• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • LindaMattias
    Moyo skrev 2010-05-02 17:30:51 följande:
    Fika tycker jag låter trevligt! Någon som tycker att tisdag skulle funka?
    Ja, tisdag och fika funkar för mig {#lang_emotions_smile}
  • oxytocin
    sofia76 skrev 2010-05-02 17:57:29 följande:
    Lisabettan: Nej, RUL blir 19/5, rätt sent faktiskt för då är jag i V20. Än så länge är allt overkligt förutom vissa krämpor då, men storasyster har nog förstått fast ändå inte. Blir nog mer tydligt när magen växer.
    Vi är också beräknade 15:e okt, som du, men får inte göra UL förrän 24/5... känns långt bort. Närmare bestämt 3 v kvar. 
    Med storebror Leo fick vi göra UL redan i v 17 och nu blir det nästan v 20.
    Men jag längtar! {#lang_emotions_sunny} Tyckte det var höjdpunkten på graviditeten.
    Är det i morgon tisdag ni planerar fika? Kanske kan vara med. 
  • Moyo

Startar upp en fikalista och föreslår 19.00.

Fika
    Tisdag 4 maj 19.00
    Moyo

• oxytocin
    Moyo skrev 2010-05-03 07:54:03 följande:
    Startar upp en fikalista och föreslår 19.00. Fika Tisdag 4 maj 19.00 Moyo
    Jag kan troligen också.
    Fika 
    Tisdag 4 maj 19.00
    Moyo
    oxytocin / Frida
  • Klaveret

Hallå alla! Jag kan inte fika på tisdag för jag har kör då. Följer gärna med nästa gång!

• Moyo

Vad kul, oxytocin!
    Nästa gång får vi välja en annan dag, Klaveret. Det skulle vara kul att ses.

Hoppas fler vill haka på! Någon som vill bestämma vart?

Vi har varit till BM idag och jag måste säga att jag känner mig överlag ganska nöjd. Det jag har svårt för är hennes laidback attityd när det gäller testerna (tar ni Hb, urinprov, BT varje gång?). Det känns som om jag krusar henne när jag ber att få ta de vanliga mätningarna varje gång istället för att gissa att allt ser ut som förra gången. 
    Hb ligger stabilt på en okej nivå, blodtrycket lite högre än sist, men gott och väl inom normalen. Sf-måttet är större den här gången, men om jag låg strax under normalen förra gången så ligger jag väl bara strax över nu. När jag suckade över mina 5 pluskilon så log hon bara och tyckte att det lät som det skulle. Hennes inställning till vikten kan jag inte klaga på just nu i alla fall! 

Var skaffar man sig ett foglossningsbälte förresten? Jag frågade BM, men så lyckades vi ramla in på mina icke-besvär med dottern så jag fick inget svar...

• jeanyn

Här köpte jag mitt stödbälte för många år sen,
    http://www.gulare.com/shop/index.php

Beroende på ork och så så bestämmer jag imorgon om jag följer med på fikat

sofia76 - Jag ska också på RUL den 19/5 Spännande!

Vincent 2005 & Vilgot 2007 & "hoppsan" i magen
  • Loris

God kväll tjejer

LindaMattias, 60 mil söderut var en bra bit, det låter verkligen härligt med 19 grader
    och grönska. Lite avis blir man ju! Men så småningom kommer det väl hit också! hehe

Lillebror, Vad trist att få ett sånt dåligt bemötande av BM :/ Hoppas att du får byta och att bytet blir smidigt.. Förjävligt att både du och Moyo verkar ha väldigt knepiga barnmorskor...

Moyo, Vad osmidig BM du verkar ha fått, synd.. Hoppas du får se mer av hennes positiva sida resten av graviditeten iallafall.. Samtidigt ska man ju aldrig behöva fundera över "om BM kommer hålla sig i skinnet" idag eller inte.. Förj*vligt att såna människor arbetar inom vården...
    Jag fick tag i mitt bäckenbälte genom ortopeden men min sjukgymnast under förra graviditeten erbjöd sig att ta hem ett bälte åt mig mot självkostnadspris, så jag skulle tro att det är något sjukgymnasterna tar hand om, om man inte vill beställa via nätet förstås. 

Lysa, Jag har faktiskt aldrig varit på någon öppen förskola, jag har tänkt att man borde testa så många gånger men aldrig kommit mig dit. Däremot verkar många trivas väldigt bra med ÖF, så jag försöker att ha en positiv inställning

Klaveret, Vad roligt att få höra lite erfarenheter från ÖF i stan.

Vi har väldigt nära till mariehems öppna förskola, men den verkar lite litet, någon som har varit dit någon gång?

Sofia76, välkommen till tråden

Typiskt, min sambo tog på sig extrapass ikväll och imorgonkväll eftersom det var personalbrist, så jag blir hemma med dottern den här gången, synd!
    Hoppas man kan följa med nästa vända!

• Lillebror

Hej hej!
    Oj, det är imorgon tisdag som ni planerar fika? Jag kan tyvärr inte då, men hakar gärna på nästa gång!

Jag har inte bytt BM ännu, har försökt ringa henne under telefontiden idag men det är upptaget hela tiden. Har lämnat ett meddelande men hon har inte ringt upp.
    Har hon lagt av luren månne?!
    Nej, svarar hon inte imorgon så ringer jag någon av de andra barnmorskorna!
    Ha haft helt vansinniga sammandragningar idag, kämpar på och jobbar. Sonen säger var 5:e minut sen jag kom hem; stackars stackars mamma!
    Jag är nog dumsnål som inte sjukskrivit mig själv ännu, men det blir ju inte bättre av att vara hemma heller. Men jag har mkt förstående chefer som låter mig jobba med det jag klarar av och mina abetskamrater servar mig med både det ena och det andra

Imorgon ska jag nog fixa mig Niferex så kanske jag blir lite piggare iaf !

Nu ska jag mumsa vidare på min goda polkachoklad

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)