• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Starla

Klaveret: Tack! 

Ja, jag har faktiskt suttit enda sen jag kom hem och bläddrat i den där katalogen och mer och mer övertygat mig själv om att jag åtminstone borde köpa en mjuklift. Så jag tror banne mig att jag ska slå till!
    Det känns ju rätt smidigt som du säger att bara kunna lyfta in en liten del istället för att knäppa loss hela korgen. Bara så nedrigt att de minsann vet hur man tar betalt!
    Lillebror: Det här är min första graviditet men inte sjutton gubbar är jag förskonad ifrån foglossning. En jobbarkompis fru hade foglossning alla tre graviditeter. 
    Jag tror helt enkelt att det beror på hur man är byggd. {#lang_emotions_undecided}
    Elak BM, har ingen erfarenhet av sådana men blir förvånad varenda gång det kommer upp då jag tycker att de borde visa lite mer sympati. Suck...
    Jag hoppas att du kan byta, tråkigt att behöva känna att man inte kan prata när man är orolig.
  • lysa
    Moyo: Bra lösning att mannen är hemma från Juli. Angående Sep-Okt för vår del funderar vi om dottern kan gå på dagis halvtid och maken är föräldrarledig på halvtid. Alternativt att vi har make och dotter hemma båda två på heltid... Vi har inte riktigt landat i vad som som vi tror blir bäst även om det lutar åt dagisvarianten...

Loris: Med dottern har jag aldrig varit på öppna förskolan. Har varit alldelens för nojig med smittor: influensa, RS och magsjuka...men här framåt sommaren så brukar ju epidemierna lugna sig så det är ju en jättebra idé{#lang_emotions_smile}. Har du utforskat öppna förskolemarknaden något? Tips på bra ställe?

Starla: Härligt att få köpa barnvagn! Angående mjuklift har jag använt det då jag kört kombinationen av enbart sittvagn och lift vilket var otroligt smidigt då jag med sonen bodde i lägenhet 3 trappor upp utan hiss! Med dottern har jag dragit med hela vagnen in på folks altaner och hallar dvs varit en mer besvärlig gäst...Vi bor nu i lägenhet med hiss så jag har inte haft behov av liften på samma sätt....

Lillebror:
    En barnmorska med det bemötandet som du beskriver skulle jag absolut inte vilja ha. Att vara gravid kan vara omgärdat med en hel del oro och då är det superviktigt att bli bemött respektfullt och att man känner förtroende för barnmorskan. Mitt råd är byt! Har ingen personlig erfarenhet av att byta men i kontakt med all sjukvård gäller att du har rätt att byta. Jag skulle inte lida om jag vore du!
    Det här med graviditeter kan verkligen vara så olika och jag känner precis igen mig i det här med kopplingen att inte må bra/ha ont/vara mindre aktiv och besöka kylskåpet/frysen/skafferiet allt mer frekvent...Där ligger förklaringen till min viktuppgång vid de tidigare graviditeterna.

Klaveret: Jag tycker det här med barnvagnar är superkul. Har inte haft en bugaboo själv men jag har ändå några tankar...Buggan tycker jag är snygg och lättkörd ffa sommartid och med vinterhjulen fungerar det även vintertid. Tycker att liggdelen ligger lite långt ner för min smak vilket gör att varukorgen blir svårare att nå . Eftersom jag använder vagnen även som inhandlingsfordon så fällde det avgörandet för mig. Alla våras behov är ju olika...Kvalitetsmässigt är de kompisar som har bugaboon nöjda. Det fanns något chassifel som kunder förekomma före 2009, men det drabbar ju inte dig om du köper nytt
    Lysa med son-00, dotter-09, BF 21/10
  • Klaveret

Lysa: Ja, visst är det kul! Det slutar nog med en Emmaljunga ändå. Priset är ju lite avgörande...och vi tänkte köpa begagnat om vi väljer Bugaboo. Jag misstänkte att det var något knas eftersom många verkar ha bytt ut chassit...Chassifel är ju en ganska stor grej! Om det hade varit suffletten så är det ju en annan sak. Emmaljungan känns ju lite mer rejäl ändå. Den finns ju också i två mer lättkörda varianter nu, Ozon och Nitro. Var lite sugen på brun, men den färgen finns tyvärr inte att välja på. Bara en smygbrun variant, typ brunbeige. Tack för infon!

