• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Shibby77, grattis till att stå i startblocken till första (och förhoppningsvis sista då såklart ) behandlingen! Det går fort när det väl sätter igång och tänk, före jul är du RUVARE!!!

Vädur, vad skönt att du fick en så snabb tid hos Göran! Det är fantastiskt med CA tycker jag faktiskt. De är måna om att man ska få den hjälp och det stöd man behöver.

Sydney, grattis till mensen!!! Och välkommen hem! Visst är Rom en fantastisk stad?! Jag hade nog kunnat flytta dit om jobb och bostad ordnade sig.

Kryddan71, vad spännande med VUL på torsdag! Jag hoppas att allt ser ut som det ska.

Skrippo, vad tråkigt att det är mycket mörkt på din horisont nu. Jag håller tummarna för att det ska ljusna för dig snart.

Sötisa, jag har inga svar på dina frågor, men jag är mycket nöjd med CA, känner att de lyssnar och inte alls är rädda för att försöka nya saker. Jag hoppas att du inte måste prova dem, utan att ditt nästa försök på IVF kliniken lyckas, men i annat fall kan jag lova dig att du är i varma och trygga händer på CA.

Och jaaa, mitt plus är fortfarande ett plus. Tog ett test idag och då var plusstecket lika tydligt som kontrollstrecket. Tog ett CB digital i söndags och det sade också att jag var gravid. Ska ringa MVC idag då jag kommer att få gå extra på spec MVC och då måste jag ringa tidigt.

Kram till er alla!

• cotton
    Shibby 78 skrev 2010-11-16 10:44:11 följande:
    Tack så mycket!! Ja, kan knappt fatta det, jag en ruvare snart?!? Helt galet

Grattis ännu en gång till plusset! Hur kommer det sig att du ska gå på spec MVC?
    Ja, visst känns det härligt att vara på gång! Ofta sprutar man bara drygt 10-12 dagar och sedan är det dags för sista sprutan och ÄP! Det går fort!

Jag ska på spec MVC då min son tyvärr dog i magen i vecka 19. Så denna gång ska jag få stöd för att kunna hantera oron och få extra VUL och UL.

Jag har fått tid hos vanligt MVC Kungshöjd den 1 december för vanlig inskrivning samt lite extra stöd, även de vet om vad som hände med Cornelius. I eftermiddag ska jag ringa spec MVC för att få tid hos dem.
  • cotton

Sydney och Kryddan, håller massor med tummar för er skull! Hoppas det ser bra ut på era VUL!

Kryddan, gör du ostimulerat eller stimulerat FET?

• cotton
    Fylgja skrev 2010-11-16 18:48:24 följande:
    cotton skrev 2010-11-16 14:33:43 följande:
    Sydney och Kryddan, håller massor med tummar för er skull! Hoppas det ser bra ut på era VUL!

Kryddan, gör du ostimulerat eller stimulerat FET?
    Jag har för mig att jag bara gjorde ett VUL inför de stimulerade FET jag gjort, men jag är inte helt hundra Skäms Det vore nog inte så dumt med den där anteckningsboken som några av er hara nämnt.

Vi har 3 st 5 dagars kvar i frysen, hoppas så att något av dem ska trivas och vilja bli något mer...

Jag kör ostimulerat den här gången - eller halvstimulerat, jag äter Pergotime för att hjälpa äggbildningen/lossningen på traven. Den här gången hade jag varit ute i god tid och fått fatt i medicinen tack och lov, för nu är den slut överallt igen, precis som efter sommaren!
    Vilken tur att du fick tag i medicinen! Jag minns att jag läste om att det var brist på den, känns som att det är så ofta. Oj, vad många blastisar du har i frysen! Jag håller verkligen tummarna!

Jag håller tummarna för dig med Sydney! Med så många i frysen måste det kännas skönt, ni måste inte vara jätterädda för att inte kunna genomföra FET då ni har så många embryon,

Nu tycker jag att ni ska smitta ner tråden med några plus!
  • cotton

Kryddan, jag förstår att frustrationen är stor när alla förutsättningar är så goda, men att det inte tagit sig än. Men det kommer säkert att gå bra - som Torbjörn säger, någon av dina blastisar är det där "guldembryot". 

Att du lyckades få SJU blastisar till frysen talar ju för superfin kvalitet på ägg och spermier.

Sydney, du har så rätt - man vet ALDRIG när det lyckas, men så plötsligt (som den där förbenade TRISS reklamen) händer det och så sitter man där med sitt plus och en bebis i magen. Och våga tänka positivt. Det underlättar när man är som med orolig. (låter ju som värsta frikyrkemötet här)

Jag mår bra! Känner lite lite molvärk ibland och något tyngre byst samt illamående (dock bara illamående, inga kräkningar tack och lov) på morgonen. Men eftersom man längtat efter detta så sjukt mycket, kan man ta vilka symtom som helst.  Jag försöker att inte oroa mig och att ta en dag i taget. Det är svårt men det är nog enda sättet att överleva på och att klara dessa åtta månader utan att oroa sig sönder och samman. Men IDAG är jag gravid och IDAG mår jag bra!

Men jag smittar gärna er med mina bacillusker!

• cotton

Lalie, vad oerhört trist och tungt med ert minus. Jag förstår att sorgen är stor och jag tycker det är en bra idé om ni kan prata med psykologen på CA. Framförallt kan han eller hon hjälpa er att blicka framåt och stötta er i er resa vidare, hur den nu än blir. Fatta inga definitiva beslut idag, för nu är ni för ledsna och sorgsna. men med lite tid kan ni säkert fatta ett genomtänkt beslut - oavsett vad det beslutet blir.

Tjejer, en egen UL-maskin har jag alltid önskat mig. Hade det någonsin varit till salu hade jag köpt mig en för att ha hemma.

Amorosa, tillåt dig att inte vara himlastormande glad å din svägerska vägnar. Just nu är ni en jobbig situation och det är fullt okej att vara frustrerad och ledsen för sin egen skull.

Jag tänker på er alla.

KRAMAR!

• cotton
    sydney skrev 2010-11-19 12:11:47 följande:
    Trevlig helg allihopa! jag slutar vid lunch idag. Ska ta tåget till GBG, inte för besök på CA (ännu) utan tjejhelg fre-sön. Ska bli mysigt, bo på hotell, äta gott, shoppa och bara umgås!
    Hoppas att du hade en fin helg i Göteborg! Du fick ju lite snö i helgen!

Majsanna, vad roligt med ÄP om två dagar! Antar att du känner dig rejält svullen om magen nu. Men snart så!
  • cotton

Å ja, att shoppa är alltid kul!!! Hoppas att du hittar något fint. Finns ju så mycket kul där och mycket julpynt nu Idag köpte vi hyacinter hem och jag hoppas att de slår ut lagom till adventshelgen.

Verkar som att du har en del ägg, så
    att med lite tur blir det ET på söndag Jag håller tummarna för er i alla fall!

• cotton

Sydney, oj vilken härlig och VÄLBEHÖVLIGT lyxig helg!

Idag går jag in i vecka 6... 

• cotton

Jag ska på inskrivning den 1 december men då är det nog för tidigt för VUL. Sedan ska jag ju har VUL med CA den 7 december. Efter det blir det nog VUL eller UL cirka varannan vecka samt samtal med BM däremellan för att stötta mig och hålla mig lugn.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19