Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

Carlanderskatöserna del 19

majsanna skrev 2013-05-16 19:25:18 följande:
    Jag har pratat med vår bvc-sköterska och hon har ordnat så jag ska få kuratorkontakt. Dessutom ska jag på läkarbesök på vårdcentralen på tisdag för att se ifall det finns något som kan hjälpa.
    Så bra att du tar hand om dig, hoppas du får bra hjälp.

Lycka till ni andra som kämpar! Vi har ju fått ett barn via Carlanderska men tyvärr ville inga av våra fet-försök lyckas. Lillebror kom till spontant mellan två ivf-försök. 
  • Resande

Hemflyttad jag hörde aldrig med den hemma, inte ens som höggravid.. Spökveckorna suger. Kram

• Resande

Förstår frustrationen när det inte fungerar. Tyvärr finns det ju aldrig garantier. Vissa lyckas ju inte förrän efter en herrans massa försök trots att allt ser perfekt ut. Man måste ju veta att det inte alltid fungerar samt själv känna var gränsen går mentalt och ekonomiskt.

• Resande
    Love is everything skrev 2013-09-24 15:15:07 följande:
    Nu är jag ruvare igen för första gången på 2 år! En finfin blastocyst som klarade upptiningen perfekt, samma skick som när den frystes fick jag veta. Och den var på väg att kläckas så inom 24 timmar har den (förhoppningsvis) fäst!

Håll era tummar nu!!!
    Grattis!! Vad underbart att höra att den var på väg att kläcka! Det hände oss vid första försöket då det lyckades och de fyra misslyckade FET-försöken var inte med kläckfärdiga. Det låter verkligen superduper positivt!! Håller tummarna nu att du får ett fint starkt plus om dryga veckan (eller hur tidigt du nu vågar testa hehe) och att det kommer en liten sötnos om sisådär nio månader.
  • Resande
    Love is everything skrev 2013-09-30 09:26:41 följande:
    Totalt blankt på stickan både igår och idag... Känns kört då jag fick tillbaka en perfekt hatchande blastis... Deppig idag. Plussade rd 5 med sonen som också var en hatchande blastis!

Tröttsamt och långsamt det här...
    Men det är ju absolut inte kört än!! Bara för att den är på väg att spricka betyder ju inte att den gör det omedelbums eller hittar en plats att plantera sig på. HCG produceras väl inte förrän den faktiskt satt sig riktigt och även då kan de vara låga halter från början och sen fördubblas det väl var tredje dag eller liknande? Ge inte upp hoppet än! Ge det ett par, tre dagar till så ska du se på andra bullar hoppas vi.
  • Resande

Grattis till alla plus! Fantastiskt roligt. Håller tummar och tår för att ni ska få ha bra graviditeter med bebis till sensommar/höst.

• Resande

CarolineB så har jag haft alla mina graviditeter. Vaknar vid 3-4 och ligger sen vaken, somnar möjligtvis om precis innan jag måste upp. Jätte jobbigt! Mitt gick i perioder och det var någon månad jag fick mer sömn.

• Resande
    CarolineB skrev 2014-01-08 17:16:30 följande:
    Vul såg toppen ut! Vi fick se det lilla hjärtat slå därinne :) Dessutom sa läkaren att eftersom vi nu sett hjärtat slå och allt såg bra ut är risken för missfall väldigt liten :)

Jag är så glad!!!
    Härligt!
  • Resande

Olivia så fruktansvärt. Finns det ingen möjlighet alls att det kan växa inåt på något sätt som inte blir någon fara för dig? Kan de låta det gå några dagar och kolla igen? Det sitter väl där det sitter men man vill ju inte tro på det. Fy fasen vad grymt när det tagit sig att det då ska sätta sig så fel. Massor med kramar till er.

• Resande

Olivia vad hemskt. Fy för att det ska få gå så illa när det äntligen blev ett plus. Så ledsen för er skull.

• Resande

Grattis Amorosa!!

Love is.. Vad säger magkänslan? Om kroppen fortsätter att sköta sig så kan det väl vara värt att köra ostimulerat? Har ni tid att vänta om ifall att allt inte ser optimalt ut när det väl är dags? Be bara om progesteron som du kan ta som extra stöd om ni kör i egen cykel.

• Resande

Love is du tar väl vaggisar nu också? Jag tippar på sköra och kanske irriterade slemhinnor. Sen börjar det väl närma sig bim och då kan man ju få lite blod även som gravid. Håller tummarna för att allt går vägen!

• Resande

Love is vårt sista färskförsök slutade med mens på ruvardag 5. Sen nästa månad blev jag spontant gravid som nu är vår treåring. Hoppas det lyckas nästa gång om det nu skulle vara kört den här gången. Jobbigt med alla försök men nu måste det funka tycker jag. kram

• Resande

Love is låter ju som ultimata förhållande!! Håller självklart tummar och tår för er!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19