Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

Carlanderskatöserna del 19

Testade jätte svagt plus med CB i fredags men idag testade jag minus och jag har börjat blöda. Det har alltså gått åt helvete den här gången också. {#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cry} Är så sjukt nere och jag kan inte förstå varför det inte vill funka?! Alla mina vänner har lyckats med FET och då har de flesta haft korttidsodlade och bara haft en eller två i frysen, men de har ändå haft turen att det funkat hela vägen. Jag är så grymt besviken och frustrerad. Nästa gång ni uppdaterar listan kan ni väl ta bort mig helt (utom i fått första barnet). 

Lycka till ni andra!
  • Resande
    Finns ingen ledig signatur- massor med kramar till dig! Vad tråkigt att det inte blev något till frysen. Hoppas du bara testade för tidigt och att det blir ett överraskande plus på lördag. Kram
    Gummans mamma- det beror ju på hur mycket du behöver gå ner. Har du en hyfsad må-bra-vikt så skulle jag göra ett försök, men känner du att du har väldigt mycket du behöver tappa så kanske det kan vara värt att vänta? Hinner du inte både går ner lite till och ändå göra ett försök? Styrketränar du, det kan hjälpa en rätt bra för att öka på förbränningen? Jag håller med Mulan om att GI-mat är bra och gott. 
  • Resande
    Mulan- jag har fått göra FET 6 dagar efter stegring, så blir stegring på sönd har jag fått tid på lördagen. De flesta av mina ägg odlades nog i 5 dagar men ett behöll de lite längre, men alla FET har gjorts 6 dagar efter omslag. På pappret man får från dem står det 3/6 dagar efter stegring.
  • Resande

Jag tror jag bara hade ett enda ägg som var odlat längre men vet ju inte om de tinat den redan eller om det skulle bli andra förutsättningar för den, men förmodar att de kör på dag sex efter omslag. Kan du inte ringa och fråga för säkerhets skull?

mulan skrev 2010-04-09 12:58:05 följande:
    så du har fått tillbaka både 5 och 6 dagars 6 dagar efter omslag då?
  • Resande
    mulan skrev 2010-04-09 13:06:18 följande:
    tänkte fråga på FL i första hand
    Brukar jag också göra!
  • Resande
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-10 20:17:12 följande:
    Själv så fick jag mitt minus i morse(precis som jag trodde) Så nu är det bara att börja på nu behandling igen eftersom jag inte fick några ägg till frysen heller
    Massor med jätte stora kramar till dig! Så fruktansvärt tråkigt när det inte fungerar.
    Lycklig grattis till ruvarstatus!
  • Resande
    Mulan- grattis till omslag! Hoppas allt ser bra ut på vul och att det går bra med FET. Det är grymt bra statistik för blastocyster och med din ålder så blir det ändå bättre!! Tummen är hårt knipen för dig!  
  • Resande
    ceropegia skrev 2010-04-15 21:54:24 följande:
    Hej tjejer! Har inte tittat in på länge. Varit sjuk konstant + haft en dotter med lunginflammation :( Igår var det hur som helst ÄP för oss! Efter en seg start med få blåsor, förlängd sprutning med 2 dagar och höjd dos så fick de tillslut ut 15 st ägg! Och eftersom jag inte hörde nått ifrån dem idag så håller jag tummarna för att få tillbaka en blasto på måndag..... Men just nu är jag mer orolig för ev överstimulering.... Får bara ondare och ondare + är gravidsvullen över magen...ont när jag kissar etc. Avvaktar tills imorgon med att ringa..känns dumt att rinha jouren.. Hoppas hoppas det blir bättre..rädd att inte få göra ET:t.... Inte lätt att vila som ordinationen är när man har en väldigt aktiv 14 månaders och en man som har egen enmans firma och inte kan vara ledig typ.. :P Man blir ju inte mindre rädd när man googlar på överstimulering.. Någon av er som blev överstimulerade? Verkar vara hyfsat normalt att bli lätt överstimulerad...
    Grattis till bra skörd! Ring för sjutton om du börjar må sämre, bättre att åka in för en extra koll än att hamna på sjukhus eftersom man blir föööör överstimulerad. Förhoppningsvis blir det inte sämre men vila mesta möjligt och drick så mycket du bara kan. Har du ingen som kan hjälpa dig med liten så du kan ta det lite lugnare? Annars får du vara lite tråkmorsa och låta dottern kolla på babblarna.se (musikvideon där) och lite tecknat.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19