Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

Carlanderskatöserna del 19

Tack Mulan!  

Tar ni bort mig från väntar på behandling nästa gång ni uppdaterar så jag inte står på allt för många ställen? Tusen tack för hjälpen!
  • Resande
    håpefull skrev 2010-04-01 11:23:34 följande:
    Hei dere!! Nå har jeg forstått at Carlanderska er den samme klinikken som Fertilitetscentrum i Gøteborg. Vi bor i Norge, og vurderer å ta kontakt med denne klinikken dersm vi ikke lykkes på vårt 3. og siste forsøk i det offentlige her hjemme.   Er dette er fin klinikk som kan anbefales? Tar imot deres erfaringer med stor takk!!   God påske til dere alle!!!
    Jag tycker de är toppen. Vi bodde utomlands vid vårt första IVF 2008 men det var inga problem med kontakten via telefon och email. De är alltid väldigt vänliga, hjälpsamma och professionella. Vår son kom till på första försöket. Vi håller på med syskonförsök nu och det fungerar bra också (förutom att jag inte fått plus än ) trots att jag bor i Stockholm. Jag har träffat alla läkarna (utom hon den nyaste) och tycker de alla är bra på sitt sätt, även om man rent personlighetsmässigt klickar bättre med vissa än andra. 
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-01 10:11:23 följande:
    Hur långt innan har ni tjuvtestat?
    Jag kommer att tjuvtesta 5-6 dagar innan pga att jag ändå får min mens då om det inte funkat. Vill veta att mensen är på ingång istället för att bli helt chokad... När jag plussade så testade jag faktiskt bara 3 dagar innan vilket är helt otroligt med tanke på att jag är lite av en testmissbrukare. {#lang_emotions_dreamer}
  • Resande
    Vädur 78 skrev 2010-04-01 12:42:30 följande:
    Fiji: jag glömde nog säga GRATTIS till ruvning innan
    Tack!
  • Resande
    Vädur- jag tycker bäst om Torbjörn för det var han som blev min läkare och som jag hade kontakt med redan från utlandet. Sen har jag träffat Göran vid de flesta FET (utom den sista) och även om han är bra så gillar jag honom inte så mycket... Margareta gjorde ÄP och hon var också bra tycker jag. Ja, det är en blastocyst.
  • Resande

Vädur- det gick åt 3 embryon vid detta försök så vi har bara 3 kvar (eller bara och bara men med tanke på att vi hade 8 när vi började med syskonförsök och vi nu kanske bara har till ett enda försök till känns lite tufft).

• Resande
    Vädur 78 skrev 2010-04-01 13:10:30 följande:
    Ja det är skit att det inte finns någon garanti för upptiningen. Vi har ju bara en i frysen, som jag hoppas på till syskonförsök sen. Är inte jättesugen på att göra fler fulla behandlingar. Får man betala något om man inte får något tillbaka vid FET?
    Jag kan inte tänka mig att man behöver betala om det inte blir något!
  • Resande
    Kryddan- du ska absolut inte skämmas över reaktionen! Förra gången när min äl-stegring uteblev så bara grät jag i telefon med bm. Fick inte fram ett ljud (stortjöt) och hon tyckte nog jag var helt knäpp som blev så hysterisk över ett misslyckat försök. Jag hade bokat flyg ner till Göteborg och en veckas "semester" där nere just för att kunna göra ett FET-försök som sen inte blev av. Det är enormt stressande med hela ivf-svängen och svårt när man inte kan ventilera med någon. Tycker absolut du ska träffa psykologen, kanske kan få bra tips på hur man kan få ur sig lite sorg och besvikelse. Dessutom är det skönt att prata av sig och dessutom med någon som förstår vad man går igenom. Massor med kramar till dig.
  • Resande
    Längtar mycket: roligt att se dig igen! Tack, jag hoppas verkligen det blir tredje FET gillt för nu orkar jag snart inte mer... Vad tråkigt att du har krånglande sköldkörtel, men så fort ni fått ordning på dina värden borde ju ju kunna bli gravid! Håller tummar och tår för att det ska gå i raketfart. Kram!
    Mulan: grattis till mens (säger man väl ytterst sällan här ). Håller tummarna för att allt ska flyta på bra och att du ska få ruva väldigt snart! Nu måste det vara er tur!  
    Trevlig påsk!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19