• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej hej =)

Det vore roligt att komma i kontakt med några fler som väntar barn i augusti 2010 =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 12:34
    Nu är vi ett par blivande höstmammor som har hittat till tråden! Rubriken säger augusti men alla är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-23 14:50
    BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Klaveret, 2:a barnet BF 26 augusti
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    Lisabettan, 3:e barnet, BF: början av september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 september
    shioo, 2:a barnet, BF 20 september
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
    Monchhichi, 2:a barnet, BF 6 oktober
    Lysa, 3:e barnet, BF: 21 oktober
    Nygga 2:a barnet BF 24:e september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-25 13:19
    Starla, 1:a barnet, BF 30 juli
    LauraMaria, 1:a barnet, BF: 12 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:31
    BF lista i egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52460191.html

Glöm inte att lägga till ditt namn och BF om du inte står med :D

• Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
  • LindaMattias
    Knyttet och K skrev 2010-05-18 20:34:38 följande:
    Jag är också jättestor. Jag har haft stor mage alla graviditeter, men nu har den nog växt snabbare än tidigare. Den är lite annan form också, lite bredare. Förut har den bara stått rakt ut och bakifrån har man inte sett att jag varit gravid. Nu är midjan bredare också. Förlossningen tänker jag rätt mycket på. Mest för att jag längtar. Jag har haft snabba förlossningar tidigare och vet inte riktigt vad jag ska vänta den här gången. Och så funderar jag över en ev hemförlossning. Jag ville föda hemma förra gången, men eftersom jag räknade med bäbis i mellandagarna fanns ingen bm som ville ställa upp. Jag skulle vilja föda hemma den här gången, men vet inte om det kommer funka. Går det lika snabbt som förra gången eller kanske tom snabbare känner jag mig osäker på om en hembm kommer hinna komma och om vi kommer hinna få barnen hemifrån. Vi har visserligen grannar som mest troligt kommer få vara barnvakt och min lillebror bor också nära, men sätter det igång på natten blir det nog ändå tight. Visserligen kan man ju välja att åka in om det sätter igång på natten, och föda hemma om det passar.Nåväl, jag ska nog kontakta hemteamet hur som helst och höra vad de säger. Fysiskt mår jag rätt bra fortfarande. Med lilla A fick jag besvär med foglossning tidigt, men denna gång har jag klarat mig. Jag var lite orolig då jag har ett jobb med en del tunga lyft, men det har gått bra. Jag hoppas dock på hp sista månaden, då kommer jag inte orka. Inte så mycket sammandragningar heller. Imorgon ska vi på rul. Det ska bli så spännande och härligt.
    Hemförlossning?! Intressant. Blir lite imponerad av sådant. Hur kommer det sig att du vill föda hemma? Har alltid undrat lite över sådant, men skulle själv vara för feg för att prova. Det skulle ju dock kännas tryggare om man varit med om en förlossning förut.

Åh, lycka till på ultraljudet imorgon. Vi ska på ultraljud på torsdag för att kolla in våra igen. Längtar!
  • jeanyn

Knyttet och K - Vi ska också på RUL imorgon Vilken tid ska ni dit? Det ska bli så spännande att se vem som döljer sig i magen.

Jag har haft lite sammandragningar till och från sen v.15-16 och det är ju väl tidigt...
    Skriver upp mig på fikat, tror det kan gå bra.

FIKA Måndag 7 juni kl 19.00. Vi ses vid Åhlens.
    LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Vincent 2005, Vilgot 2007 & "Hoppsan" Bf okt
  • Klaveret

Ja, hörrni, det börjar bli lite tungt även om jag inte vill erkänna det riktigt. Nu blir det två hektiska veckor med heltidsjobb plus scenrep nästan varenda kväll fram till 22...Hur ska det gå!? Framförallt känner jag mig ganska OSMIDIG! 

