• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Starla

tuds: Jag kan inte heller, haha! 

Jag bara upprepar det BM sa till mig när jag beskrev mina sammandragningar, dina lät som mina. Men allt är möjligt! {#lang_emotions_smile}
    Lät mycket mysigare med en rumpa eller huvud än en livmoder! 
    Jag är också kort (154), får numera sitta lite halvlutande bakåt för att magen är så högt upp. Man kan ju undra hur alla "orginal-delar" egentligen får plats och vart sjutton de ligger egentligen. Man blir ju som en annan blåsbälg! {#lang_emotions_surprised}
  • Moyo

Starla:
    Spana in den här länken - då kan man förstå varför det känns trångt.
    http://www.umm.edu/pregnancy/000088.htm

tuds:
    Som du hör har vi fortfarande lillan i vårt sovrum, men jag hade nog gärna flyttat ut henne strax efter ettårsdagen om vi bara haft ett rum ledigt. Vår första deadline var innan lillan föddes, men den missade vi ju med råge! Nu är målet att hon ska ha sitt rum helt klart innan nästa flyttar in (eller ut) - annars blir det riktigt trångt!

Vi var in på lilla mirakel idag, men jag tycker att det känns konstigt att handla när de säljer ut när jag inte har handlat där särskilt ofta tidigare. Sedan var jag ju så inne på något festligare och det hade de inte. Förresten så gäller säkert presentkortet på nätshoppen också, och den ska finnas kvar, tuds.

• LindaMattias

Nå Moyo, hittade du några kläder? Jag tcker att det rä svårt att hitta och det finns väl typ bara HM, PoP och Lilla Mirakel som har kläder för gravida. Jag har köpt en del Klänningar/tröjor som är stora över magen, och det funkar ju också. Men det är ju svårt att veta hur stor man kommer vara i sommar. Det kan eventuellt bli en sommar utan kläder för min del ;) Du Moyo som varit på Lilla mirakel - hade de 20% på allt eller? (både barn. och mammakläder)

Vad duktiga ni är som håller på att bygga och stå i. Jag hoppas att vi ska byta fasad på ena husväggen i sommar. Vi gör dock inte detta själva. Det känns jobbigt eftersom vi bor i ett souterränghus. Nu gäller det bara att skynda på mannen som vi tänkt anställa för bygget. Inte alltid det lättaste :(

Loris, gud vad dåligt med en vagn som vbara går sönder! Verkligen ingen hit att stå utan vagn i flera veckor heller. Vi satsar på Babyproffsens egna och hoppas på det bästa.

• LindaMattias

Aaaaaj kände jag i morse när jag vaknade. Det kändes inte som att det skulle vara en sammandragning. Det gjorde ont på höger sida en bit upp på magen. Kan det vara ligament eller borde jag bli orolig? Det kändes inte nrä jag satt ned, utan när jag låg eller stod. Nu känner jag inget. Någon som känt av något liknande?

Kan ni se ett mönster över hur era barn rör sig?... Det kan inte jag. Mina rör sig till och från hela tiden tycker jag. Såväl när jag går som när jag vilar.

Nu är det matdags!

• Moyo

LindaMattias:
    Vi travade runt stan från tio till tre och jag kom hem med en tunika (svart med beige mönster i ringningen och nertill), en ljungfärgad kort tunika och en grågrön kofta med tre knappar upptill (så magen får fritt spelrum). Allt hittade vi på Kappahl och de har inte ens gravidavdelning.  
    Nu får maken hjälpa mig med beslutet vilken kombination jag ska välja: svart tunika och grågrön kofta eller ljungrosa tunika och en svart kofta. Svarta byxor blir det till, de enda "snygga" gravidbyxorna jag äger. 
    Jag hade tänkt mig en tunika med halv eller trekvartsärm och nu med sommaren i antågande så är det mest bara linnen i affärerna. P.op hade ingenting "snyggt" utan mer basic-plagg och någon skjorta som inte fanns i storlek. Lindex hade byggkaos så där var vi glada att vi ens hittade ut igen, Lilla mirakel hade också mest basic-plagg, H&M hittade jag ingenting att prova på ens.
    Nä, nåt av de två alternativen får duga, jag kan då säga att jag gjorde mitt bästa.

Det blev en tur till Barnens hus i slutet och vi blev en dockvagn rikare. Lillan har varit eld och lågor när vi hälsat på hos folk som haft dockvagn och hon har gjort sig förtjänt av den, hon var verkligen en toppentjej att åka vagn och titta på kläder idag!

Det är 20% på allt i butiken på L.M.

Duktiga och duktiga... nja... Vi har haft projekt inreda övervåningen på gång sedan vi flyttade in 2006 och det är massor kvar, så snabba är vi då inte! Vi har "bara" tre rum på nedre plan (varav ett rum som inledde sin karriär som arbetsrum men som urartat till ett diverse-avlagda-prylar-rum). När alla avlagda prylar och kontoret kan flytta upp så blir det barnrum nere som syskonen troligtvis kommer att få dela tills båda är stora nog att själva springa i trappen. Det kommer att bli så bra!

