Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

Carlanderskatöserna del 19

Happiness skrev 2010-04-22 16:26:36 följande:
    Hmmm jag är nog lite trög i kolan...Men jag fattar nog inte riktigt. Ett IVF försök kostar ju 30.000 kr. Om det är så att dom märker efter äggplock att det inte finns några ägg eller att det inte blir någon befrukting. Vad betalar man då? Hur menar du fortsätta hos dom? betalar man först när man lyckas menar du eller? vad betyder försöket avbryts? Före eller efter äggplock? Menar du att man inte behöver betala hela 30.000 kr då?
    Jag tänkte snarare om man inte ens kom till ÄP så skulle det nog inte kosta så mycket. Dvs om man under ultraljud ser att det inte verkar bli några ägg så man avbryter, då tänkte jag att det nog inte blir så dyrt. Kommer man så långt som till ÄP borde det ju rimligtvis kosta en del eftersom de gör ett stort jobb med plock, spermietillförseln, värmeskåp och allt vad de nu sysslar med. Ingen vet ju på förhand hur många äggblåsor som faktiskt innehåller ägg eller hur många ägg som blir befruktade och börjar dela sig som de ska... Är så trött för tillfället så jag vet inte ens om jag svarar på rätt saker men de andra har förhoppnignsvis hjälpt dig också.
  • Resande
    Annika- glömde ju gratulera dig till ruvning! Håller tummen för plus.
    Mirakelbarn- ett stort grattis till det efterlängtade plusset!!
  • Resande

Längtans Stina välkommen!

Mulan- håller med om att det vore smidigare. Då kanske jag också kan vara med och uppdatera. Orkar du fixa en?
  • Resande
    Happiness skrev 2010-04-26 12:03:56 följande:
    Ojoj vet inte om jag ska vara glad...Vädur jag tror du får hjälpa mig. Ringde CA . Fick ut provsvaren. TSH 1,02 och T4 11. Är det bra. Tror du dom går med på behadling nu? Vad var det det skulle ner under. Detta är goda nyhter va? Blir så osäker: Tänk om vi kan göra ett försök innan sommaren. Gud vad härligt i så fall.
    Låter toppen tycker jag!
  • Resande

Grattis till ceropegia!! Kul med plus.

Kryddan- hoppas du bara är en låghormonare eller något så att det kan bli plus på TD. Kram!
  • Resande
    Happiness- jag tycker absolut ni ska starta om ni haft funderingar på att ta hjälp! Även om det kan lyckas på egen hand så kan det ju ta himla lång tid så lika bra att göra vad man kan NU. Förhoppningsvis får ni ett gäng till frysen sen också. En annan försökte i över två år innan vi tillslut genomförde ivf, trots att inga fel hittats... Hade vi inte gjort det så hade vi säkert kämpat än med tanke på att syskonförsöken inte funkar alls...
  • Resande

Kryddan- stora varma kramar till er! Förstår att ni tar ett litet brejk över sommaren och samlar krafter. Förhoppningsvis tar det sig omedlebums efter sommaren. KRAM

• Resande
    calcaneus skrev 2010-05-08 19:32:17 följande:
    Hu! Nu har jag tagit Suprefacten. Den var ju inte förfylld utan jag fick bra upp den ur en liten burk med hjälp av ett SPJUT till nål. Sedan bytte jag nål till en liten smal, liknande de som Orgalutranen har så sedan gick det bra. Men jag lyckades nästan arbeta upp lite stickrädsla där en stund  Så nu gäller det! Göteborg på måndag!
    Lycka till! Tråkigt att du blivit så överstimulerad, hoppas du återhämtar dig fort efter ÄP.
    Vädur- stort grattis till sonen!! Min son var 21 dagar för tidig och fick gulsot. Han var svår att mata och jätte trött de första veckorna. Det var bara till att klappa i händer, kittla under fötterna och störa allmänt när han skulle hålla sig vaken tillräckligt för mat. Om du undrar över något får du gärna inboxa så behöver man inte ta upp tråden för mycket med bebisprat.
    Lycka till alla ni som ligger i startgroparna för IVF!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19