• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Starla

Moyo: Du har så rätt!

lysa: Tack så mycket!
    Loris: Då hojtar jag till! Starla, 1:a barnet, BF 30 juli.
    LindaMattias: Vi ska ha vår första träff den 6:e maj. Vet inte om det är sent eller tidigt men tydligen så är det jättemånga här i Holmsund som ska ha ungefär samtidigt så det låter som om det är en stor grupp.
    Själv känner jag inte en kotte från Holmsund då jag inte har bott här så länge och är Grubbebo från början, så jag tycker också att det blir spännande. Däremot vet jag ju inte om det ger så mkt, tycker jag hör från många olika håll att de här föräldrarträffarna är värdelösa. Jag hoppas iallafall att det inte är så.
    Har idag knatat omkring på strömpilen för provning av kläder och storhandling, sedan megamatlagning alá hemgjord pizza för första gången. Går redan hemma med havandeskapspenning så nåt måste man ju fylla dagarna med. Men just nu måste jag säga att jag ångrar min utflykt hejdlöst mkt. 
    Värkande rygg, fötter och vader, jag känner mig som en strandad val. 
    Har hintat om fotmassage till min sambo men han låtsas som ingenting, typiskt! {#lang_emotions_tongue_out}
  • LindaMattias
    Klaveret skrev 2010-04-23 18:50:26 följande:
    Kul att många skriver i vilket område ni bor. Har sett två som bor Väst på stan, vi bor också där! Kanske något att lägga till i BF-listan? Ha en mysig fredagkväll! 
    Vi bor i ett radhus på Västra Ersboda. =) Ska nog snart bege mig ut på baksidan då solen strålar. Mmmmm...
  • LindaMattias
    Starla skrev 2010-04-23 21:07:30 följande:
    Moyo: Du har så rätt! lysa: Tack så mycket! Loris: Då hojtar jag till! Starla, 1:a barnet, BF 30 juli. LindaMattias: Vi ska ha vår första träff den 6:e maj. Vet inte om det är sent eller tidigt men tydligen så är det jättemånga här i Holmsund som ska ha ungefär samtidigt så det låter som om det är en stor grupp. Själv känner jag inte en kotte från Holmsund då jag inte har bott här så länge och är Grubbebo från början, så jag tycker också att det blir spännande. Däremot vet jag ju inte om det ger så mkt, tycker jag hör från många olika håll att de här föräldrarträffarna är värdelösa. Jag hoppas iallafall att det inte är så. Har idag knatat omkring på strömpilen för provning av kläder och storhandling, sedan megamatlagning alá hemgjord pizza för första gången. Går redan hemma med havandeskapspenning så nåt måste man ju fylla dagarna med. Men just nu måste jag säga att jag ångrar min utflykt hejdlöst mkt.  Värkande rygg, fötter och vader, jag känner mig som en strandad val.  Har hintat om fotmassage till min sambo men han låtsas som ingenting, typiskt! 
    Jag har inte heller hört jättemycket positivt om föräldragrupper, men det många tycker är bra är ju att man träffar andra i samma situation. Jag hoppas också på en stor föräldragrupp. Det är inte så många av våra vänner med barn som bor här i stan.

Aha, du har havandeskapspenning? Vad jobbar du med som har fått det? Jag är lärare, och jobbar bara knappt 7 veckor till innan sommarlovet. Såååå härligt! =)

• LauraMaria

Fy, jag har visst tappat stinget helt här!
    Lägger till mig på listan i alla fall, sen ska jag ta igen mig och läsa igenom allt spännande i tråden =)

LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.

Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september 
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september
  • Starla

LindaMattias: Ja, det har du alldeles rätt i. Någon/några vänliga själar kanske man hittar i gruppen.

