• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Monchhichi

Vi hyrde ett babyskydd på NTF förra gången, någon som vet om den möjligheten finns kvar?

Vi har RUL på måndag, jippii!!

• Loris
    Lillebror, Vad skönt att få träffa en läkare så att de kan kolla att allt ser bra ut.

Jag har aldrig haft smärtsamma sammandragningar men "vanliga" där livmodern blir stenhård, krampar ihop ett kort tag och sen släpper efter. De har aldrig gjort ont för mig.

Däremot foglossningar, men jag tror att alla upplever det lite olika, för mig kommer smärtan huggande och därefter molande, när jag rör på mig eller har suttit/legat/stått länge eller konstigt.
    Jag har alltid haft smärtan mest fokuserad kring baksidan på bäckenet (innuti) och fram mot blygdbenet, ibland kan jag även känna av (då jag går) hur bäckenet rör på sig och "kluckar" till när jag går, det är otäckt men inte så smärtsamt som tur är!

Jag fick träffa en manlig läkare på spec.mödravården, det kändes mest som att han ville "snabbt in snabbt ut" och kanske en aning arrogant..
    Han tog sig inte ens tiden att ta ett snabbt blodtryck eller fråga hur jag mådde nu, vilket jag tyckte kändes lite konstigt.
    Nästa vecka ska jag till BM igen, hoppas få svar på proverna då och kanske lite mer info.

Har bilbarnstolar ett bäst före datum? Har aldrig hört talas om en för gammal bilbarnstol förut.

Nu är lillan vaken, dags att kila, ha en bra dag tjejer!
  • Lisabettan
    Lillebror: Har haft onda sammandragningar under mina tre grav. från v20. Så länge livmodertappen inte påverkas är det ingen fara. Om den är påverkad kan BM kontrollera. Ofta kan ett varmt bad få stopp på eländet, om inte kan du ringa förlossningen.
    Skillnaden på sammandragningar och foglossning (enligt mig): foglossning gör konstant ont medan sammandragningar kommer och går (ont en minut, paus, mer ont). Foglossning känns för mig i blygdbenet och längst ner i ryggen, känns som man skall gå mitt itu och när det blir som värst kan jag inte gå. När jag har sammandragningar så gör det även ont i magen.

Loris: 5 år är bäst-före för babyskydd, 7 år för övriga. På bilbarnstolar finns därför tillverkningsdatum.

Idag har vi haft 2-årskalas här hemma. Vad fort tiden går!
  • Klaveret

Sammandragningar och foglossningar. Ja, vilka intressanta samtalsämnen för oss berörda! Synd att folk runtomkring inte har samma intresse ibland! Jag har en del smärtor, men är ganska ok med det eftersom jag inte mår illa längre. ALLT är bättre än illamående! Ikväll känner jag att det är lite långtråkigt att vara gravid. Hade gärna varit på stan med goda vänner och druckit lite vin, fast den tiden kommer ju snart tillbaka. Den här tiden har man ju bara ett kort tag. Antar att det bara är att NJUTA! 

• Lillebror

God kväll!
    Håller med dig Klaveret, ikväll hade jag gärna tagit mig ett glas vin på en uteservering Men som sagt så hinner man med det sen!

Lisabettan, vad skönt att höra att någon annan haft liknande och att det varit ofarligt. För enda kommentaren jag fått hittills oberoende på vem jag pratar med så är det "OJ! Det är väldigt tidigt att ha sammandragningar. Det är inte bra!
    Men BM kollade livmodertappen sist jag var där och den var lång och bra så det var ingen fara där! Kollade även hjärtljuden som var på 155...hmm undrar om det verkligen är en lillebror där inne? Med Wiggo låg hjärtljuden alltid runt 135. Hur bra stämmer det för er andra?

Vi hyrde ett babyskydd från NTF sist, de kostade 300:- och vi hade den i ett år. Nu har de flyttat från i20 har jag sett, verkar som de håller till på Umedalen enligt länken ovan.
    Så vi hyr ett därifrån även denna gång, då man använder dom så kort tid.

