• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Fylgja skrev 2010-12-04 14:45:09 följande:
    Håller tummaran för att den bestämmer sig för att komma supersnart, så frustrerande!
    Lilla fröet skrev 2010-12-04 12:31:18 följande:
    hej på er alla
    kryddan.: ush det e så hemskt med dom små djuren..vi tog bort våran för 2 års sen o det knyter sig nästan i magen nr jag tänker på han..dom e en väldigt kära! Hoppas det går bra!!

Jag får iaf vänta tills nästa år innan det blir nåt försök för här dök den inte upp i tid!!
    Ah, eländes mens att inte komma när man vill, men det kanske känns ok att vänta till efter jul?

Kissen är lite mera med på noterna idag, droppet var välbehövligt och tack och lov lyckades vi massera tillbaks det från tassen - han såg ut som klumpfot stackarn..  Återstår att se om antibiotikan hjälper eller om det är så illa som de varnade oss för, att det är en tumör som ligger och stör. I så fall är det inte mycket att göra, han är för svag för några större ingrepp. Men ja, det är väldigt vad man blir fäst vid sina fyrfotingar. Han är 17 år och vi har hängt ihop i 14 av dem.

Vet ni, jag tjuvtestade igår - helt galet tidigt och mest för att allt kändes så pest. Och det var ett yttepyttesvagt plus. Så svagt att jag nog lika gärna kan ha sett i syne, så jag vågar inte tro på det. Testar imorgon igen så får vi se.
    Jag håller tummarna för din kisse. Annars har han fått det bästa LÅNGA liv en kisse någonsin hade kunnat be om.

Kryddan, mitt första test var också sjukt svagt, det fastnade inte ens på bild... men allt eftersom dagarna gick blev det starkare och starkare... Så jag vågar mig på ett tyst liiitet grattis..
  • cotton

Hej tjejer! Läst igenom helgens inlägg snabbt och ser att det är idel goda besked med utslag på gravtest och ÄLtest! Ocn ni tidigare ruvare, ge inte upp... ruvartiden är hemsk och man letar och letar symtom, men de är lite luriga. Mina gravsymtom kom mer någon vecka efter BIM datumet.

Kryddan, du får blastisen typ v 2+5, så om det är RD 6 för dig, är du i vecka 3+3-4 typ :.-) Och du, två test kan inte visa fel, så jag tycker du ska våga vara liiite glad i alla fall!!!

• cotton

Majsanna, jag beklagar verkligen. Fy vad tråkigt. Inga ord lindrar. Sänder dig en stor kram!

• cotton

Kryddan, femte gången gillt var det och jag tycker du gör rätt som gläds att du just nu i skrivande stund faktiskt ÄR gravid!   Denna tråd behöver lyckopiller och nu har du bidragit och Skrippo har bidragit  med positivt ÄLtest

• cotton
    akita06 skrev 2010-12-06 16:10:56 följande:
    Nyss hemkommen från ett första vul hos Susanna och man hittade en cysta på vänster sida-inte undra på att det känns mera denna gången. Ingen fara på taket dock för den tar dem hål på vid äp. Har svarat bra på menopuren hittills, ca 10-14 äggblåsor som växte, så nu håller jag tummarna för att det ibland dem finns ett toppenägg som blir ett toppenembryo.
    Idag var Susanna mkt bätrte tyckte jag, hon tog sig tid och gav mig även lite hopp, även om det skulle skita sig denna gången oxå så verkar det som att det kanske finns andra alternativ. Vad vet jag inte men ändå skönt att höra. Nu har vi iof bestämt oss för att stäla oss i adoptionskö efter nyår ifall det inte går denna gången heller, men som sagt,..ändå skönt att ha en back-up-plan!

Kram på er alla.
    Vad härligt att höra att du fick ett så bra bemötande och att allt såg så bra ut!! Jag hoppas innerligt att det går bra på ÄP. När har ni tid för det?

Stor kram tillbaka!
  • cotton

Sydney, förstår att ruvardagarna släpar sig fram. RD8 med tvådagars är ju som RD5 med blastis. Jag fick ju mitt sjukt svaga plus på RD5, men det var så svagt att jag inte skulle råda någon att testa så tidigt för att undvika onödig osäkerhet eller ledsamhet om det skulle vara ett (missvisande) minus. Men hmm, från och med torsdag borde du ju kunna se EVENTUELLT. Men det är nog en bra idé att vänta till söndag om du kan. Då kan du ju lita på ditt resultat.

Håller verkligen alla tummar och tår för dig!

• cotton
    Vädur 78 skrev 2010-12-07 09:58:40 följande:
    Jag plussade ju RD8 med 3 dagars och då syndes det ju ganska tydligt och det var på em så inte med morgonurin
    Oj, det var ju tidigt och fantastiskt att det blev så start redan då!  MEN alla kan ju inte få så fina och tidiga plus som dig... Och får man ett minus kanske man blir sjukt ledsen (i onödan) Jag testade ju RD5 och mitt plus var så svagt att jag inte riktigt vågade tro det och det hade varit lätt att missa. Det var nog mest det jag menad. Men självklart ska man testa när man själv vill.
  • cotton

Om du inte vill blir orolig i onödan, hade jag väntat ytterligare någon dag. RD9 med tvådagars är ju motsvarande RD6 med blastis... det KAN ge positivt utslag, men måste ju inte det... Men det är svårt det där.

Jag testade ju för att jag tyckte det var lättare att ta ett minus än blod i trosan runt BIM. Men vi fungerar ju alla olika.

Hur mår du? Har du några symtom?

• cotton

"Mensvärk" är helt naturligt och blir en välkommen följeslagare i tidig graviditet. Sedan blir man orolig när man slutar ha molvärk.. aldrig är man nöjd Jag tror man slappnar av lite mer när man börjar känna bebisen regelbundet i magen (men då kanske man börja noja över hur ofta den buffar och sparkar... )

Sydney, jag håller tummarna så hårt att de vitnar här borta!

Kryddan, iväg och köp fler test! Det är så kul att spana in sina dubbla streck/plus/gravidmeddelanden. Efter så många minus i våra dagar, är vi verkligen värda det!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19