• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • jeanyn

Loris - Allt gick bra på RUL idag, det är troligast en pojke till i magen. Jag hade hoppats på en flicka då detta är sista barnet för oss, men 3 pojkar ska väl gå bra det med.

Lysa - Jag fick nästan samma BF som dig, den 20 oktober. Blev flyttad från barnmorskans tolfte till tjugonde (men här på FL var BF 18/10 och två dar är ju inte så stor skillnad).
    Vincent 2005, Vilgot 2007 & "Hoppsan" Bf 18okt
  • LauraMaria

Känner igen det där med att det faktiskt börjar kännas lite tungt nu. Men som jag läste i någon av alla dessa vecka för vecka-beskrivningar. För vecka 29 stod det så här: Nu är du officiellt höggravid! Oj vilket pirr jag fick i magen då...det är faktiskt inte länge kvar nu.

Svårt att andas kan jag ha vilket säker också beror på svullna slemhinnor och pollenallergi.
    I natt vaknade jag av världens mest hemska sendrag i benet - och inte i vaden där man kanske normalt brukar ha utan snarare på utsidan av vaden - skitskumt. Någon som haft något liknande.

Nu har vi också varit på föräldrautbildning...så där tyckte jag. Det bästa var det om amningen tror jag. Smärtlindring och annat har jag redan läst på så mycket om.

Hur tänker ni er med det? Är det hela smörgåsbordet eller tycker ni liksom jag att en nål i ryggen är lite läskigt det med?

Fika, ja vad trevligt! Jag ska fira min far och bror som fyller år helgen innan och kommer kanske vara trött eftersom firandet sker i nordligaste Lappland...men jag tror och hoppas att jag ska kunna komma. Jag känner att jag inte har så mycket tid att kommunicera här utan att det ger mer att träffas tror jag minsann =)

FIKA Måndag 7 juni kl 19.00. Vi ses vid Åhlens.
    LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Lisabettan
    LauraMaria
  • Li 81

7 juni, ska jag skriva upp i almanackan. Hoppas jag kan haka på :)

Ja någon kondition har man inte kvar måste jag säga Blir omsprungen av tvååringen. Stor och otymplig börjar man bli, undra hur detta ska gå.

LauraMaria: Det där med senadragen i vaden känner jag igen, trodde det inte var sant. Och det ville inte ge med sig, väldigt skumt och ont gjorde det.

Jag när det gäller förlossningen så hoppas jag att det ska gå lite fortare denna gång. Min förlossning började en torsdag och hon var ute på måndagen. Hade regelbundna kraftfulla värkar, men öppnade mig bara en cm. Sedan blev det två nätter med sovdoser inne på förlossningen - hem igen och sen då på söndag kväll var det igång igen. Men då på måndagen ville hon titta ut. Så jag håller tummarna att när det väl sätter igång att det är igång på riktigt.

Nu har jag nedräkning, sju veckor kvar till semester puh hur ska man orka. 9 juli då jäklar ska jag vara ledig :)

ha de

• Loris

LisaBettan: wow det var verkligen snabba ryck! Vilken vecka föddes de i? Vart inte värkarbetet väldigt intensivt? *** Jeanyn, Vad skönt att allt verkar ha sett bra ut iaf, vi funderar på att nöja oss med två, och som det ser ut blir det ingen pojke för våran del, jag vill ändå tro att de kommer att ha väldigt mycket glädje av varandra med större chans till liknande intressen och så även då de blivit lite äldre tack vare att de har samma kön. Iofs är jag uppvuxen med en bror som var ett år äldre än mig, vi hade mycket glädje av varandra då vi blev lite äldre, men som barn bråkade konstant tills vi var 7 år, det fanns också alltid ett livet glapp eftersom våra intressen var rätt olika.