Vilket underbart väder det varit idag. Har invigt min nya badenbaden, känns som det kanske blir sommar snart ändå

• Klaveret

Det är superbra att man kan hyra från NTF tycker jag, det gjorde även vi förra gången. Det är ju en onödig investering för så kort tid annars, precis som Lillebror sa. När det gäller barnvagnen är jag däremot mer beredd att spendera slantar. 

Lillebror: Vad härligt med en badenbaden! Jag önskar att jag hade haft en gräsplätt, då hade jag shoppat en sådan på direkten! 
  • Li 81

Hej hej

Vilket underbart väder det var igår, vi hade möhippa för en kompis och det kunde inte vara bättre. Höll ut till 12 sen kände jag att det var dags att åka hem och sova, så lite trött är jag i dag

Babyskydd kommer vi också att hyra från NTF, det är ju verkligen toppen.

Ja nu går jag in i vecka 26 på tisdag och man känner att man börjar bli tyngre och tyngre, undra hur detta ska gå til minst 14 veckor till...
    Sammandragningarna har börjat komma, men inte så att dom gör ont. Jag blir mer andfådd och känns som att jag just varit ute och sprungit flera mil.
    Sen känner jag av fogarna ibland om man suttit/gått eller legat länge, men ska inte alls klaga. Var till bm i onsdags och alla prover såg bra ut. Magen mätte 25 cm.

Nu ser jag fram emot nästa helg då jag och min man åker till sthlm, Emmy ska vara hos farmor och farfar. Det ska bli grymt härligt, att bara få rå om varandra en hel helg.

Ha en trevlig söndag

• Starla

Hallå tjejer!

Vilket kanonväder det har varit i helgen! Vi har kört ris och stockar och bytt fönster. Så nu är jag helt slut och äntligen har fått sätta mig ned i soffan efter helgens bestyr.
    Nu har jag haft en period (några dagar) då jag har känt av fogarna mindre, jag är såklart väldigt glad. Trodde inte att det någonsin skulle kunna kännas lite mindre en tid. Fortfarande stel och så men jag har verkligen tagit det lugnt och den isande smärtan har uteblivit. 
    Angående sammandragningar; kan förstå att det är ännu jobbigare om man får det tidigt. Jag är mest förvånad över att det finns. 
    Har jag väl aldrig i mitt liv hört att man ska få det här också. 
    Snopen blev jag när magen blev hård för första gången. Har inte vant mig än och tycker faktiskt att det är lite obehagligt men som BM sa; om det inte gör ont och drar ihop sig flera ggr på raken alltså konstant jobbande sammandragningar så är det som det ska vara. 
    Jag blev också orolig när en sammandragning kom bara sådär när jag satt helt rakt upp och ned; jag hade ju läst att man fick sd när man körde över gupp i vägen eller var kissnödig.
    Så jag frågade såklart BM, nej det kan man få om man är hård i magen också eller om bebisen rör på sig så det är heelt normalt. Se där!
    Tänk att det är så mycket som man inte vet trots att det finns otroligt många kvinnor som går igenom samma saker. Det är ju inte så dumt med sådana här forum ändå. {#lang_emotions_dreamer}
    Jag hoppas ni alla får en trevlig söndag! 
  • Andrenna

Hej Allihopa!

Jag är i vecka 24 nu, går in i 25 på tisdag. Jag tycker jag känner fosterrörelser mest på kvällarna när jag ska sova o när jag ligger i soffan. På dagarna är det väldigt lite.Visst känner jag även på dagarna o morgnarna men inte alltid o väldigt lite. Blir lite nojig att det ska vara något galet. Men visst måste väl det gå lite i perioder hur barnet rör sig? det kan väl inte ska röra sig hela tiden? Kanske är det en lugn liten gosse vi har där inne{#lang_emotions_smile} Någon som känner igen sig.? Tycker alla jag pratat med har känt så mycket fosterrörelser så därför blir jag så orolig det är något galet. Var till BM i måndags och alla värden är toppen och hjärtljuden var också jättebra.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)