla blanketter. De har ju en tendens märkte jag iochmed havandeskapspenning att vilja ha mkt papper. Det där med att få jämställdhetspengar alá 13500:- eller vad det var lät inte dumt!
    Näe vet ni vad, nu har jag svammlat nog! {#lang_emotions_smile} Jag hoppas att ni har en bra dag!
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)