Inlägg från: Blomsteröga |Visa alla inlägg
  • Blomsteröga

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Kikar in i den här tråden jag också Har BF 12 september. Knappt ett år efter att vi förlorade våran första son i magen i v 22+3. Nu hoppas vi att det ska gå bra den här gången. Våran pojke dog troligtvis pga en ärftlig kromosomavvikelse och barnet vi väntar nu har en normal kromosomuppsättning så chanserna är definitivt bättre den här gången.
    Även vi riskerar visst att hamna i flyttstrul då Nåja, det är väl bara att gilla läget.

• Blomsteröga

G'morron!

Jag hänger gärna med på fika Jag börjar jobba i slutet på maj i en annan stad så då kanske det blir svårt att vara med. Å andra sidan får vi väl se hur länge jag klarar av att jobba. Hittills har jag varit förskonad från graviditetskrämpor så jag hoppas på att kunna jobba nästan hela tiden ut.

Jobbigt för er som har foglossning Jag läste någonstans att om man har haft ett rörligt jobb så klarar man sig ofta bättre än om man haft ett stillasittande. Jag vet inte om det finns någon sanning i det hela, men det skulle ju kunna förklara att kvinnorna orkade mer förr i tiden. Om det nu var så.

• Blomsteröga

Hej Delta!
    Jag är ny i tråden, men en gammal räv på familjeliv. Jag tycker att det är en kanonbra sida. Ibland får man sålla lite i informationen och välja trådar man trivs i, men jag har verkligen fått jättemycket stöd här då vi har haft en ganska strulig väg till en graviditet.

• Blomsteröga

Hej alla! Synd att jag missade fikat. Det får bli en annan gång.

Ni som ska ha i september har ni börjat någon föräldrautbildning? Jag vet inte om vi hinner. Jag böjar veckopendla från den 1 juni och sen blir det svårt. Eftersom vi väntade länge på svaret från fostervattensprovet har vi inte börjat intressera oss för sånt här förrän nu.

Delta1, Se till att du har med dig ett intyg om en normal graviditet annars kan flygbolaget kräva att du gör en undersökning på plats och det kan bli dyrt. Alternativt kan man bli nekad att flyga. Jag har inte varit med om det själv, men läste någon tidningsnotis för nå´t år sedan om någon som hade strul eftrsom flygbolaget ville se ett intyg.

• Blomsteröga

Oxytocin, Vad bra med tipset om bilstolsveckor Otur med ultraljudstiden. Jag har ju fått några extra ultraljud pga allt strul. En gång kom det ett brev om att de hade ändrat tiden. Vi for dit, men i brevet hade de inte ändrat datumet, bara tiden. Vi var där på fel dag. Tur att jag hade lappen med mig.

• Blomsteröga

Jag var in och läste på sas och Norwegians hemsida. Norwegian rekomenderar att alltid ha moderskapsintyget med sig. Ska man flyga i v 36-38 ska man ha ett läkarintyg.

Med sas får man flyga tom v 36. Där stod inget om moderskapsintyg, men det är säkert bra att ha i fall de inte tror på ens egna uppgifter. Om man väntar tvillingar eller fler är det flygstopp 12 veckor innan BF.

Jag skickade moderskapsintyget till försäkringskassan. Borde jag kanske ha gjort en kopia? I och för sig planerar jag ingen flygresa, men man vet aldrig.

• Blomsteröga

Loris, Vi har en hög med pojknamn och bara några få flicknamn som vi är överens om. Troligtvis är det en flicka därinne så vi får jobba mer på flicknamnen.

Lillebror, Grattis till pojken!

• Blomsteröga

Hej alla!

Jag är inte så aktiv i tråden, men läser det ni skriver. Jag vill också gärna hänga med på fika, men det får bli efter sommaren. Jag börjar jobba i Luleå på måndag sen får vi se hur länge jag orkar. Förhoppningsvis till månadsskiftet augusti/sep.

Lysa, Jag ser att ni har lägenheter i "fel" stad. Jag har jobb i "fel"stad. Det är inte lätt ibland

I måndags gjorde vi ett extra ultraljud och allt verkar helt normalt den här gången. Jätteskönt! Vi vet inte säkert vilket kön det blir. Troligen en tjej, men vi vill inte veta definitivt. Vi tycker att det är kul att säga hon,han, den

• Blomsteröga

Lysa, Jo det blir veckopendling. Lite jobbigt med resorna, men det är kul att få jobba igen

Knyttet och K, Jag funderar på vad jag skulle vilja ha. Jag kommer att bli glad för allt, men om någon har stickat eller sytt något blir jag nog lite extra glad. Det blir mer personligt på något sätt.

Li81, Hoppas att det går bra imorgon.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)