LindaMattias skrev 2010-03-10 07:57:03 följande:
tuds, vaddå, sa de att mannen inte skulle vara med på andra besöket? Så knepigt.
Ja, men att han var välkommen alla andra gånger. Nu har jag ju inget att dölja för honom så han hade lika gärna kunnat följa med, men vi gjorde som hon sa i alla fall. Jag fick prata lite om vilket stöd jag hade från min omgivning, min livsstil så som matvanor och motionsvanor osv.
pencil: Jahaja, 35 år. Nej jag ska snart fylla 25 år så det är väl anledningen till att det inte varit tal om några speciella prover eller undersökningar. Klart något kan vara fel ändå, men det är väl inte lika vanligt.
LindaMattias: Gud vad spännande med tvillingar! Hoppas bara allt går som det ska fast den ena är lite mindre än den andra.
Min barnmorska pratade idag om att de inte lyssnar på barnets hjärta innan det är 18 veckor gammalt, eftersom prylen man använder för att lyssna med sänder sådana kraftiga signaler in så barnet kan bli hörselskadat. Det var nytt för mig och jag nämnde de där apparaterna man själv kan beställa från nätet och lyssna på hjärtat redan från vecka 12 (det var väl någon i tråden som hade en sån?) och hon tyckte att man absolut inte borde göra sådant för ofta, speciellt inte om barnet är yngre än 18 veckor. Hon sa även att barn som genomgått många ultraljud i större utsträckning blir vänsterhänta. Inte för att det i sig är något fel
, men ultraljudet tycks påverka hjärnan.
Det var nya fakta för mig.