Fylgja skrev 2010-12-17 10:16:22 följande:
Skönt med många extra kollar - kan bara ana hur stressande oron över en repris kan vara för dig
Gott om du känner att du kan njuta lite av julmyset nu och låta tankarna vila.
Själv känner jag mig fortfarande väldigt ogravid. Ingen molvärk längre. CA sa att jag skulle ta kontakt med MVC för inskrivning, men jag kan liksom inte förmå mig till att göra det förrän vi varit på VUL i januari och vet om det finns ett tickande hjärta eller ej. Hur har ni andra som varit gravida gjort?
Jag kontaktade faktiskt MVC ganska snart efter mitt plus. Det kan vara långa köer och du bör skriva in dig kring vecka 9-11. Då tar de lite blodprover och urinprov och kollar att alla dina värden är okej. På CA gör de ju bara ett VUL.
Jag förstår din oro (jag delar den) men försök att njuta av varje dag som allt liksom går "bra" och som du är gravid.
Jag har knappt haft någon molvärk alls, så molvärk är inget måste. Ömma bröst och sjuk trötthet är det tydligaste gravtecknena, plus en ganska stark hungerskänsla. Illa mår jag ibland, men det ändå hanterbart (jag har inte kräkts exempelvis... om ni nu undrade då
) Jag tror helt klart på din bebis Kryddan!