• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Fru Naftra, jag håller tummarna för dig imorgon! Hoppas att det går bra och att de inte ser några hinder för att köra direkt igen. Låter otroligt påfrestande att blöda så mycket. Du är stark!

Jag tror att vi också kommer att vilja köra ganska tätt med syskon om allt går vägen med parveln i magen nu. Vi har ju en i frysen som vi absolut kommer att vilja köra med och sedan får vi se, men jag tror också att det är skönt att köra igång under mammaledighet. Vita lögner är otroligt påfrestande att dra för chefer och kollegor på arbetet.

• cotton

Fru Naftra, det var ju mest goda nyheter. Du slipper skrapas men visst, ytterligare väntan är otroligt jobbigt. Vi IVFare som redan väntat så mycket i vårt liv. Man tycker ju att man i rättvisans namn borde få åka i en gräddfil hädanefter...

Jag håller tummarna att det går bra och att ni kan köra med FET redan i februari. Fruktansvärt jobbigt om den där cystan ska ställa till det, så jag hoppas innerligt att den går tillbaka bums. Vet du ifall du får hjälp med ÄL ifall cystan skulle vara kvar, eller tar de bort cystan i sådant fall?

Lilla Fröet, vad bra att de äntligen ringde upp och att du får en tid imorgon. Jag kan verkligen förstå din frustration, även om jag ju förstår att de har fullt upp. Bara att kika i tråden hur många som går där nu

• cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-11 13:24:12 följande:
    Tack tjejer!
    Jag kan inte låta bli att bli orolig för det här med cystan. Vet ju att den förmodligen går tillbaka men tänk om den inte gör det då? Jag tror Göran sa något om att vi skulle få cystan borttagen om den inte gick tillbaka av sig själv. Han talade mest i termer om att den SJÄLVKLART kommer fixa till sig själv. Jag gillar hans positiva inställning eftersom jag själv gärna målar fan på väggen 

När vi tittade på UL-bilden så såg man att cystan var jättestor. Tänk er en sida med kanske 15 fina äggblåsor i en stor klase. Istället för detta var det en enda gigantisk blåsa/systa som tog upp hela skärmen. Var läskigt att se   Åh jag vill inte opereras. Har man inte tillräckligt med motgångar i livet? ...ÅåhhH....jag ska nog gå upp på ett berg och skrika ut lite frustration snart. Känner att jag behöver det.

Får försöka tänka positivt. Jag slapp ju skrapning!!!!
    Jag förstår din oro! Men jag tror att man brukar punktera blåsan och suga ut vätskan ur den genom vaginalt ingripande (likt ÄP). Brukar gå snabbt och smidigt.

Jag hoppas att den försvinner av sig själv, klart att den ska det! Men visst förstår jag dina mörka tankar som smyger sig på ibland. Suck liksom, ännu mer väntan?
  • cotton

Var på UL idag. Fick se en fantastiskt fin liten skrutt på hela 60 mm. Har gått in i 13e veckan och längtar nu till dess jag börjar känna mig trygg i min graviditet. (lär knappast hända före RUL den 1 mars...)

Anyhow, all kämpan, all väntan, är så värd det den dag man ligger där med klet på magen och får se sin skrutt. 'Men det vet ni ju redan...

Tänker på er alla fina kämpar! Och håller tummarna vårt för en hel drös med vinter- och vårplus!!!

• cotton
    Shibby 78 skrev 2011-01-12 09:39:39 följande:
    Åh, vilken lycka! Efter allt jobbigt du gått igenom är du verkligen värd detta! Längtar tills det är min tur (om det blir det någon gång).

Tack för dina tummar!
    Klart att det är din tur! (även om jag förstår dina tankar). Men det var verkilgen en stark känsla som sköljde över mig när jag såg skrutten, att Gud vad allt jag gått igenom varit värt just denna stund.
  • cotton
    sydney skrev 2011-01-12 10:14:36 följande:
    Cotton: grattis till lyckat UL. Härligt att se den lilla skrutten så ofta, och tryggt! Ska ni kolla könet?
    Ja det ska vi nog. Underlättar nog anknytningen och känslan av verklighet. Dessutom är vi helt överens om flicknamn men står milsvid ifrån varandra när det kommer till pojknamn. Där har Carl ingen som helst smak alls... jag förvånas liksom vilka namn han gillar.
  • cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-12 10:32:42 följande:
    Cotton, grattis, vad underbart
    Visst är det konstigt. Alla verkar ha samma problem. Flicknamn är inga problem att komma på men när det kommer till pojknamn blir det oftast problem. Antingen kommer man inte överens eller så kommer man inte på något bra namn alls.

Min man envisades med att det skulle bli Elton om det blev en pojk....det säger väl allt

Kram!
    Ha ha ha, min pendlar mellan riktigt gamla namn såsom Ebbe eller Sigurd (förlåt om någon här känner någon som heter det och älskar namnet) och TÖNTnamn som härstammar från grekiska mytologin eller står för titanerna... såsom Maximus, Tiberius mm. Alltså ni hör ju...

Men blir det en tös ska hon heta Stella
  • cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-12 10:40:23 följande:
    Åh vilket vackert flicknamn
    hahha..känner igen det där du skriver.
    En kompis vad det underligaste namn till sin dotter. Det är så långt och bökigt så hon inte ens kommer lära sig stava eller utala det förrän hon är typ tonåring. Maximiliana. Why liksom? Jo för det inte finns några fler i sverige med den namnet.Det MÅSTE ju vara unikt. Ojoj vad sur han blev när han insåg att det fanns EN till i sverige med det namnet   Hon kallas kort för Max vilket är ganska förvirrande eftersom alla kommer missta henne för pojk. Jag försökte införa Maxi som kortnamn istället men det gick inte så bra. Aja...det där med namn är sååå svårt och man kan ju inte älska allas namn. Så är det ju.
    *garvar* ha ha ha Maxi funkar ju lite halvbra kanske... saknas ju ett ICA framför liksom

Nä, inte blir det något Ebbe eller Tiberius på vår son inte...

Kryddan, jag älskar namnet Edit, jättevackert! Maja Edit var vädligt fint ihop
  • cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-12 11:57:35 följande:
    Heeeey vilken diskriminering!!!! ICA Maxi...vad är det för fel på det???!! Va??? VA????     
    Inget alls! Nästa dotter eller son kan ju heta Kvantum...

(lågt ocsh snustorrt, jag vet...)
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19