Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

Carlanderskatöserna del 19

Sydney- hoppas det slutar väldigt fort nu så du inte behöver bli mer yr och få järnbrist. Försök äta järnrik mat tillsammans med c-vitamin så att du håller dig på benen. Kram!

• Resande
    Cånrad skrev 2010-08-25 17:25:59 följande:
    Hej allihopa, fick en son i januari på vårt första IVF försök och är överlyckliga över honom. De konstaterades att jag inte kunde bli gravid på egen hand då äggledarna är sammanväxta döm om min förvåning när jag gjorde ett positivt gravtest...... Var på VUL i förra veckan och hoppas jag är i vecka 15 redan....

Nån anna som detta har hänt om inte så vet ni nu att det kan hända!!!!

Hoppas ingen tar illa upp för att jag skriver om detta här, jag är bara så lycklig!!

Bamsekram till ala ni som kämpar!!
    Grattis! Du är faktiskt den tredje personen jag hör om som lyckats trots att läkarna säger att det i princip är omöjligt. Fantastiskt att det kan funka när det inte går för en annan trots att inga fel hittas. Jag tycker om att höra om mirakel.

FruNaftra beklagar förlusten av din vän. 3 mån rökning borde väl inte påverka så mycket tänker jag...
  • Resande
    Sushikatten stor kram till dig!

Skrippo vad surt att äl ska krångla när ni vill köra på. Jag fick hoppa fet en månad just pga utebliven äl-stegring och då hade ändå vul sett jätte bra ut bara någon dag innan! Hoppas du får en stark stegring imorgon nu då.

Grattis  Längtans Stina till plus!!

Kulan det låter ju toppen!  Lycka till nästa vecka.
  • Resande

Fru Naftra- när jag tog vaggisarna sist när vi körde FET så försökte jag ta det när jag kunde sitta i ca 15 min efteråt och dessutom så försökte jag sätta in dem lite på tvären så de inte skulle glida rätt ut igen. Det funkade kanon. Gick sen på toa typ 20 min senare (eller efter längre tid om jag kunde få vara stilla) och försökte torka bort så mycket extra som det gick.

• Resande
    akita06 skrev 2010-09-08 18:43:32 följande:

Hej hej allihopa!

Jag är en tjej från Varberg som ska göra IVF på Carlanderska om några veckor. Börjar spraya suprecur på söndag.Vi har försökt i drygt 2 år och i somras lyckades vi äntligen på egen hand.."när man minst anar det"-vi försökte inte ens den månaden. Tyvärr slutade det i mf i v 6+0 så nu har jag liksom fått erfara att det inte räcker med ett pluss på stickan utan det ska gå hela vägen för att det ska bli ett barn. Är lite nervös och har inte så stora förhoppningar på det här.
    Vad har ni andra för erfarenhet av Carlanderska...vet så lite om dem.

Vi lyckades också bli gravida själva efter 2 års försök. Fick tidigt mf och beslutade oss då för att köra på med IVF på Carlanderska. Gjorde korta metoden och fick en son på det försöket. De har inte hittat vad felet är... De är helt underbara tycker jag! 
  • Resande
    danei skrev 2010-09-14 21:29:27 följande:
    Hur länge efter FET hade in molvärk i magen? Jag gjorde Fet igår men trodde att det skulle avta nu men det värker fortfarande.

Är det nån här som har blivit rekomenderad att ta folsyra? Läste om det i en annan tråd där de fick både B12 och folsyra. Ska man kanske gå och köpa folsyra imorgon?
    Ja det har stått i alla papper jag fått från Carlanderska- dvs att man bör ta folsyra och helst redan innan man påbörjar processen. B12 har jag inte hört något om däremot.
  • Resande

Längtans stina vad härligt att få se ett pickande hjärta!! Skönt också att ni får gå på koll nästa vecka också.

• Resande
    Cotton vilken mardröm!! Fy vad livet är orättvist. Gråter Vad bra att ni fick hålla i honom och se hur fin han är er lille pojke. Beklagar sorgen. Förstår att ni måste vara i fullständig chock och att det kommer att ta tid att landa i alla känslorna. Hoppas ni får köra igång med FET så snart kroppen är med på noterna. Jag har gjort både ostimulerade och ett stimulerat FET och har regelbunden cykel. Stor varm kram!
  • Resande
    Fru Naftra för att jag redan gjort tre ostimulearde FET som inte fungerat av någon anledning. Tänkte att det kanske var lite hormoner som fattades. Fast idag var jag på Fertilitetscentrum i Sockholm och fick reda på att jag kanske har ett myom som trycker på livmodern. Det kan vara pga det som våra syskonförsök inte fungerat. Man önskar ju de (har gjort 5 vul på FC inför FET) kollat det lite bättre innan man lagt ner så mycket pengar, tid och slösat 4 fina embryon...
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19