• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Skrippo skrev 2010-12-14 20:16:42 följande:
    Blä blä blä! Vad det är segt att ruva...
    Och jag är bara på Rd 3 idag...
    Ja, ruvningen är inte rolig. Den blir jobbigare för varje gång har jag märkt. Och vaddå att inte leta symtom och känna efter och att vara klok och vänta in TD för test... fanns inte i min värld. Jag kände efter och började fusktesta och tyckte varje dag var en tortyr.

Jag hoppas att du får ett stort plus om någon vecka! Hur mår du nu?
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-12-15 19:56:30 följande:
    KRAM KRAM KRAM till ALLA söta i tråden
    STOR kram tillbaka
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-12-15 21:33:26 följande:
    Tack vännen! Är så glad för din skull!!!
    Å vad du sprider härlig energi just nu Vädur!

Ha en riktigt underbar kväll!

KRAM!
  • cotton
    Skrippo skrev 2010-12-15 22:10:35 följande:
    Hej på er

Rd4 idag och JA ni får gärna söva ner mig
    Hade ju sen ÄL men hade BIM igår men ännu ingen mens i sikte....
    Så man kastas mellan hopp och förtvivlan. En pärs att kolla trosorna och pappret  när man går på toa...

Har inte mensen kommit tjuvtestar jag kanske till helgen...

KRAM
    Åå, känner verkligen med dig. Ruvertiden är inte rolig. Spännande med ett eventuellt test i helgen. Håller tummarna för att det blir ett jättefint plus då! När är din officiella TD?
  • cotton

Vet inte varifrån den där "tummen upp" kom men tummen upp på er då i alla fall

• cotton

Majsanna, DN kommer att inköpas på tisdag!

FruNaftra, tomteskumkram på dig!

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-12-17 09:35:41 följande:
    Tänk att det är julafton om en veckaTomte
    Jag vet, jag kan inte fatta det! Mysigt! Är ledig från jobbet från den 21 till den 28 december. Underbart!

Jag har alla julklappar klara, granen är inhandlad och ska kläs i helgen och vi har bara småsaker kvar (som att koka knäck igen och att slå in alla klappar). Myyys. Hur har ni planerat julen?

Vi har även ett UL inbokat den 30 december. Känns skönt att kolla varannan, var tredje vecka för att lugna nerverna lite grann. Just nu är oron ändå under kontroll, men jag tror det blir värre när jag närmar mig veckorna 15-19, de kritiska runtomkring Cornelius födelse och bortgång...
  • cotton
    Fylgja skrev 2010-12-17 10:11:25 följande:
    Hoppas du får lite vila i helgen då! Här har inte varit så mycket snöskottning - mer ishantering. Vår uppfart - brant backe - var glaserad med ett tjockt lager is eftersom det först var -10 grader, sedan regn och nära nollan och sedan -10 igenRynkar på näsan   Ljuvligt! Var ute och saltade och hackade is i omgångar och idag kan man iallafall ta sig upp och ner med bilen någorlunda säkert - men våra småvägar häromkring är helt glaserade... Höll på att hamna i brevlådorna imorses trots att jag körde supersakta på 1:an. Jag har ju dubbdäck men inte ens det verkade hjälpa.
    Det är verkligen livsfarligt ute! Ser faktiskt fram emot den utlovade snön, för då täcker den istäcket i alla fall.

Majsanna, självklart är det SvD jag ska köpa då, inte DN
  • cotton
    Fylgja skrev 2010-12-17 10:16:22 följande:
    Skönt med många extra kollar - kan bara ana hur stressande oron över en repris kan vara för digRynkar på näsan  Gott om du känner att du kan njuta lite av julmyset nu och låta tankarna vila.Hjärta

Själv känner jag mig fortfarande väldigt ogravid. Ingen molvärk längre. CA sa att jag skulle ta kontakt med MVC för inskrivning, men jag kan liksom inte förmå mig till att göra det förrän vi varit på VUL i januari och vet om det finns ett tickande hjärta eller ej. Hur har ni andra som varit gravida gjort?
    Jag kontaktade faktiskt MVC ganska snart efter mitt plus. Det kan vara långa köer och du bör skriva in dig kring vecka 9-11. Då tar de lite blodprover och urinprov och kollar att alla dina värden är okej. På CA gör de ju bara ett VUL.

Jag förstår din oro (jag delar den) men försök att njuta av varje dag som allt liksom går "bra" och som du är gravid.

Jag har knappt haft någon molvärk alls, så molvärk är inget måste. Ömma bröst och sjuk trötthet är det tydligaste gravtecknena, plus en ganska stark hungerskänsla. Illa mår jag ibland, men det ändå hanterbart (jag har inte kräkts exempelvis... om ni nu undrade då )  Jag  tror helt klart på din bebis Kryddan!
  • cotton
    sydney skrev 2010-12-17 10:06:50 följande:
    Julafton om en vecka och dottern är orolig över att det skall komma mer snö så att tomtens renar inte kan flyga... igår hade de julfest på dagis och då hade tomten inte kommit för renarna gillade inte att åka i vädret som var då (snö och blåst)....Glad

Cotton: skönt med extra UL för att känna sig lugnare. och gott med extra ledighet. jag är ledig från em den
    23:e och sedan jobbar 3 jan igen.
    Men ååå vilken söting. Du får berätta att tomten har magiska renar, så de kan flyga i alla väder på just julaftonskvällen.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19