Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-09-16 16:54:46 följande:
    Nääää men gud vad jobbigt!
    Jag tyckte ändå att CA var ganska noga med att kontrollera att allt stod rätt till efter mitt missfall. Göran tittade tex så att gulekroppen såg ut som den skulle i samband med ägglossningen vid nästkommande FET. Man litar ju på läkarna och orkar inte ifrågasätta allt. De borde ju förstå att det kanske vore på sin plats att utreda vidare när försök på försök misslyckas. Fy....samtidigt är det lätt att vara efterklok. Synd ändå..det är ju vi själva som får betala notan.

Men nu är ni iallafall ett steg närmare svaret. Myom...vad är det? Är detta lättåtgärdat?
    Kram!
    Hade jag gjort allt i Göteborg så hade det säkert kollats upp bättre, men jag reste ju bara dit för själva införandet. Önskar vi bodde närmare så jag kunde gå där helt och håller för nästa försök. Vi vill göra helt nytt IVF nämligen. Myom är godartade tumörer som kan uppstå i livmoderns muskelvävnad. Om det trycker på livmodern så kan det förhindra graviditet. Är man gravid och det ligger ivägen så kan man behöva föda med kejsarsnitt. Om de är små och ligger utanför livmodern så behöver man inte alltid göra något men ligger de och stör så bör man operera bort dem. Beror på hur stora, många, placering osv. Kram!

Skrippo det är ju väldigt lovande att du inte fått mens än. Jag håller tummar och tår att det tagit sig vilket jag absolut tror! Det är ju 50% chans och så länge mensen håller sig borta.  
  • Resande

Mulan- tyckte väl jag kände igen problemet. Tack för att du delar med dig och påminner mig. Det finns hopp om livet med andra ord.

• Resande
    Vädur trevlig resa!

FruNaftra- så känner jag med och då är det bara pga pms!! Var kanske tur vi inte kunde göra IVF?

Skrippo tänker på dig, hoppas det inte kommer något idag heller.  
  • Resande
    Danei det hade varit för tidigt även för ett gravtest så jag skulle inte ge upp hoppet än!!
  • Resande
    Cotton tror att ostimulerat ska vara precis lika effektivt som stimulerat och du slipper alla jobbiga hormoner!

FruNaftra- visserligen brukar man väl hoppa på ett gäng blåsor men 40 låter verkligen i överkant! jösses, snacka om överstimulerad. Tur att de låter bli att göra ET även om det är surt när man gått och väntat och hoppats. Men vore ju inget roligt att bli riktigt dålig av det. Du kommer säkert vara öm i äggstockarna och behöva vila massor men det behöver ju inte bli så mycket "värre" än sist. Stor kram och lycka till! 
  • Resande

Sydney- hör ju inte hemma här längre egentligen men tänkte bara säga att jag alltid haft med mig pappret på 
    FET, alltså inte skickat in. Vad gäller betalning har vi alltid fått räkning efteråt. 

• Resande

Jag hör inte heller hemma här länge men vill bara berätta att vi fick 8 blaston till frysen första gången (tinat fem men ännu inte blivit gravida) men att vi nu på andra IVF:en bara fick två som var fina nog att användas (ett till mig som blev minus och en till frysen). Det kan verkligen skilja från gång till gång och det finns aldrig några garantier!

God fortsättning alla! Håller tummarna för fina plus nästa år.  

• Resande
    HjärtaMulan stort grattis till ert lilla mirakel!! HjärtaFint namn ni valt också. Kan tänka mig att det är svårt att slita blicken och få något annat gjort än bara stirra på er fina tjej.
  • Resande

Hör ju inte hit längre men måste ju bara in och gratta majsanna. GRATTIS!! Äntligen er tur! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19