• Loris

LauraMaria, Det känns lite som att man får se hur förlossningen ser ut inför valet av smärtstillning, förra gången tog jag eda efter att de drog upp tempot på igångsättningen, innan det tyckte jag att det räckte med lustgas. Jag var redan innan inställd på att jag helst ville undvika men ändå var öppen för eda så det förenklade det hela när jag väl låg där. Hur tänker du/ni andra kring val av smärtlindring?

• Lisabettan

Loris: De är födda i v. 39 och v. 36. Klart det blir intensivt, men jag är ändå väldigt nöjd med båda förlossningarna, men lite orolig för hur vi ska hinna in denna gång.

• Klaveret

LindaMattias: Jag är med i operakören och i den här föreställningen är det mycket koreografi, vilket är jättekul...och jobbigt! I veckan har vi haft kostymprovning och självklart blev det lite klurigt med mina kläder så de måste köpa en ny klänning till mig. Hoppas att den är töjbar för premiären är ju två veckor bort...

• Starla
    Jahapp, där åkte jag bort, bäst att putta dit mig igen så ni inte tror att jag luras. {#lang_emotions_tongue_out}

FIKA Måndag 7 juni kl 19.00. Vi ses vid Åhlens.
    LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Lisabettan
    LauraMaria
    Starla

Jag tycker också att nålar är fruktansvärt obehagliga. Den där EDA-nålen ska väl inte vara den minsta heller? Men! Jag försöker dock att ha ett öppet sinne. I mitt huvud vill jag klara mig på lite lustgas och profylax men vem vet hur det slutar? Det går ju lixom inte att bestämma sig till 100% innan.

Jag har en kompis som fick sitt tredje barn nu i mars, hon hade också haft sådär.. 1,5 h med första och 45min med andra (bägge några dagar tidigare än BF) så hon var helt inställd på att det skulle gå av bara farten men det bidde inte riktigt så. Gick över två veckor, värkar som kom och gick, illamående och sedan när hon äntligen fick komma in tog det 5 timmar från vattenavgång till bebis i famnen. Visst, det var inte lång tid det heller men det visar verkligen på att kroppen är förunderlig. Men jösses vad jag önskar att det inte blir så! {#lang_emotions_laughing}

Klaveret: Operakör lät ju skithäftigt! Vad är det för operett den här gången?

Ha en jättebra torsdag allihop! 
  • Moyo

Starla:
    Det är inte obligatoriskt att titta på EDA-nålen (tack och lov).
    Jag minns att det gjorde ont när de satte den, men definitivt inte ondare än jag redan hade och sedan blev det riktigt bra. Jag hade svårast med att de envisades med att säga vad de gjorde hela tiden så man verkligen ska hinna känna efter. Som om jag inte visste vad de skulle göra, liksom. 
    Då var det läskigare när de skulle ta bort den, tyckte jag. Då var jag "pigg" och relativt smärtfri och så skulle de rycka ut en slang som är en decimeter lång ur ryggen. Känslan var nåt i stil med "WOOAAHH" direkt följt av "jag tror jag kräks" och så visade de upp grejen och fick mig ännu mer illamående. Blä!
    Nä, jag tror som du att man ska ha förhoppningar och önskemål och sedan får man se vad som händer. För mig gjorde troligtvis EDA:n att förlossningen gick fortare eftersom jag kunde slappna av bättre, sedan kan man ju hamna i en långdragen förlossning där man blir helt utmattad av smärtan och en EDA kan hjälpa till så man hinner "vila" lite innan det verkligen är dags att föda barn.

• Starla

Moyo: Hahaha! Du har så rätt och jag brukar titta bort så jag får väl hoppas att jag inte ens hinner se den överhuvudtaget om det nu skulle bli så. {#lang_emotions_laughing}

Men det där andra lät fy sjutton och fan och hans moster-hemskt. 
    Man kanske kan skriva det i brevet: visa mig ingenting som är äckligt eller vasst. {#lang_emotions_wink}
    Nåja, man kan bara hoppas på att det går fint. Nu ska jag äntligen få i mig lite middag! 
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)