• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Hej tjejer. Vad många härliga inlägg att läsa när man varit borta hela dagen.

Kryddan, ett stort RIKTIGT grattis nu! (nu måste man inte viska fram dem längre!) Har CA ringt/du ringt dem?

Sydney, känn dig inte stressad som inte tjuvtestar. Testa när du själv vill och det känns rätt för dig. Jag tycker att dina symtom låter väldigt mycket gravsymtom... men vi får se

Fru Naftra, vad skönt att det praktiska nu är över förhoppningsvis. Jag hoppas att ni kan köra igång direkt efter årsskiftet och att det blir en liten höstbebis!

Själv räknar jag ner dagarna till vårt VUL på måndag. Det är en stor längtan som blandas med oro och ångest. Ska försöka fylla helgen med massa roligheter så att den går fort (det är ju helt iofs, och det går ju alltid snabbt )

Ha en trevlig kväll tjejer! KRAM!

• cotton

Lilla fröet - GRATTIS! Helt otroligt! Vilket mirakel! Jag förstår att du bara är försiktigt positiv, men jag håller tummar och tår för er denna gång!

Sydney, jag skriver som ovan. försök att inte dra för stora växlar på ditt test. Du är tidigt i ruvarsvängen och testar du ska du ju absolut testa på morgonurin, inget annat. Vänta till lördag/söndat och testa då. Jag tror på ditt guldägg!

Kramar till er alla i tråden

• cotton

Akita, lycka till på tentan idag! Och grattis till ett så snart ÄP! Å så spännande!!!

Lilla Fröet, det var ett ganska tidigt VUL, vanligtvis brukar de vilja att man gått iaf 7+0 veckor. Men de kanske vill kolla att allt ser okej ut? De har ju bra utrustning där och då kan de se mycket mer vid så tidig vecka än många andra ställen

• cotton

Sydney, nej, jag hoppas inte det ska innebära dåliga nyheter... Jag ska inte ingjuta falskt hopp i dig, men när jag var gravid med Cornelius, hade jag spottings före TD. Det var därför jag testade tidigt då (hade faktiskt tänkt hålla mig till TD) i och med att jag bara ville ha mitt minus bekräftat en gång för alla. Och så var det ett plus istället!

Med andra ord, det måste inte vara kört... men jag förstår verkligen att du inte orkar hoppas så mycket just nu. Jag håller dock mina tummar!

Många kramar!

• cotton
    Toppenloppan skrev 2010-12-10 11:57:16 följande:
    Hoppas inlägget ovan är läsbart trots att datorn krånglade
    Välkommen! Vilken resa ni gjort! Ni verkar verkligen ha haft "otur" i brist på bättre ord, men er outröttlighet är beundransvärd. Carlanderska är jag säker på att du kommer att känna dig trygg på och väl omhändertagen.

Och vår tråd är fantastisk på att ge råd, stötta och peppa varandra. Jag hoppas på en spännande vinter/vår för er med ett mer långvarigt plus denna gång (nio månader för att vara specifik )

Får jag fråga hur det kommer sig att man missade din varböld på din äggstock trots såpass många VUL och UL du ändå måste ha gjort?
  • cotton
    Toppenloppan skrev 2010-12-10 13:37:13 följande:
    TACK allihop för ett fantastiskt välkomnande!!!
    Har hört mycket gott om Carlanderska och hoppas som sagt på fina blastocyster eller anna bra hjälp!

Jag är faktiskt läkare själv (ej gynekolog dock) och förstår varför de inte såg varbölden på min äggstock....de är JÄTTESVÅRA att se nämligen, oavsett hur duktig läkare och ultraljudsapparat. Även vid VUL på sjukhuset när jag lades in och vid första laparoskopin missade man den!!! Vid skiktröngten såg man den men mätte den till ca 2-3 cm. Nu var den ju istället stor som en grapefrukt!!! SVÅRT som sagt men ändå inget man vill gå igenom inte

Att varbölder är så svåra att se om de hamnar i äggstocken beror på att de ser lite ut som äggstockens normala cystor eller folliklar, de de sticker i vid ÄP. Sen säkert extra svårt på mig eftersom jag dessutom haft en endometrioscysta på den äggstocken som oxå ser "konstig" ut.
    Sååååå.....tack och lov har ingen gjort något fel utan jag tillhöra bara de extremt sällsynta fallen....
    Vad skönt att det inte berodde på slarv då, utan att det verkligen är så att du haft otur.