• Klaveret

Loris: Jag är inget större fan av öppna förskolan men har ändå gjort några besök när jag var mammaledig förra gången. Det är ju ganska trevligt! Jag har varit på Teg och Umedalen. Båda ställena kan rekommenderas. Teg känns ganska populärt så Umedalen kanske är lite lugnare. Nu var det ju som sagt ett tag sedan jag var där, men båda ställena hade iaf då bra planerad verksamhet och trevlig personal.

• sofia76

Hej allihopa!
    Har smygit på denna tråd ett tag men inte riktigt kännt mig redo att göra mig "offentlig". Nu har jag gått in i v 17 och tänkte att det var dax.

Vi är beräknad den 15/10 om allt nu går bra. Vi har en dotter född -06 sen tidigare så det känns lite läskigt att börja om att inte sova på nätterna och passa upp hela tiden men det ska nog gå bra.

Lisabettan: Roligt att se dig på denna tråd!

• Lisabettan

Sofia76: Grattis! Vad roligt med ett syskon! Har ni varit på RUL ännu? Tycker det är härligt nu med en stortjej som faktiskt är med på noterna. När lillasyster föddes så fattade hon ingenting utan blev väldigt förvånad när vi kom hem från sjukhuset med en bebis.

• Klaveret

Sofia76: Hej och välkommen! Jag har också en liten tjej som är född -06. Hon längtar efter sin lillebror, men önskade sig en lillasyster (såklart). Jag var också lite orolig för att "börja om", men nu finns det ju ingen återvändo så det går säkert bra! {#lang_emotions_laughing}

• Moyo

Lillebror:
    Det är inte lätt när man inte riktigt klickar med sin BM. Jag känner mig inte trygg med den jag har, men nu när jag har kontakt med Aurora och specen så kommer jag nog inte att byta. Blir det tveksamheter kommer jag att gå förbi henne och kontakta NUS direkt. Jag uppskattar inte alls hur jag bemöttes när mina värden närmade sig gränserna för HF förra gången, men naturligtvis ville ingen oroa mig även om det nog hade varit på sin plata att be mig varva ner lite. Jag upplevde inte att jag hade tid, men med en markerad varning hade jag i alla fall försökt.
    Jag vågar inte klaga på något till BM eftersom det ordinarie svaret jag alltid får på alla funderingar jag har är att jag borde väga mindre vare sig det gäller foglossning eller huvudvärk...
    Hur som helst så tycker jag att du ska fråga om att byta BM om du har möjlighet, man ska inte känna att man måste bita ihop och överleva när deras jobb är att stötta.

sofia76:
    Samma tanke som jag hade. Hängde med i tråden i det tysta tills tiden var rätt.
    Välkommen!

Helgen har gränsat till miserabel, förbenade feber! Lillan sov kasst natten mot lördag, klockan två hade hon dryga 38 grader så det var ju inte konstigt. Nu ligger vi fortfarande kring 38 grader med Alvedon var sjätte timme, men efter att ha sovit gott idag efter lunch så orkar hon i alla fall leka. Hoppas att det vänt nu, men ska ändå ringa HC imorgon och se om någon kan ta sig en titt i hennes öron. Inte ens två veckor sedan vi slutade med Kåvepenin. Suck!

Fika tycker jag låter trevligt! Någon som tycker att tisdag skulle funka?

• sofia76

Lisabettan: Nej, RUL blir 19/5, rätt sent faktiskt för då är jag i V20. Än så länge är allt overkligt förutom vissa krämpor då, men storasyster har nog förstått fast ändå inte. Blir nog mer tydligt när magen växer.

• Klaveret

Moyo: Misstänker att tisdag kan funka för mig. Måste bara dubbelkolla alla almanackor en gång till. Min hjärna är inte riktigt som den brukar...

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)