Det ser lovande ut angående fikadatumet. Hoppas många kan komma den här gången. Om det är fint väder kanske vi kan sitta i rådhusparken om vi blir ett par stycken.
    Ha det bäst alla!
  • Loris

Jag tycker det är svårt att kunna föreställa sig vad som kan komma på förlossningen även som omföderska. Jag var så bombsäker på att gå över tiden och ha en värkstart, istället blev det vattenavgång i vecka 38 med igångsättning 6 timmar senare. Från vattenavgång till födsel så tog det ca14 timmar. Nu känner jag mig lite ställd inför Om det skulle starta med värkar, det sägs ju att det ska gå mycket fortare med andra barnet och att man inte ska stanna hemma så länge? När ska man då veta att det är dags att åka in till förlossningen? Jag vill inte föda hemma eller på väg in, men man vill ju inte heller åka som en jojjo mellan hem och förlossningen. Med vattenavgång kändes allt så självklart. Hur lång tid tog de för er med värkstart, från första värk tills ni åkte in till förlossningen? Hoppas någon vill dela med sig av lite erfarenheter :)

• Loris

Knyttet och k, och jeanyn hoppas allt går bra på RUL idag, tänker ni ta reda på könet? :)

• tuds

Ja, det här med konditionen... Den är ju kanske inte som den brukade vara! Trappor är jättejobbiga och jag får lätt håll under magen när jag är ute och går (även i lugn takt).

Vi var på föräldraträff i måndags. Det var väl helt ok, men lite stelt i gruppen eftersom det var första gången vi träffades och det blev kanske inte så mycket småprat som barnmorskan verkade vilja. Jag vill nog hellre ha mer information än småprat. Nästa gång ska vi träna på profylaxandning, och det är ju jättebra men samtidigt funderar jag på om jag kommer att kunna slappna av och träna ordentligt med massa okänt folk runt mig. Man får väl försöka koppla bort det antar jag.

Kan nån av er ligga på rygg förresten? För mig har det känts lite obehagligt sedan flera veckor tillbaka (är i vecka 27 nu). Senast när jag var hos barnmorskan skulle jag ligga på rygg för att få sf-måttet och lyssna på bebisens hjärtljud, men när vi var klara och jag satt upp igen kände jag att det fortfarande kändes obehagligt och jag fick lägga mig ner på sidan en stund för att inte svimma. Barnmorskan såg väldigt skärrad ut {#lang_emotions_laughing}

• Lisabettan

Loris: Från första värk till barn tog det 3h med första och 1h med andra. Var båda gångerna redan inlagd på förlossningen. Min fasa är om jag inte ligger inne, hur ska man hinna då? {#lang_emotions_cool}

LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Lisabettan
  • Starla
    tuds: Det är samma för mig, bebisen kan ligga och trycka på kroppspulsådern, därför kan man känna yrsel och illamående. 
    Jag har legat som halvt på sidan/halvt framåtlutad men nu börjar jag även få ont i benen/höften när jag ligger så. Denna förbannade tyngd! {#lang_emotions_gravid}
    LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Lisabettan
    Starla

Jag känner redan nu att det kommer att se väldigt komiskt ut om vi blir många tillslut som står där utanför Åhlén med stora magar som sen ska vagga iväg! Underbart! {#lang_emotions_laughing}
  • MissDezibel

Är just hemkommen efter en FUB-träff, själv tycker jag att våra 2 träffar inte gett så mkt bara hört barnmorskan pratat osammanhängande om förlossning och amning.
    Och inget inriktat på profylax, avslappning eller massage har det varit, då de är så överbelastade här på Marieberg. Imorgon blir det iaf ett besök på förlossningen så det kanske ger lite mer.

Men jag tror som så att jag kommer klara förlossningen bra iaf med den hjälp och stöd man får på förlossningen och med de man har läst sig till {#lang_emotions_smile}

Men oj så jobigt det börjar bli och känna sig som en överviktig flodhäst i denna värmen å speciellt med mina 2 hundar som vill ut å leka i solen. Trappor har jag haft problem med redan från v 20 då de började spöka med foglossningar och bäckenbesvär för min del.

Men det kommer garanterat vara värt allt när jag får se våran lilla bäbis för första gången, måste tänka positivt så man orkar med tiden som är kvar i sommar värmen {#lang_emotions_laughing}

• LindaMattias
    Klaveret skrev 2010-05-19 08:23:56 följande:
    Ja, hörrni, det börjar bli lite tungt även om jag inte vill erkänna det riktigt. Nu blir det två hektiska veckor med heltidsjobb plus scenrep nästan varenda kväll fram till 22...Hur ska det gå!? Framförallt känner jag mig ganska OSMIDIG!  Det ser lovande ut angående fikadatumet. Hoppas många kan komma den här gången. Om det är fint väder kanske vi kan sitta i rådhusparken om vi blir ett par stycken. Ha det bäst alla!
    Jag känner också att det är lite tungt. Mest på natten när jag ska vända mig. Undrar hur det kommer kännas om 10 veckor til...

Scenrep låter roligt? Vad gör du på scenen? =)
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)