Tycker det där onda låter som ligament-ont. Det kan verkligen hugga till rejält, men är du orolig eller det kommer igen så tycker jag att du ska kolla med BM för säkerhets skull.

• Loris
    Moyo, Vad mysigt med en shoppingtur Jag brukar ha hittat det mesta på kappahl, H&M och Ellos faktiskt. De har inte det roligaste modet, men å andra sidan så är det ju en ganska kort period som man använder kläderna
    Långa tunikor och leggings är också en vinnande kombination tycker jag Det kan man ju till och med köpa i "vanliga" storlekar och använda efter graviditeten! <3

Angående läkaren så var det en ganska stor man, jag la tyvärr aldrig märke till hans namn, dumt nog.. Jag har hört att det är fler som har stött på en riktigt obrydd, arrogant manlig läkare via spec.mödravården och kvinnokliniken, det är säkert samma..

Vilken bra länk, hehe, det ger ju verkligen ett helt annat perspektiv på det hela, inte konstigt att man får sura uppstötningar för minsta lilla och det känns som alla inre organ trycks ihop mot slutet av graviditeten (och det trots att jag är relativt lång!).

Starla, haha ja du ibland har verkligen en del personer kanske för många åsikter om saker och ting..
    Vi har fått en del kommentarer kring vårat köp också, vi köpte en svart crescent vagn med väldigt lite blått på, men just för det blåa - eftersom vi väntar en flicka.

Monchhichi:
    Hur gick det idag?

LindaMattias, Jag tycker att det är relativt likvärdiga tider som bebisen sparkar på, men jag fann aldrig något riktigt mönster då jag väntade dottern, förutom kvällssparkarna!

Babyproffsens egna vagn verkar stabil, jag läste en hel del vagntester innnan vi köpte våran crescent (eftersom det är så många vagnar som tydligen inte ska klara alla säkerhetstester! ), babyproffsens egna vagn (grizzly något tror jag den heter) var en av de vagnar som klarade testet iallafall
  • Loris

Jag öppnade en tråd där vi kan uppdatera BF-listan och alla har möjlighet att lägga till sig själv eftersom jag missar och glömmer bort det där, trist om inte alla får stå med på listan!

Kopiera bara hela listan och lägg till ditt nick och BF så kan vi fortsätta bygga på listan allteftersom att tråden växer

• Moyo

Loris:
    Låter som min doktor "Baloo". Han är nog bra som doktor när det är riktigt, riktigt allvar, men ibland känns det på "vanliga" besök som om han funderar på annat och pratar om annat än det man faktiskt blev ditskickad för... Jag blev riktigt besviken när jag insåg att han helt glömt bort oss sedan sist, det var ju knappt 1½ år sedan jag låg på IVA och det ska inte höra till vanligheterna direkt. *rynkar missnöjt på ögonbrynen*

• Andrenna

Hej allihopa!

Moyo: låter betryggande att barnet inte följer exakt samma dygnsrytm när det kommer ut som det gör i magen för då lär det bli tufft.{#lang_emotions_smile} Min lilla bebis rör sig inte alls särskilt mycket om dagarna, utan väldig lite. Men när jag lägger mig ner på kvällarna o ska sova då drar han igång massor o är rätt livlig. Känns ju bra om den lille sover hyfsat om nätterna i alla fall.

När det gäller gravidkläder tycker jag det finns dåligt utbud. Känns verkligen så trist att LM ska upphöra. De kör 20 % denna vecka o så ökar de rean med ytterligare 10 % för varje vecka ända upp till 50 %. Var in dit på lunchen idag och det var jättemycket folk, hade inte riktigt tid att köa. Köpte mina mammajeans där tidigare i våras och de är det bästa köpet jag gjort tror jag. Jag tycker inte gravidkläder är anpassade att kvinnor faktiskt har olika kroppsbyggnad redan innan graviditeten, utan jag tycker t ex kejdorna har kläder som är stöpt i samma form. Byxor har varit jättesvårt att hitta men då kom räddningen LM.

LindaMattias: jag tror inte du behöver vara orolig över det där. Det låter precis som det jag har lite då och då och har så haft många månader. Om jag t ex vänder mej hastigt i sängen så stramar det till o gör ont på sidan av magen. Jag är helt säker på att det är ligamenten. Jag tycker min bebis har en tydlig dygnsrytm när han är aktiv o passiv. Som sagt, kvällarna när jag har läggdags då är han väldigt aktiv medan han på dagarna är ganska stillsam när jag är mer aktiv.

Nu blir det lite lugn och ro i soffan framför tv:n o ladda för ny arbetsdag. Känns skönt att det bara blir en 3-dagars arbetsvecka i veckan. Sedan ledig 4 hela dagar i stäck. Känns riktigt lyxigt. Ha en trevlig kväll allihopa

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)