Jag jobbar som instrumentmontör för ett entrepenörföretag som håller till ute på pappersmassfabriken i Obbola bla. 
    Man skulle nästan kunna tro att jag jobbar med musikinstrument men icket sa nicke. Vi gör ungefär samma sak som elektrikerna fast det är lågspänning, dvs drar kablar, kopplar in dem, sätter upp skåp, svetsar, klättrar osv och har oss. 
    Svårt att förklara för knappt någon av mina kompisar fattar fortfarande vad jag egentligen gör trots att jag har jobbat där i snart tre år. 
    Därför går jag hemma... pga buller, kemikalier, tungt jobb, står mkt, går flera km per dag. Hade inget annat att omplacera mig till. 
    Känns väldigt skönt att få vara hemma eftersom jag ändå fick problem med fogarna så pass tidigt men ibland har jag allt svårt att få tiden att gå ändå. 
    Ja, 7 veckor går som ett litet kick! Förstår att du längtar. Det är ju ändå tur att det blir varmare så man åtminstone kan vara ute och hitta på mer saker.
  • tuds

Jag har också fått inbjudan nu till föräldraträffar i maj nångång, minns inte exakta datum. Tyvärr kommer jag att missa en av träffarna för jag ska ha slutredovisning på min utbildning, men men. Min sambo är lite skeptisk till träffarna, han är rädd att vi alla måste sitta och prata om våra känslor {#lang_emotions_tongue_out}. Ja, det kanske är så, jag har ju aldrig varit på någon sådan så jag vet inte riktigt.

Hihi, idag har min chefs värkar startat så jag är himla nyfiken på hur det går där {#lang_emotions_laughing}. Man fattar ju inte riktigt att man själv ska vara där en dag.

• Moyo

Måndag igen - redan! Helgen gick alldeles för snabbt och detta trots att man inte presterat nästan någonting och nu är det bara att kliva i selen och börja slita.
    Lillan har beslutat att ta sovmorgon, men det börjar bli dags att väcka henne så vi hinner in i den dagliga rutinen, men det är samtidigt skönt att vara uppe själv en stund. *vet inte vad jag vill riktigt*

Jag gick ingen föräldragrupp när vi väntade lillan och det känns lite synd faktiskt (jobbade deltid och precis när träffarna var). Inte för att man får så mycket och viktig information utan för att man får lära känna andra med barn i samma ålder och kan hitta någon att styra barnvagn med under föräldraledigheten och direkt har folk att prata med på ÖF om man blir stamgäst där. Men man klarar sig naturligtvis utan också.
    Det jag tyckte kändes tryggt var att lillans pappa (som gick kursen själv) fick möjligheten att besöka förlossningen så han visste hur det såg ut när vi skulle dit, men besöka förlossningen kan man göra själv om man vill, det är bara att ringa in och fråga.

Jag fick veta häromveckan att förlossningen ska börja renoveras i månadsskiftet augusti-september och att man då ska flytta till tillfälliga lokaler under tiden. Känns inte så där optimalt med planeringen tycker jag. Här har man gått och glatt sig åt att nya BB är i ordning när det är dags och så ska förlossningen fixas. Hmpf!

• Loris

God morgon :) Redan måndag igen, helgerna går på tok för fort. Jag som hade så många planer.. Nåja, nästa helg kanske. ;) Idag går jag in i vecka 23 (22+0), det känns helt ofattbart! 17 veckor bort så kanske man får hålla en helt ny liten människa i armarna. Moyo: hm, det där lät ju mindre trevligt. Hoppas att man slipper föda mitt i renoveringen.. Undrar vart man då ska ta vägen istället, har du möjligen hört något om vart de planerar att hålla till istället? Li81: Nu börjar ultraljudet närma sig med stormsteg, börjar du också bli nervös/pirrig? Jag kan inte hjälpa att känna mig jätte nervös, konstigt nog nästan mer än inför rul

• Tinko

Hej!

Som jag har letat efter en sån här tråd... Får man hoppa på? Har BF den 20/8 med mitt första barn

• Moyo

Loris: Jag tror (observera tror) att förlossningen tillfälligt kommer att befinna sig i nya BB-huset och som jag fick det förklarat så kommer de att ha öppet dubbelt i flytten så att de som kommit in på gamla förlossningen blir kvar där tills de flyttar till BB/far hem medan de som kommer in som nya skickas till det andra stället. Inga blivande mammor ska flyttas.
    Jag känner ändå att de dygn som överflyttningen tar och inte alla vant sig vid vart alla grejer finns så ska jag försöka knipa.

Hej Tinko!

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)