• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Lillebror

Moyo; Foglossningsbälte kan man få från en sjukgymnast.
    Mitt hade sambon fått för länge sedan för något ryggskada han hade. Men han hävdar bestämt att den aldrig är använd
    Men den fick han utan kostnad av en sjukgymnast. Men det kan hända att de tar lite betalt för dom nu, men det är det värt!

• jeanyn

Med 1:a barnet var vi mycket på ÖF, främst på Ålidhems (personalen där är supertrevliga och mysiga, stora bra lokaler) och Tegs (mycket populärt ställe). Var på Mariehems ÖF typ en gång men dissade det sen. Var även på Backen nån gång, trevlig personal och fina lokaler där med, men kändes för långt bort då.
    Med 2:a barnet tror jag bara vi gick 2 gånger på ÖF, det hanns verkligen inte med.

När jag skaffade mitt stödbälte 2005 så var det sjukgymnasten som sa att jag skulle beställa på Gularehab (länken i mitt förra inlägg). Vet ju inte hur det är nu.

Lillebror & Moyo - Tråkigt att ni har problem med era barnmorskor Vilken Mvc går ni på? Jag har samma Bm nu som med förra barnet och det funkar bra med henne, även om den gamla kvinnan jag hade med första barnet var bäst. Men hon är pensionerad nu.

Såg att ni skrivit om blodvärde tidigare, jag har bra nu ca 132 men måste ändå äta Niferex då mitt järnvärde är toklågt (själva depåerna är uttömda).

Vincent 2005 & Vilgot 2007 & "hoppsan" i magen
  • pencil

Hej!

Oj, vad längesedan jag var in här {#lang_emotions_surprised}
    Tråden växer så det knakar, kul!
    Hade gärna hakat på en fika men tyvärr så har jag det otroligt körigt på jobbet just nu. Är på jobbet hela dagen och fortsätter sedan att arbeta hemma för att hinna med, phu! {#lang_emotions_yell}

Jag säger som flera andra...hänger gärna med nästa gång. Hoppas ni får jättetrevligt {#lang_emotions_sunny}

Jag väntar också spänt på RUL. Jag har tid den 12/5 så det börjar äntligen närma sig. Jag känner mig lite orolig för det är så många här på FL (i flera andra trådar) som berättar om hur mycket magen har vuxit. Själv sitter jag här i v.19 och det märks knappt alls på mig. Eftersom jag periodvis äter väldigt dåligt så ligger det nära till hands att tänka "tänk om bebben får för lite näring och växer för lite" - därav min lilla mage. Nästa vecka får jag svaret så det är väl bara att vänta och se.

Ha det gott tjejer!

• Monchhichi

Jag hängde jättemycket på Ålidhems ÖF förra gången. Det är SUPERbra där tycker jag. Helt underbar personal, trevligt folk och luftiga lokaler. Misstänker att det inte kommer bli lika mycket den här ggn, men kanske någon av de dagarna då storebror inte är på dagis. Vi får se.

Vi har RUL på måndag, ska bli så spännande!!

• LauraMaria

Mycket bra initiativ med fikat! Jag jobbar dock till 18.00 i morgon, men man kan ju äta en lätt middag på fiket....så mest troligt hänger jag på i morgon om jag inte är dödstrött.

Men vi har inte sagt något ställe va?

Har ngn ett bra förslag?

Fika 
    Tisdag 4 maj 19.00
    Moyo
    oxytocin / Frida
    LindaMattias
    LauraMaria
  • lysa
    Lillebror: Jag skulle ringa till någon av de andra barnmorskorna och förklara hur det var och att jag ville byta. Lycka till!

Moyo: Hade också en släng av HF då jag väntade sonen med protein i urinen, svullnad och högt blodtryck. Det är ju en av sakerna som barnmorskorna ska screena för så jag förstår verkligen att ditt förtroende inte är grundat. Det som är bra med HF är att oftast går det bra med barn nr 2 (om man inte bytt partner) men man ska ju ändå naturligtvis hålla koll...Kolla på Tradera efter stödbälten om du vill spara en hacka...

Sofia76: Välkommen!!!

Pencil: Du behöver säkert inte oroa dig. För det första är livmodern vinklad olika dvs viss bär barnet mer mot ryggraden och blir därmed inte särskilt runda om magen. Vissa har mer utvecklad rygg och magmuskulatur och går inte upp särskilt mycket i vikt. Men sedan tror jag att graviditeten är en tid då de flesta behöver ta det lugnare...Är stressen på jobbet övergående?

Monchichi och Jeanyn: Kul att få lite tips angående ÖF. Vart ligger Tegs respektive Ålidhems ÖF? Har en dotter som hatar att åka bil (hoppas att det är övergående...) så bilfärder är någonting jag helst avstår....

Ang rutinultraljud har vi tid 26/5 dvs sist av alla här men är man beräknad sist så får man ju ta det{#lang_emotions_foot_in_mouth}...Jag längtar men det känns så långt borta och jag hoppas att allt ser bra ut och att vi får reda på könet - jag vill gärna veta...

Hoppas att ni får det jättemysigt på fikat! Min energi räcker tyvärr inte till just nu ffa på kvällarna är jag så trött, men jag hoppas att det blir bättre då jag inte jobbar och har kommit lite längre i graviditeten. Andra trimestern ska ju vara den gyllene trimestern....Känner inte riktigt så. Illamåendet har mildrats men tröttheten finns fortfarande där. Har börjat knapra niferex varannan dag och får se om det hjälper...Borde egentligen ta det varje dag men tycker att det är lite jobbigt med tabletter just nu....
    Lysa med son-00, dotter-09, BF 21/10
  • lysa
    Oxytocin: Vilken fin blogg du har! Blir så sugen på ett canon 1,4.....Usch mina habegär matchas just nu inte av plånboken....Är du nöjd med objektivtet?
    Lysa med son-00, dotter-09, BF 21/10
  • Moyo

Fikaställeförslag:
    Café Göteborg (vid Droskan) eller Wayne´s Coffee mitt i stan?
    Café Göteborg har riktigt bra matalternativ, tycker jag. Hur det är på Wayne´s vet jag inte.

• oxytocin
    Moyo skrev 2010-05-03 18:01:55 följande:
    Var skaffar man sig ett foglossningsbälte förresten? Jag frågade BM, men så lyckades vi ramla in på mina icke-besvär med dottern så jag fick inget svar...
    Jag har fått låna kostnadsfritt av min sjukgymnast på hälsocentralen.
    lysa skrev 2010-05-04 07:01:28 följande:
    Oxytocin: Vilken fin blogg du har! Blir så sugen på ett canon 1,4.....Usch mina habegär matchas just nu inte av plånboken....Är du nöjd med objektivtet?
    Tack snälla. Jag är otroligt nöjd med gluggen. 
    Plockar förresten bort mig från fikalistan eftersom jag är jätteförkyld. Men gärna en annan gång.
    Fika 
    Tisdag 4 maj 19.00
    Moyo
    LindaMattias
    LauraMaria
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)