Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

Carlanderskatöserna del 19

ceropegia skrev 2010-05-26 21:36:04 följande:
    Inte tittat in på några dagar... I måndags förmiddags började jag störtblöda..... Åkte in till Sahlgrenska akut, fick ligga på en brits i korridoren i 3h och grina...sen blev jag undersökt. De såg ett hjärta, men sa att det slog för långsamt..att jag bara kunnde åka hem och vänta på ett fullständigt missfall.... grinade lite till, körde hem och kröp ner under täcket.. Då ringde min man till Carlanderska.. Fick en akuttid dagen efteråt... Torbjörn som undersökte mig sa att allt såg jättebra ut..och att "Liten" vuxit så det knakat sen vi såg den på VUL förra veckan...från 8mm till 16mm..och hjärtat slog jättefint... Så han beklagade att läkaren på Sahlgrenska skrämt ihjäl mig så.. Vad blödningen berott på vet de dock ej... Men han tror att det kommer gå vägen, iaf om jag vilar mkt...så denna veckan är jag soffliggande konstant... Detta var helt vidrigt att vara med om, hoppas ni slipper! Man blir ju skitskraj! :( Happiness: Håller tummarna!!
    Fy sjutton vilken vidrig upplevelse! Det var ju skönt att du kunde få komma in på Carlanderska för en koll också och att Torbjörn kunde se att Liten vuxit rejält och att hjärtat slog fint. Jag håller tummarna för att du ska sluta blöda helt nu och att allt fortsätter se bra ut. Det är ju rätt vanligt med blödningar men gör ju inte saken ett dugg lättare för det. Massor med kramar till dig!
  • Resande
    Sydney- rent tekniskt skulle ni kunna ta med ert barn även om det inte är något jag rekommenderar. Det finns väl ingenstans som barnet kan leka men din man behöver ju bara lämna sitt prov och sen måste ju han inte vara med dig. Jag kan inte se hur det skulle vara möjligt att ta med dottern och att ni båda kan delta vid ÄP för det görs i en operationssal där båda måste vara klädda i sjukhuskläder. Funkar inte att ha med ett barn i den miljön... Finns det verkligen ingen ni kan fråga, behöver ju inte säga att ni gör IVF men säg att ni behöver fixa lite presenter/handla/få egentid och hör om någon kan ta henne någon timma?
  • Resande
    Happiness- vad tråkigt att det inte blev något till frysen. Jag får "trösta" dig med att många i frysen inte är någon garanti för barn. Kolla på oss som hade 8 och gjort fyra misslyckade FET (jag antar att det inte funkat den här gången heller)... Men du lär inte behöva något mer för den här gången lyckas ju för er!
  • Resande

Jag har testat minus idag så det fungerade inte med stimulerat FET heller. Fjärde försöket åt pipsvängen. Kunde ju aldrig tro att det inte skulle bli ett enda syskon av 8 fina blastocyston men så är det... Vi lägger ner nu så jag lämnar tråden. Kommer säkert tjuvkika någon gång för att se hur det går för er andra. Lycka till!

• Resande
    ceropegia skrev 2010-05-31 11:41:41 följande:
    Hoppet är nog ute nu...blöder ganska mkt igen... Har fått en ny tid 08.30 imorgon på CA....men nu känns allt bara svart och deppigt... Liten verkar vara påväg att lämna oss...
    Hoppas du har fel! Det kan ju vara så att du blöder från något annat. Fortsätter hålla tummarna åt dig!
    Tack alla söta för ert stöd! 
  • Resande
    Happiness- första gången jag ruvade så tjuvtestade jag plus på RD 8 (hade inte testat innan och fick ett starkt plus med en gång men då var det blasto som höll på att hatcha). Vid förra ruvningen fick jag ett extremt svagt plus på RD 9 tror jag det var men sen fick jag minus två dagar senare och då kom även mensen. Den gången var ett helt ostimulerat FET. Den här gången gjorde jag stimulerat FET och har bara fått minus hela tiden (lika fula minus som jag fått vid de två andra FET). Har egentligen inte TD förrän onsdag men vet att det inte fungerat. Trots det så fortsätter jag med både vaggisar och progynon för mirakel kan ju inträffa... Men för din del tycker jag det verkar lovande om du fått svagt plus, du ska se att plusset bara blir starkare för varje dag nu (även om det tar 2-3 dygn att fördubbla mängden hcg). Fortsätt med dina proggisar och du ska se att du måste ta dem åtminstone fram till första vul som brukar vara 2-3 veckor efter TD.
  • Resande

Mirakelbarn- fy sjutton vad jävla orättvist! Förstår att du vill att allt ska komma ut fortast möjligt så att du kan gå vidare. Massor med stora varma kramar till er! 

• Resande
    sydney skrev 2010-06-09 12:32:21 följande:
    Nu har jag fått tid för ÄP på måndag. Var på VUL idag igen, blåsorna växer fortfarande sakta (tycker jag). Hade 11 blåsor som han mätte och de flesta var runt 12-15 mm men 5 dagar kvar till ÄP så det händer väl lite tills dess...

vi ska vara där kl 07,.45 på måndag så vi får åka hemifrån ca 2 timmar före. Är det lätt att hitta till CA? Vi kommer söderifrån på E6... Ska bara hitta någon snäll vän som kan lämna dottern på dagis kl 06.30 så ska det nog gå bra.
    Det är superlätt att hitta! Det är skyltat vid Korsvägen, man svänger åt samma håll som Universeum är fast håll till höger upp för backen och inte rakt fram förbi Universeum. När ni kommit typ halvvägs upp för den rätt branta backen så ser ni en liten väg till vänster som är till Carlanderska. Man ser sjukhuset från vägen har jag för mig. Jag är kass på att förklara men det är lätt att se vad jag menar när ni väl är där. Lycka till på måndag!
  • Resande
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-06-10 08:17:05 följande:
    Nu är det spännande. Vågar knappt ta med mig min telefon till jobbet idag

Är det någon annan här som gjort FET på Carlanderska? Hur går det till? Hur lång tid osv.
    Min sambo är på utbildning på annan ort så han kan inte åka med så man känner ju sig lite ensam.
    Jag har gjort 3 ostimulerade FET på Carlanderska. Det går rackarns fort. Jag har alltid varit där ensam och ibland kommit ut innan jag ens haft min tid eftersom jag varit för tidig. Man anmäler sig i luckan, får sätta sig i lilla väntrummet, blir hämtad relativit snabbt av en sköterska som tar en upp för trappan. Där får man ett rum, information och byter om. Efter en kort väntan kommer läkaren, pratar lite om hur det ser ut med embryot, man går in i rummet, säger sitt personnummer, hoppar upp i gynstolen, får se sitt namn och sen embryot på en skärm, får tillbaka embryot och sen är det klart. Med några andra små detaljer emellan. Det känns helt overkligt att man på den korta visiten är ruvare och ett steg närmare graviditet. Lycka till!

Lycka till idag Mulan!
  • Resande

Lycklig vill ha mer- glöm inte att ta med pappret med bådas underskrifter (om upptining).

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19