• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • tuds
    Lisabettan skrev 2010-04-26 17:11:31 följande:
    Ojdå, varför beställer ni så långa förlossningar? Förra var avklarad på en timme och försa på tre. Fast snabbare än en timme vill jag nog inte vara med om.
    Visst hade det varit skönt att ha det avklarat på en timme, men eftersom det är första förlossningen för mig så vill jag hinna med ordentligt. Jag vill ju inte dras med det hur länge som helst såklart, men jag vill nog gärna vara hemma ett tag först och klocka värkar och sen åka in, hinna få bedövning om jag vill ha det och sånt. Det är ju ganska mycket som ska hända i kroppen. Är det inte en intensivare smärta om man ska öppna sig 10 cm på en timme? Men det är klart att det är jobbigt att ha de smärtorna i timme efter timme också.
  • jeanyn

Hej!
    Jag hoppar in här jag med. Har läst tråden ett tag men velat avvakta, nu är jag ändå i ca v.16 så det känns ok.

Jag bor på Rödäng med min man och våra 2 söner (apr-05 & juni-07) och väntar vårt tredje barn i mitten av oktober.

Jeanyn, 3:e barnet, BF mitten oktober

Vincent 2005 & Vilgot 2007
  • LindaMattias

Åh, nej, jag vill inte heller föda imitt i någon renovering. Men men, man får väl räkna med att det blir hur bra som helst trots det. Det är ju onödigt att oroa sig i onödan.

Roligt att så många nya kommer hit!

Jag mår bara bra hittills (är i v 21). Känner mig dock lite tung. Har gått upp 9 kg med mina små bebisar. Jag hoppas att ökningen avtar lite, annars kommer jag att vaar ENORM. Jag har lite ont i en ljumske. Kan det vara foglossning? Det gör inte mycket ont, men lite.

I helgen fick min svägerska en liten pojke. Jag längtar ännu mer efter våra nu!!

• tuds
    Starla skrev 2010-04-26 11:23:11 följande:
    tuds: haha, det hade faktiskt varit väldigt komiskt om vi alla skulle sitta och prata om våra känslor på de där träffarna. Men å andra sidan så, vad vet jag! Hur gick det för din chef egentligen? Kom det ut någon?  Oj, kan man beställa?! Då gör jag det med; mellan den 25-30 juli, helst ca 5 timmar! 
    Vid det här laget måste det ju ha kommit en bebis, men jag jobbar inte förrän på torsdag så jag får väl höra då {#lang_emotions_smile}
  • Loris

Oj ännu fler nya! Vad roligt, välkomna!

Lillebror, Foglossningar har jag också, enda tipset jag kan ge är: skaffa ett rejält foglossningsbälte. Det har varit räddaren i nöden för min del, alla gånger man måste iväg, jobbar eller t.ex. handlar så är det guld värt.. Det tar inte bort smärtan men det hjälper definitivt!

Svaret på min ansökan om havandeskapspenning kom idag, jag blev beviljad

Hm, undrar vad jag gör för fel, Jag ligger på +12kg i v.22+0.
    Min kropp verkar reagera på graviditeter genom att lägga på massa extrakilon snabbt, med dottern hade jag gått upp 8 kilo i (enligt VUL) vecka 8 (Det var därför jag anade ugglor i mossen och tog ett gravtest den gången...)

Nu måste jag kila, har en massa saker som jag ska hinna med innan jag måste sova, hoppas ni alla får en mysig måndagskväll!

• LauraMaria

Foglossning ja. För mig funkar det ganska fint än så länge, men då jag promenerar känner jag snabbt av det. Men, det verkar ändå som jag kommit ganska lindrigt undan alltså...med tanke på er Lillebror och Moyo.

Men det är ändå rätt jobbigt eftersom jag som nu mer än någonsin känner att det känns så viktigt att röra på sig. Jag är en riktig latmask annars. Hur gör ni? Rör ni er mycket?

