Vädur 78 skrev 2010-11-22 19:08:05 följande:
Hej brudar
Har idag haft telesamtal med Göran och känner mig fortfarande lite förvirrad och behöver eran hjälp hur vi ska göra
Här inne är vi ju experter
Han började direkt prata om Gonal f men att sänka dosen. Jag frågade om Menopur och då frågade han vad jag hade läst för något
han sa att jag fick testa det om jag ville men att man inte brukade ändra på ett vinnande koncept. Utan att vi skulle sänka från 225 till 150 ie gonal f. Då sa jag att vi körde med 150 våran första behandling i Linköping då vi inte kom till ET och att de då sa att när jag hade 150 så var östraradiolvärdet för lågt.... han började läsa i min journal och sa sen att vi skulle testa Menopur istället 225ie.....
Men det är ju så veligt
och känns inte som man han med att fråga allt man ville...... Tycker det är så svårt när man ska bestämma så snabbt och gillar inte att ta det över telefon...... För en annan rör det ju sig om ganska mycket pengar.....
Hur hade ni gjort????
Så här har mina resultat varit
IVF 1: långa med Gonal f 150ie, 12 ägg, 2 befruktade men för mycket fragmentering så inget tillbaka
IVF2, långa Gonalf 225ie, 14 ägg, 4 befruktade, dålig kvalité, 2 tillbaka, minus
IVF3, Långa gonal f 225ie, 22 ägg, 7 befruktade, dålig kvalité, 2 tillbaka, minus
IVF 4 Korta metoden, 225ie, 22 ägg, 7 befruktade, 1 tillbaka(toppkvalité), gravid, 1 blastocyst till frysen(minus)
Oj vad svårt! Du verkar ju ha fått bra antal med ägg varje gång. Men det kanske inte är dumt att byta och prova? Nu har ni ju testat GonalF och det gick bra med korta metoden - varför inte köra det igen? Sedan ser jag att du körde långa metoden med GonalF 150ie - men om du kör korta med 150 ie kanske du får 12 ägg men mycket bättre kvalitet på dem alla? Drömmen är ju att inte få för många ägg (utan lagom runt en 10-15 st) men en hög befruktningsprocent.
Annars hade jag nog bytt till Menopur eller Puregon om det inte känns okej ändå. Du måste ju känna dig säker och trygg. Det är ju mycket pengar som du skriver. Jag antar att ni köper 3 pack? (det kan jag starkt rekommendera för att allt ska "stå och falla" på ett försök.