• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • LindaMattias
    Klaveret skrev 2010-05-20 09:05:36 följande:
    LindaMattias: Jag är med i operakören och i den här föreställningen är det mycket koreografi, vilket är jättekul...och jobbigt! I veckan har vi haft kostymprovning och självklart blev det lite klurigt med mina kläder så de måste köpa en ny klänning till mig. Hoppas att den är töjbar för premiären är ju två veckor bort...
    Operakör, det låter aha, roligt. Jag sjöng i kör förut - dock en gospelkör. Verkligen roligt och vi hade en sjukt bra ledare som tyvärr flyttade till USA. Hoppas att allt går bra för dig med sång, koreografi och klänning =)
  • LindaMattias

På tal om förlossningar så tycker jag att det är svårt att veta vad jag vill ha för smärtlindring och så. Jag vet ju inte hur ont det gör och jag känner att jag får bestämma där och då vad jag vill ha.

• LindaMattias
    LauraMaria skrev 2010-05-19 21:31:12 följande:
    Känner igen det där med att det faktiskt börjar kännas lite tungt nu. Men som jag läste i någon av alla dessa vecka för vecka-beskrivningar. För vecka 29 stod det så här: Nu är du officiellt höggravid! Oj vilket pirr jag fick i magen då...det är faktiskt inte länge kvar nu.Svårt att andas kan jag ha vilket säker också beror på svullna slemhinnor och pollenallergi.I natt vaknade jag av världens mest hemska sendrag i benet - och inte i vaden där man kanske normalt brukar ha utan snarare på utsidan av vaden - skitskumt. Någon som haft något liknande.Nu har vi också varit på föräldrautbildning...så där tyckte jag. Det bästa var det om amningen tror jag. Smärtlindring och annat har jag redan läst på så mycket om.Hur tänker ni er med det? Är det hela smörgåsbordet eller tycker ni liksom jag att en nål i ryggen är lite läskigt det med?Fika, ja vad trevligt! Jag ska fira min far och bror som fyller år helgen innan och kommer kanske vara trött eftersom firandet sker i nordligaste Lappland...men jag tror och hoppas att jag ska kunna komma. Jag känner att jag inte har så mycket tid att kommunicera här utan att det ger mer att träffas tror jag minsann =) FIKA Måndag 7 juni kl 19.00. Vi ses vid Åhlens.LindaMattiasMoyo JeanynLisabettanLauraMaria
    Hej! Ja, det var ett tag sedan du var här inne. Det är svårare att ta sig in på datorn när det fina vädret lockar där ute. Höggravid?! Åååh, det lät härligt. Har magen växt mycket? Nu längtar jag tills jag kommer till den veckan. Var ju dock på läkarbesök idag, och han sa att min livmoder nu var fullgången. Kanske kan jag räkna mig som höggravid redan nu i vecka 25 då? {#lang_emotions_tongue_out} 

Allt såg så bra ut som det kunde sa de, och bebisarna följer sina kurvor. Vi ska nog få två pojkar - nästan helt säkert. Den blyga vill inte riktigt blotta sig, men det såg då ut som båda hade pung i alla fall. Det verkar bli täta besök på spec.mödravården här framöver. Ska dit om tre veckor igen, och sedan är det nog varannan vecka som gäller. Många besök...

Ha en skön kväll!
  • Andrenna

Hej allihopa!

Har varit ute och trädgårdspysslat så mycket de senaste dagarna att jag alldeles missat att sitta framför datorn. Vilket underbart väder det varit senaste veckan!!

I dag har vi varit på träff nr 3 på föräldrautbildningen. Idag var det en sjukgymnast som talade om vikten av att röra på sig, bäckensmärtor o vilken hjälp det finns att få om man drabbas av detta. Sedan talade en tandhygienist om kost, hälsa och hur viktigt det är med bra munhygien. Var väl inte så mycket nytt direkt men alltid bra att få en liten påminnelse. Jag har än så länge klarat mej undan foglossningar o smärtor men är ju bara i v 26 så jag ska väl inte ropa hej än. Sedan hann vi även prata lite amning. Blev mest nervös, verkar så otroligt komplicerat o har hört så många som säger det gör så ont. Hoppas verkligen det löser sig den dagen. Går ju ändå inte att göra något åt nu utan det blir som det blir. Någon som har bra amningserfarenheter?? för de flesta jag pratat med har bara dåliga erfarenheter av det tyvärr.

Ha en trevlig kväll allihopa!

• Andrenna
    Hej!

Angående fikat låter det jättetrevligt att få ses live och jag hoppas jag kan följa med. Har noterat det i min kalender.

