• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Jo men du har inge inte en särskilt tjock slemhinna, säkert därför mensen är lite konstig. Min mens höll inte alls på länge om jag minns rätt.

• cotton
    Shibby 78 skrev 2011-01-03 22:09:23 följande:
    Nu har jag tagit första dosen Gonal-F Satt ett bra tag med den innan jag vågade, men nu är det gjort. Antar att det blir lättare för varje gång. Började fundera på nästa steg i behandlingen oxå.
    Ni som tar/tagit orgalutran, har ni gjort det i låret? Kom inte ihåg vad Elisabeth sa nu, så jag roade mig med att läsa bruksanvisningen. Där står att man helst ska ta den i låret. Förhoppningsvis hinner jag prata med henne innan, då jag inte ska börja med den förrän på fredag, blev bara nyfiken. Har fått sprutor i låret förut, men det har gjort väldigt ont. Vet inte om jag fixar det...?!?
    Tog den i magen... kollade med Torbjörn och det var lika bra som i låret. Hann dock ta en spruta i låret och JÄKLAR vad ont det gjorde! Så ta du magen... alla gånger
  • cotton

Kryddan, när ska du iväg på ditt VUL? Hur känns det? Pirrigt, nervöst? Hur mår du rent allmänt i din grav?

Igår gick jag in i vecka 11+0, den 12e veckan. Känns otroligt skönt, även om jag inte tror jag kommer att kunna slappna av i denna graviditete förrän efter vecka 19+0 vilket är dagen då Cornelius föddes.

• cotton
    Fylgja skrev 2011-01-04 13:21:21 följande:
    På fredag! Och ja, det känns otroligt pirrigt och nervöst. Jag mår rätt ok - inget farligt illamående att tala om, däremot avgrundstrött Rynkar på näsan Jag är ju van vid att vara onormalt trött men det här är ju löjligt - förmiddagarna är en enda kamp att ens orka sitta upp. Tvingar mig upp och ut för att få luft och tänker att grannarna lär väl plocka upp mig om jag inte orkar rundan runt Cool    Jag kan tack och lov jobba hemma mycket, det känns otroligt lyxigt just nu. Men imorgon ska jag vara på MVC klockan 10, får se hur det går! Otroligt när man tycker klockan 10 är tidigt!!

Jag förstår verkligen att du inte så enkelt kan slappna av och njuta helt av graviditeten - jag har väldigt svårt att tro att jag kommer göra det förrän jag - förhoppningsvis - har en bebis i famnen, och jag har ju inte dina hemska erfarenheter!
    Gud så spännande! Hur långt gången är du på fredag? Nästan skönt att vara lite längre gången då man får se mer av bebben då!

Tröttheten känner jag igen... en tröst är att den blir bättre... men du har nog någon jobbig månad till framför dig... inte lätt, årets mörkaste tid som det är nu och allt!
  • cotton
    Fylgja skrev 2011-01-04 14:16:56 följande:
    Jag är i 8+3 på fredag om jag nu minns rätt.  Är lite orolig nu eftersom jag fått tillbaka den där mensvärken jag hade i början, den har varit borta ett par veckor nu.  Men men.. ska försöka låta bli att oroa mig för allt och inget.
    Oroa dig inte, den kommer lite och går. Och nu har min blivit mer påtaglig än någonsin. Bebben börjar ju växa på allvar nu från att ha anlagt alla organ. Så det är inte konstigt.
  • cotton

Å vad underbart att komma in här efter Malmöresan och läsa alla härliga inlägg! Jädrar vad det sjuder av aktivitet i tråden! Underbart!

Kryddan, grattis till ditt fina VUL! Mysigt att se en liten skrutt med pickande hjärta! Och även om du inte är i vecka 12 ÄN, är det stort att se ett pickande hjärta på ett normalstort foster.. då sjunker ju risken för att något ska gå fel, markant.

Fru Naftra, förstår att mensen är jobbig, men den är ju här i alla fall! Tjohooo! Snart är du ruvare igen!

Och grattis alla andra till supefina resultat på VUL efter sprutande! 2011 är ett BRA år! Det är jag säker på!

• cotton
    Fylgja skrev 2011-01-09 11:38:17 följande:
    Ja, Göran sa att missfallsrisken minskade till runt 10%, från ca 30-40 i min åldersgrupp - och det kändes så klart fantastiskt skönt!
    Din åldersgrupp?

Torbjörn sa 3% risk för missfall efter att man fått se hjärtat slå i ett piggt foster?

OAVSETT, är det ett fantastiskt resultat! Har du varit hos MVC än? Snart ska du ju boka tid för RUL?
    När är ditt BF datum?
  • cotton
    Fylgja skrev 2011-01-09 11:46:07 följande:
    Jag fyller ju 40 i år, och risken för missfall ökar markant med ålder, tyvärr. Hade varit fint om jag träffat min man lite tidigare än som 29-åring med tanke på att det tog sån tid att få till ett litet barn Cool. Men som sagt - ett pickande hjärta ändrar ju oddsen drastiskt. (3% låter ju ännu trevligare förstås Glad)

Jag har varit på MVC för hälsosamtal och ska dit imorgon på inskrivning. Vi ska göra KUB-test också, så vi har att ta oss igenom det innan det blir dags att fundera på RUL.

BF datum ska vara 16/8 - så funkar allt som det ska så får jag en tidig 40-årspresent!
    Ja, ok, förstår ju att risken ökar. 10% är ändå fina odds.

KUB testet har varit en stor knäckefråga för oss. Vi valde till slut att inte genomföra det med tanke på att jag oroar mig tillräckligt. Halvbra resultat hade kanske knäckt mig ytterligare. Men om vi har turen att allt går bra denna gång och att vi lyckas få ett syskon till, kommr vi nog att göra KUB. Det är ett bra test och en extra hälsokontroll av det lilla livet ju!

Kryddan, jag är verkligen så glad för din skull! Och jag är helt säker att vi skriver i tråden i sommar och berättar om våra nyanlända knoddar
  • cotton

Lilla fröet, jag hoppas att det inte är någon fara! Växtvärk och molvärk hör ju till graviditeten. Kan du inte ringa BM eller läkare och åka in och kika till bebben?

• cotton
    FruNaftra skrev 2011-01-10 09:44:44 följande:
    Amarosa och Shibby, tack! Jag fick sova ut idag så nu känner jag mig lite piggare

Läkaren som gjorde kontrollen på mig 1 vecka efter att jag tog cytotecen tyckte inte skrapning var nödvändig. Slemhinnan var tillräckligt tunn (hinnsäcken och det mesta var reda kommit ut) men slemhinnan hade växt sig väldigt lång däremot....och eftersom jag inte blödde så mycket efter det så kan en förklaring vara att den byggdes på igen. Det kan förklara varför jag blöder så fasligt mycket.

Jag hoppas att CA ringer idag. Vill inte att de ska säga att jag måste vänta en menscykel till. Är sååå trött på att vänta.

Kram på er alla och hoppas ni får en bra dag.
    Jag hålle tummarna för att du kan få köra denna gång! De kan se hur din slemhinna mår vid det första VULet och ser det bra ut, torde det knappast finnas några hinder från att köra direkt. Ditt psyke har ju hängt med och du är ju redo.

Tror din teori om varför du blöder så mycket nog kan stämma ganska bra.

Lycka till alla andra. Säger som Vädur, plussa ner hela tråden nu i vinter och vår!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19