Ser fram emot att höra om dina upplevelser från CA. Jag är säker på at t ni kommer att trivas! Vilken läkare ska du träffa?
  • cotton
    Skrippo, nolltolerans  beträffande alkohol från min sida. Tror kanske inte ett glas vin ska vara så farligt innan bebben fäster, men det känns bäst att låta bli. Lycka till nu! Jag håller tummarna HÅÅÅRT för dig!

Loppan, Dr Wood är väldigt bra tycker jag! Hon skötte vårt första ET som resulterade i Cornelius. Sedan kan man komma att få träffa någon av de andra läkarna där också, Torbjörn och Göran, som också är fantastiska.

Jag vet faktiskt inte vilket smärtstillande de ger, något som börjar på bokstaven R och som är likt morfin (men ine morfin-besläktat). Du kan säkert önska något speciellt om du vill. Jag tycker de var fantastiska under ÄP och jag hade inte alls ont under mitt ÄP.

Och ja, jag vet att de kan ge två embryon tillbaka, men det är nog vid ditt sista försök eller om du haft usla resultat tidigare. Det är inte första alternativet om jag förstått rätt.
  • cotton
    Fylgja skrev 2010-12-10 18:49:47 följande:
    Ett lite ego och OT-inlägg från mig. Idag har vi tagit farväl av vår lilla fyrbening. Han blev bara tillfälligt piggare av dropp och antibiotika, sedan har det gått utför och idag var det inte mycket att fundera på. Han fick somna in medan jag klappade honom. Så idag har det bara varit tårar och smärta - på alla plan, den där förbaskade mensvärken som förhoppningsvis inte är mensvärk.. är rätt jobbig.

Nåväl, nog om detta. Sköt om er allihop - och lycka till imorgon Skrippo!
    Finaste du, jag är så ledsen! Jag förstår precis hur det känns. Har också tvingasts ta farväl av fyrbenta pälsbollar tidigare och man upplever äkta sorg och saknad. Tillåt dig att vara ledsen, att gråta och att sörja. Men gläds åt att din kisse fick det bästa tänkbara livet under sin tid här.

Klart inte att din mensvärk är mensvärk! Det är VÄXTVÄRK! Själv är jag orolig över att jag inte har någon värk alls faktiskt. (i stort sett, jag kanske har jättehög smärttröskel... ) Längtar SÅ efter måndag kl 14,30 då vi ska på vårt VUL så att jag kan börja glädjas på riktigt, eller, ja, jag vill inte ens tänka på det andra alternativet...

Go helg på er tjejer!!!
  • cotton
    Skrippo skrev 2010-12-12 20:23:03 följande:
    Hej på er

34an: Förstår att det är tungt. Verkligen. Sorgen att inte kunna få barn som alla andra bär man alltid med sig. Och kampen är densamma oavsett om man redan har barn sen innan eller inte.

FruNaftra: Man får sörja precis så mycket man vill. Bara du känner när du själv sörjt klart. Kramar till dig!

Om mig: I LÖrdags så var det så dax för FET. Allt gick kanon! Jag hade Torbjörn. Tycker att han gör det mest smärtfritt faktiskt. Har haft Både Margareta och Göran också. De hade bara behövt tina en av blastocysterna. Den hade fortsatt dela sig fint. Så vi har 4 kvar i frysen vilket känns kanon. Testdag blir tyvärr i julhelgen. Men jag känner min kropp och vet att jag kommer att veta innan dess. Har det inte tagit sig så kommer mensen som den brukar. Så nu är det bara att ta sig igenom denna hemska ruvartiden. Kram på er
    Grattis! Å vad underbart att höra! Nu hoppas jag att det ligger ett stort plus under julgranen om två veckor
  • cotton

Sydney, jag är verkligen ledsen för er skull. Jag höll verkligen alla tummar för er!

Det är verkligen fruktansvärt orättvist och att en längtan efter barn ska vara så svårt att hörsamma, är verkligen inte rättvist.

Jag tror  ni ska tillåta er att vara ledsna, att sörja och att sörja färdigt detta pyre som aldrig blev. Och sedan, när tiden är mogen, hoppas jag att ni kan samla styrka och mod att orka fortsätta att kämpa.

*kramar om*

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19