LindaMattias: Ja, det har du alldeles rätt i. Någon/några vänliga själar kanske man hittar i gruppen.
Jag jobbar som instrumentmontör för ett entrepenörföretag som håller till ute på pappersmassfabriken i Obbola bla.
Man skulle nästan kunna tro att jag jobbar med musikinstrument men icket sa nicke. Vi gör ungefär samma sak som elektrikerna fast det är lågspänning, dvs drar kablar, kopplar in dem, sätter upp skåp, svetsar, klättrar osv och har oss.
Svårt att förklara för knappt någon av mina kompisar fattar fortfarande vad jag egentligen gör trots att jag har jobbat där i snart tre år.
Därför går jag hemma... pga buller, kemikalier, tungt jobb, står mkt, går flera km per dag. Hade inget annat att omplacera mig till.
Känns väldigt skönt att få vara hemma eftersom jag ändå fick problem med fogarna så pass tidigt men ibland har jag allt svårt att få tiden att gå ändå.
Ja, 7 veckor går som ett litet kick! Förstår att du längtar. Det är ju ändå tur att det blir varmare så man åtminstone kan vara ute och hitta på mer saker.