• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • Blomsteröga

Loris, Vi har en hög med pojknamn och bara några få flicknamn som vi är överens om. Troligtvis är det en flicka därinne så vi får jobba mer på flicknamnen.

Lillebror, Grattis till pojken!

• Klaveret

Pojknamn är klurigt, flicknamn är enklare. Eftersom det är en liten pojke därinne så tänker jag att han presenterar sig när han kommer ut. Vi får många förslag, men inget som riktigt har klickat ännu. 

• Moyo
    LindaMattias skrev 2010-05-11 16:07:29 följande:
    Du blir säkert fins i dina nyinköpta plagg. När man är gravid är man ju också ursäktad om man inte kommer i vackraste balstrassen. Det kan helt enkelt inte bli fel =)Ja, jag tror att det var ligament-ont. Idag känner jag inget. Bara lite spänt i nedre delen av magen.
    Tack LindaMattias!

Klaveret:
    Vi har det omvända problemet. Relativt lätt med pojknamn, men svårt med tjejförslag. När vi väntade lillan hade vi efter mycket om och men enats om ett namn och så passade det inte! Jag tog en titt på barnet, tittade på maken och sa att "Det här är ingen xxx, vi måste göra om". Haha!
    Nu fick lillan det namnet i andranamn istället, men oj vad vi fick tänka till innan vi enades!
    Pojknamn har vi ett par förslag som vi är rätt så överens om så jag hoppas för enkelhetens skull att det kommer en grabb den här gången.  

Loris:
    Inte är det tack vare vården som jag fått TUL, tyvärr, även om det hade varit önskvärt. Redan på BB sa läkaren att jag skulle få ett TUL vid nästa graviditet, men när jag träffade honom på RUL nu tog han tillbaka det löftet (baserat på att lillan inte var väldigt tillväxthämmad - ingen kan ju säga hur stor hon varit i v.38 om jag inte varit sjuk...).
    Tur att jag redan gjort upp med Aurora om planen så jag orkade stå på mig.

Jag hoppas att de kan se på TUL vad det är för sort också - jag är så sjukt nyfiken!

Delta1:
    Härligt att ni fick en bra resa!

Pyttehelg mitt i veckan, men det hjälper ju inte när maken går på jour på fredag eftermiddag och en vecka framåt. Fast nu får vi i alla fall en dag helledigt.
  • LindaMattias

Jag tycker att tjejnamn är lättare än killnamn. Vi har tänkt att vår pojke (om det nu är en pojke som de tror) ska heta Freddie den som inte visar sig blir antingen en Livia eller en Filip. Vi har andranamn och hela baletten klart =). Hoppas bara att våra namn passar på de som kommer ut.

Fantastiskt med långhelg!!! =) Hoppas att vi alla får njuta av sol och värme.

• Klaveret

Det är ju lustigt med namn. På vår dotter hade vi ett namn (Tyra) som båda tyckte om, men när hon kom ut så hette hon ju inte det! Härligt ändå att de har en personlighet redan från första stund som gör att man lugnt kan vänta med att bestämma namn. 

• Tinko

Usch jag tycker att det är jättesvårt med namn, hittar inget alls som jag känner är riktigt rätt Sambon däremot är helt övertygad om att det är en liten pojke i magen och att han ska heta Teodor... Vilket jag inte direkt är ett namn jag jublar över.

Andranamnen har vi dock helt klara, vi har valt varsit; Tor efter min mormors far och Bengt efter sambons pappa. Blir det en tjej så får hon heta Elisabeth i andranamn som är ett släktnamn på min sida.

• Andrenna

Hej allihopa!

Jag tycker att tjejnamn är mycket lättare än killnamn. Vi hade redan klart med tjejnamn när vi fick veta att det är en liten kille därinne så det var bara att tänka om=). Vi har några namnförslag på killnamn men inget bestämt: Hjalmar, Ruben, Harry, Arvid, Malte, Henning, Rasmus. Men vi får se vad han heter när han kommer ut, d v s om han passar till något av dessa. Andranamn har vi redan klart, det var lustigt nog lättare att bestämma sig för det.

Underbart med en långhelg nu. 4 dagar ledigt känns inte helt fel. Inleddes idag med grillbuffé på Droskan med min kära sambo. Trevlig helg på er allihopa!

• Li 81

Hej på er, vad duktiga ni är på att skriva

Skönt med helg, eller jag jobbar i morgon och sen drar jag och min man till stockholm över helgen. Emmy ska vara hos farmor och farfar, vi tänkte vi skulle passa på innan bebben kommer och vara på tu man hand.

Ja namn är svårt, tjejnamn är så mycket enklare. Vi har det lite mer kämpigt med killnamn, men några förslag är Elliot och Milo. Mellannamnen är redan klar. Man kanske får se vilket namn som passar lillkillen när han tittar ut

Nu börjar jag känna mig riktigt stor är i vecka 26 nu och undrar egentligen vart detta ska sluta. I och med magen växer helt annorlunda denna gång. En kula som står rakt ut, med Emmy var det mer magen bredare och inte lika putig.
    Skulle också vilja göra ett till UL, tycker alla borde få göra ett till UL efter vecka 32 eller nåt, bara för att se så att allt ser ok ut. Viktmässigt, vatten, moderkakan mm

Trevlig helg på er!

• Moyo

Li 81:
    Helt rätt med en barnfri weekend! Ha så trevligt!

• LindaMattias
    Andrenna skrev 2010-05-12 20:16:49 följande:
    Hej allihopa!Jag tycker att tjejnamn är mycket lättare än killnamn. Vi hade redan klart med tjejnamn när vi fick veta att det är en liten kille därinne så det var bara att tänka om=). Vi har några namnförslag på killnamn men inget bestämt: Hjalmar, Ruben, Harry, Arvid, Malte, Henning, Rasmus. Men vi får se vad han heter när han kommer ut, d v s om han passar till något av dessa. Andranamn har vi redan klart, det var lustigt nog lättare att bestämma sig för det.Underbart med en långhelg nu. 4 dagar ledigt känns inte helt fel. Inleddes idag med grillbuffé på Droskan med min kära sambo. Trevlig helg på er allihopa!
    Gulliga namn! =) Vad har ni bestämt för andranamn då? Andranamn var absolut lättare! Men även där har jag finare kvinno-släktnamn. Men det är ju så kul att få döpa efter människor man älskar/älskat. Våra fullständiga namn är:

Freddie Oskar Mattias
    Livia Linda Kalista
    Filip Jerker William (tor jag)

Om det skulle visa sig att de sett helt fel på ultraljuden och vi skulle få två flickor så gillar jag Gry.

Grillbuffé på Droskan lät jhur trevligt som helst. Själv fick jag äta min middag i ensamhet då min man valde att meka för länge. =( Gladare miner idag när solen skiner och vi är lediga!! =) Kanske skulle kratta lite...
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)