FIKA Måndag 7 juni kl 19.00. Vi ses vid Åhlens.
    LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Lisabettan
    LauraMaria
    Starla
    Andreanna
  • lysa

Har alla andra lämnat tröttheten bakom sig?

Själv är jag fortfarande ofantligt trött trots bra blodvärde. Börjar misstänka att det är kombinationen av två täta graviditeter, en dotter som sover som en kratta och att jag inte reagerar på graviditetshormonerna med att stråla som gör att jag bara längtar efter att få sova...Blir inte direkt piggare av att ha en deklaration hängandes över oss (har fått uppskov till 31/5) samt ha två lägenheter (har en hyresfastighet) som ska hyras ut och det är lite bråttom eftersom månadsskiftet ur båda aspekterna närmar sig med stormsteg.

Vi får dessutom besök av vår dotters farfar med fru och vår lägenhet är verkligen ett totalt kaos. Jag kör mantrat i mitt inre att de inte kommer för att hälsa på en välstädad lägenhet utan människorna som bor där. Dessutom brukar jag propagera för att inte städa innan besök för att dra ned prestationskraven i bekantskapskretsen....Men det finns ju en nivå också för sanitär olägenhet.

Jeanyn - vad härligt med ultraljud som visade på en frisk bebis! Kul att du nästan har samma BF. Jag längtar efter att slippa vara sist på BF-listan i den här tråden...Kommer nog att vara rätt tålamodsprövande då bebis efter bebis ploppar ut medans man själv fortfarande är rejält höggravid...

Fika låter jättetrevligt. Jag skriver inte upp mig på listan än. Måste bara avvakta och kolla upp så att det inte krockar med sonens fotbollsmatcher etc....Men i Juni är jag ju föräldrarledig igen och förhoppningsvis piggare

Lysa med son-00, dotter-09, BF 21/10
  • Delta1

Intressant att höra hur ni som fått barn tidigare upplever smärtlindring. Har fått information på föräldraträffen idag. Men blev nog inte så mycket klokare. Håller med dig LindaMattias - vet inte hur jag vill ha det. Svårt att planera innan men vet hur det känns. Epidural hade väldigt många biverkningar enligt vår barnmorska men många verkar ju ha använt det och tyckt det fungerat bra. Måste läsa på lite mer tror jag.

Har också vaknat av kramp i vaderna. Har behövt stretcha flera gånger under dagen. Är inte sugen på att använda stödstrumpor i denna värme.....
    Kul med en ny fikaträff. Skriver upp mig och hoppas jag kan följa med. Brukar vara fullt upp under skolavslutningsveckan på jobbet.
    LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Lisabettan
    LauraMaria
    Starla
    Delta1
  • Delta1
    Var visst inte så snabb med mitt inlägg så jag gör ett nytt försök med fikalistan så ingen blir "borttappad" :)
    LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Lisabettan
    LauraMaria
    Starla
    Andreanna
    Delta1
  • Monchhichi
    Skriver också upp mig, men jobbar även jag inom skolans värld, så det kan hända att det kör ihop sig lite.

LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Lisabettan
    LauraMaria
    Starla
    Delta1
    Moncchichi

Ang. smärtlindring så kände jag exakt som ni skriver. Jag tyckte det var supersvårt att veta vad jag skulle skriva i den där förlossningsplanen. Fick väl ner några meningar till slut. När jag sedan kom in på förlossningen var jag öppen 9 cm och det var bara att hoppa (eh..?) upp i gynstolen och börja krysta i princip. Ingen tid för personalen att läsa någon förlossningsplan inte. 

Jag hade en jättebra förlossning men desto värre med amningen. Ingenting funkade och jag la ner det hela ganska snabbt. Så vår kille är uppväxt på ersättning. Denna gång kommer jag av andra medicinska skäl inte att amma alls. Det känns faktiskt jätteskönt att inte ens behöva testa. Samtidigt har jag många kompisar som det har funkat helt utan problem för. Olika det där.. 
  • Monchhichi

LindaMattias
    Moyo

Jeanyn
    Lisabettan
    LauraMaria
    Starla
    Andreanna
    Delta1
    Moncchichi

Hihi, där blev det fel igen! Hoppas att alla är med nu?

Lysa: Nej, jag har inte lämnat tröttheten bakom mig trots att jag är i vecka 20. Vår pojk sover dock bättre nu, men fortfarande inte hela nätter.  Det hör till undantagen. Så det måste ju bidra till att piggheten inte är på topp. Känner igen allt du skriver om städning. SUCK.
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)