• cotton

Carlanderskatöserna del 19

TACK alla för alla lyckönskningar. Jag är sjukt nervös och har ont i magen av ångest och oro. 14,30 är det dags för att ta emot domen. Vet inte om jag kommer att våga hoppa upp i gynstolen faktiskt. Idag är det exakt tre månader sedan jag var på RUL med Cornelius och fick det hemska beskedet... Samtidigt är det årsdagen av vår förlovning... så det är ett datum där både glädje och sorg samsas...

Vi hörs senare, vet inte om jag orkar vara här inner mer före mitt VUL då jag blir så nervös...

• cotton
    42an skrev 2010-12-13 10:47:11 följande:
    Fru Naftra, missfallsrisken hör ihop med åldern, är 41. Har annars aldrig haft ngt missfall. De som menas är väl att det är vanligare att embryot inte växer vidare och oftare som det slutar växa redan innan det blir en graviditet. Det är väl en slags missfall det med.
    Man kan kanske göra så att man odlar till blastocyst innan man för tillbaks och på så sätt slipper man vänta till TD ifall det slutat växa före 5 dgr. Tyvärr är det ju ett mycket dyrt lotteri och det är svårt att veta när man slänger pengarna i sjön. Hade vi bara haft gott om pengar så hade jag försökt många gånger till. Utdelningen är så mycke värd.

Beklagar så mycket att ni miste erat pyre, det är så orättvist. Alla som vill ha barn borde kunna få det. Kram!
    Det låter oerhört tungt att ha fått ett sådant rakt besked. Sedan finns det många mammor som fyllt 40 och där allt går bra, men visst är det dyra chanstagningar.

Mina tankar finns hos er.
  • cotton

Hej tjejer!

Å, jag är så glad! Var på CA hosTorbjörn och där fick vi se vårt lilla pyre! 16 mm lång och den "sparkade" på rejält där. Jag är så ofantligt men försiktigt lycklig.

Torbjörn sa att ser det så här bra ut, går det bra i mer än 95% av alla fall och att det är osannolikt att vi ska ha sådan otur som vi hade med Cornelius igen... Så just nu är jag nog lyckligaste tjejen i världen. Och galet förälskad i min pigga lilla bebis!

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-12-13 15:29:37 följande:
    Härligt Så glad för eran skull
    TACK så mycket Vädur! Jag är så glad själv
  • cotton

Ja, känslan är overklig och lycklig på en och samma gång. Jag hade sådan ångest innan att jag faktiskt grät när vi kom in till Torbjörn. Stackarn, fick en hysterisk gravid kvinna på halsen. Och efteåt, när allt sett så bra ut, fick han en stor spontan kram och blev helt paff men glad över det... Så det var verkligen en känslomässig bergodalbana

• cotton

Loppan, kan du inte ringa och ligga på din gamla klinik lite diplomatiskt så där? Alternativt hämta ut journalerna själv?

Sedan tror jag knappast att du blir bannlyst där enbart för att du tjatar på dem om dina journalet? Vad är det för klinik förresten?

• cotton
    Fylgja skrev 2010-12-13 21:02:43 följande:
    Hur mår du nu? Jag går och letar tecken men förutom molvärken, som just nu är borta, känner jag  inget direkt. Lite vagt illamående kanske - men det beror nog snarare på att vi har ett avloppsrör som brutits av så latrindoften ligger tät i delar av huset Kräks
    Jag mår bra, symtomen kommer och går och därför har jag lärt mig att inte stressa upp mig FÖR mycket om tröttheten eller illamåendet eller de ömma brösten plötsligt försvinner. För någon dag senare, dyker något symtom upp...  Kan förresten säga att illamåendet är jättevagt för mig. Ibland kommer det som en våg över mig och jag mår pyton, men oftast smyger sig lite vagt illamående över mig, som går över lika vagt som det kom... Ja, jag lämnar inga svar märker jag...

När har du ditt inbokade VUL? Antar att du inte hinner före julledigheten? Visst var det underbart att berätta nyheterna för CA när de ringde?!
  • cotton
    FruNaftra skrev 2010-12-14 12:51:21 följande:
    Nu är det så mycket jag har missat att jag inte orkar läsa bakåt så långt. Men något som inte går att missa är att Cotton är superpreggo och sett sin lilla majskrok leva loppan där inne. Fy fasen vad härligt att höra. STORT grattis. Nu kan du andas ut

Jag var på gyn idag för efterkontroll och läkaren tyckte att slemhinnan var tillräckligt tunn för att jag ska slippa skrapning. Skönt. Har ringt CA och berättade hur det hade gått och vi bestämde att jag ska ringa så fort mensen kommer så vi kan planera nästa FET, som vi vill göra så snart som möjligt. Hade varit underbart om man hann med en FET innnan jag går tillbaka till jobbet (i början av februari). Vill inte springa till kliniken stup i kvarten om man precis börjat jobba och kanske sitter ute hos ny kund. Sen har jag även lärt mig att det bästa sättet att få såren läkta är att planera framåt och kämpa vidare. Så det siktar vi på nu.

Ska försöka ligga lågt ett tag. Passa på att nalla av julnubben och njuta av julnissan och susar omkring och leker rövare här hemma.

KRAM till er!
    Vad skönt att du kropp är så bra och att allt ser ut att lösa sig rent praktiskt. Njut nu av jul och lilla julenissan (som säker måste längta efter tomten hur mycket som helst ) och så kör du hårt inför FET i början av nästa år!

Har du fått din mens än? Jag hoppas att ni kan köra igång i tidig januari igen!

KRAMAR
  • cotton
    FruNaftra skrev 2010-12-14 13:26:46 följande:
    Tack tjejer. Mensen borde komma någon gång efter nyår så det ska nog inte krocka med juluppehållet. MF kom ju igång för 1 vecka sedan så¨om 2-3 veckor kanske det är dags för ÄL och sen kommer ju mensen 2 veckor efter det och DÅ kan vi komma igång och planera. Måste alltså invänta spontan mens innan det är dags att planera återföring.

Oja Ella längtar verkligen efter tomten....hon frågar efter honom dagligen   Eller ja...det är väl det hon gör när hon säger dadddaddaddda? Hon har varit riktigt snäll i år så jag misstänker att hon kommer drunkna i klappar. Tänk. Om 2 dagar är hon 10 månader. Vad tiden går snabbt!!! Var är pausknappen någonstans? Jag hinner ju inte meeeed ju!
     Låter som att du har goda chanser att köra i januari! Skönt!

He he he, låter helt klart som att det är tomten hon längtar efter! Och jag kunde inte ens en sekund tro annat än att hon varit mycket snäll i år
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19