Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

Carlanderskatöserna del 19

Skulle gjort FET nästa vecka, har resa inbokad till Göteborg och allt. Då väljer kroppen att börja krångla så jag har inte fått någon stegring på äl-test. Allt såg kanon ut på vul förra veckan så jag vet inte vad som gick fel på vägen. Är så ledsen idag, nästa FET skulle blivit vårt sisa försök- nu vet jag inte när det kan tänkas bli av. {#lang_emotions_cry}

• Resande

Princess- vad jobbigt att det krånglar, hoppas mensen kommer snart! 

Amander- lycka till! Hoppas det går kanon den här gången. 
    Tack Vädur och Släggan. Det är så frustrerande när man först misslyckas med FET och sen inte ens kan göra något försök nästa månad. Vet inte när vi får möjlighet att göra det nästa gång.
    Släggan hoppas verkligen cystan är borta nu!
  • Resande
    Amander- grattis till ruvarstatus! Hoppas embryot hittar den perfekta boplatsen nu. 
    Mulan- välkommen tillbaka! Vad roligt att ni kan köra igång tidigare än planerat. Håller verkligen tummar och tår för er.
    Happiness- spännande att köra igång. Lycka till!
    Släggan- vad skönt att cystan försvunnit och ni kan köra igång. Håller tummen!
    Princess- lycka till med ÄP! Hoppas på goda resultat för er så att ni får långtidsodlade.
  • Resande
    Princess- grattis till bra skörd! Vad skönt att det inte blev en för jobbig upplevelse. Håller tummarna för att befruktning och delning ska flyta på bra och att ni ska slippa samtal. 
  • Resande

Flybell- välkommen! Har flera vänner som lyckats via makesinsemination så hoppas det kan fungera för er också så ni slipper hela ivf-svängen. Tänk på att man kan fortsätta ha sex efteråt också för att öka chanserna (om inte kliniken avråder från det).

• Resande

Flybell- någon har lyckats på första och några andra har behövt ett par, tre försök. 

• Resande
    Smulan- mannen använde sig av rummet på CA när vi gjorde IVF, mest för att det var snöstorm så vi ville inte riskera att ramla med röret i fickan. Då var de helt färska i alla fall, hehe. Själva rummet är avsides och han kan ju ta med egna saker som distraherar, om han inte väljer att göra det hemma förståss. 
    Mirakelhopp- det är precis som Vädur säger med FET, om man gör det i en naturlig cykel. Du ringer när du fått mens och bokar då en tid för vul. Jag har alltid bara behövt göra ett vul innan (runt dag 10 i cykeln), sen testar jag med ägglossningsstickor fram till stegring. När stegring kommer ringer jag in och får en tid 6 dagar senare (har blastocyster i frysen). På själva dagen åker jag in, tar på mig snyggerocken, hoppas upp i stolen, får tillbaka en blasto, klär på mig och åker hem.
  • Resande

Men vad f-n! {#lang_emotions_foot_in_mouth} Jag kan verkligen inte uppdatera den förbenade listan! Det står att jag uppdaterar sidan men mitt inlägg kommer ALDRIG med! Jag ska alltså ge mig på FET nr 3 när tillfälle ges... 

Mulan- grattis! Håller tummen för att mensen kommer snart och att ni ska få positivt resultat snabbt.
  • Resande

Fast till mig sa de 5 dagar efter ÄL och därför 6 dagar efter stegring.  

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19