Jag är i vecka 25 (24+4) och har gått upp åtta kilo, känns mycket det med,...men det är väl normalt antar jag. Men men hoppas att det mesta faktiskt satt sig på magen ;)

Var hos bm förra veckan och mätte magen första gången, sf-mått, heter det så? Och måttet var faktiskt lite större än det normalt ska. Hon trodde dock att det berodde på att bebisen låg så högt upp i livmodern. Men jag blir ju orolig för allt, hoppas inget är på tok. Kanske en bigbaby bara ;)

• LauraMaria

Jo, en sak till. Jag har en helgalen idé som jag hoppas ska tilltala åtminstone några av er. Jag har få vänner och bekanta här i Umeå som ska ha eller ens har barn. HAr också haft många vänner som pluggat klart efter många år i Umeå och flyttat i väg...riktigt trist faktiskt.

Vore kul att dra i hop ett gäng och gå ut och fika eller något, för att lära känna varann och prata om sådant som bara vi som ska ha barn är intresserade av =) Ja, ni vet vad jag snackar om.
    Vore kul med tanke på att man ju ska vara föräldraledig sen också!

Så, vad säger ni?

• Starla

Hej tjejer!

tuds: Av någon konstig anledning så är det numera jääätte spännande när någon får en bebis. haha! {#lang_emotions_laughing}
    Jag säger som de andra; även om säg ca 5 timmar inte är den snabbaste förlossningen så vill jag hinna vara med. Okej, det kommer att göra helvetiskt ont men jag har hört så många som har tokinhalerat lustgas + att det har gått jätte snabbt och då varit helt borta. 
    Men det är klart, allt kan ju hända. Man vet ju verkligen ingenting, speciellt inte när det är första gången.
    Foglossning ja, huvva. Hur gick det för kvinnorna förr i tiden som slet som djur? Hade de foglossning men var tvungen att bita ihop ändå eller var de helt enkelt "bättre byggd" då? 
    Det är väl klart att det går till viss mån men fasiken när det skär till ordentligt ned i ischas-nerven så är man inte så kaxig längre. Jag började också känna av det innan vecka 20 och nu är jag i v 27. Puh!
    Förresten så tycker jag att det är jätteskönt att värma vetesäcken och lägga bak i ryggen/svanken/rumpan när jag har riktigt ont. Det försvinner inte men musklerna runt omkring får lite hjälp att slappna av. 
    Loris: Grattis till HP! 
    LauraMaria: Jag simmar och försöker gå ut och gå...eller ja, vankar fram i sakta mak men det är åtminstone bättre än inget.
    Å det här med fika; jag är på! Det var en riktig superidé!
  • lysa

Det har ju fullkomligen exploderat i tråden de senaste dagarna - jättekul!

Tinko
    , Blomsteröga & Jeanyn: Kul att ni hittat hit - Välkomna {#lang_emotions_smile}....Beklagar förlusten av er lille Blomsteröga och grattis till den nya graviditeten. Jeanyn - Kul att någon fler är beräknad i Oktober, men jag är fortfarande sist dvs får vänta längst på det lilla miraklet i magen...Kan det inte dyka upp någon som är beräknad senare?

Loris: Vad skönt att du fick havandeskapspenning och slipper slösa med föräldrardagar.

Angående fika har jag tyvärr inget utrymme förrän jag har gått på föräldrarledighet igen (till sommaren). Dagarna ägnas åt jobb, kvällarna åt 10-åringen, 1-åringen och åt sängen. Är fortfarande rejält graviditetstrött....

Lysa med son-00, dotter-09, BF 21/10
  • Loris

God morgon i tråden :) LauraMaria, vad spännande att få börja mäta SF-måttet :) För min del är det relativt stillastående när det gäller motion, förutom då man är ute och promenerar eller busar med dottern så försöker jag att ta det lugnt, jag har iofs försökt mig på lite yoga här hemma (om det räknas Hehe :)) Fika låter som en jätte bra idé. Jag hänger Också gärna på om jag bara är ledig. :)

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)