• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Moyo

jeanyn:
    Hej och välkommen!

LindaMattias:
    Exakt! Det är bara att hoppas att förflyttningen går lika smidigt som BM sa. Hur som helst så kommer ju bebben/bebbarna ut när det är dags.

Loris:
    Grattis till HP!! Härligt! Jag har liiiite ågren över att använda FP-dagar före BF, men det är för ett gott syfte. Har vi byggt klart då så kommer vi att kunna spara dagar första året hoppas jag.

LauraMaria:
    Enda motionen här är den eviga jakten på lillan inomhus och någon enstaka kort promenad. Högerbenet domnar bort totalt efter 200 meter så det begränsar aktiviteterna en hel del, trist.

Starla:
    Ska testa vetesäcken.
    Fasen jag trodde jag skulle få spader inatt av värken.  
    Det allra värsta är inte att jag inte kan sova mer än tio minuter i taget, utan att jag väcker lillan varje gång jag ska röra mig och hon blir så arg när hon inte får sova. Då får man sitta och vyssja 10-kilos-barn samtidigt som man tror att man ska gå av - ingen bra kombination. När barnet somnat och man lägger ner henne så vaknar hon direkt jag börjar åla runt igen och så börjar det om.

Fika? Ja, tack!

• Blomsteröga

G'morron!

Jag hänger gärna med på fika Jag börjar jobba i slutet på maj i en annan stad så då kanske det blir svårt att vara med. Å andra sidan får vi väl se hur länge jag klarar av att jobba. Hittills har jag varit förskonad från graviditetskrämpor så jag hoppas på att kunna jobba nästan hela tiden ut.

Jobbigt för er som har foglossning Jag läste någonstans att om man har haft ett rörligt jobb så klarar man sig ofta bättre än om man haft ett stillasittande. Jag vet inte om det finns någon sanning i det hela, men det skulle ju kunna förklara att kvinnorna orkade mer förr i tiden. Om det nu var så.

• Delta1

Hej!

Såg att det är här augustimammor samlas i Umeå. Blir själv mamma, planerat den 25 augusti, med första barnet. Det har tagit lite tid för oss men nu så äntligen {#lang_emotions_smile} .
    Är en helt färsking när det gäller familjeliv men tänkte spana in här å se vad jag kan få för tips, råd och ideér.
  • Blomsteröga

Hej Delta!
    Jag är ny i tråden, men en gammal räv på familjeliv. Jag tycker att det är en kanonbra sida. Ibland får man sålla lite i informationen och välja trådar man trivs i, men jag har verkligen fått jättemycket stöd här då vi har haft en ganska strulig väg till en graviditet.

• Moyo

Hej och välkommen Delta1!
    Jag hittade också till familjeliv när jag väntade första barnet - insåg snabbt att varje gång jag googlade på något som hade med graviditet, förlossning och bebisar att göra så hamnade jag här.
    Jag har fått flera nya vänner, både cybervarianten och IRL, och stöd och tips om väldigt mycket på vägen.

Blomsteröga:
    Hoppas att du slipper graviditetskrämpor! Förra gången jobbade fram till helgen då tösen föddes och fick ringa jobbet på måndagmorgon och meddela att jag inte skulle kunna komma som vanligt. Så ska det va! 

• LauraMaria

Vad roligt, många verkar va sugna på att ses över en fika! :)
    Jag har massa tid i princip varje kväll i veckan...förstår att det kanske inte är lika lätt för de som redan har smått.

Men vardagskvällar efter sju....eller söndagseftermiddagar är ju också en bra tid?

Några önskemål?

• Moyo

LauraMaria:
    Vardagkvällar funkar bra för mig! Pappan kan få nöjet att avnjuta en kväll på tu man hand med lillan.

• Loris

Välkommen Delta1 Moyo, Urs för att drabbas av domningar i benen, brukar du vakna något pga det? Jag vaknade häromnatten och kunde knappt röra ena benet på 20 min, allt var helt avdomnat, det var en lite otäck känsla faktiskt.. LauraMaria, vardagskvällar funkar för det mesta för min del också :)

• Klaveret

Välkommen hit Delta1! Trevligt att "se" dig här! Hej till alla andra också förståss! Bra idé med fika tycker jag. För mig funkar söndagar bäst, ibland tisdagar. Övriga vardagkvällar efter 19:30. Kram på er alla!

• Moyo

Loris:
    Oj, läbbigt!
    Jag får mest bara så himla ont i bäckenet när jag ligger så jag kan inte ligga stilla. Vadkramperna har kommit sista dagarna så man får akta sig som attan för att sträcka sig för mycket när man ska snurra för det gör ännu ondare.
    Domningarna har sin grund i en nervskada som jag fick i en trafikolycka för flera år sedan, tydligen hamnar nerven ännu mer i kläm nu när fogarna far, eftersom jag inte hade det problemet förra graviditeten. I vanliga fall är det bara obehagligt, nu närmar det sig outhärdligt när jag går. klaga, klaga, klaga...
    På plussidan har vi att rejäla sparkar påminner mig flera gånger om dagen om vår vinstlott som ligger och växer i magen.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)